Без много много да разбирам ще разгледам темата така ! Представете си една графика по Х е времето в дни , по Z е напрежението на аку-то. Тока на заряд зависи единствено от разликата в напреженията между това на алтрнатора и акумолатора. Ако вторият е много зле, I може да се ограничи от възможностите на алтернатора , но и за големият и малкият акумолатор ще е все тая. Тоест ако и двата са еднакво разредени, се именя времето за твхното зареждане. Така да се върнем на графиката. 1-ви вариант :
Караме - зареждаме- повече "ток" от колкото сме изконсумирали. независимо дали си с 55Аh или с 100 Ah ako дръпнеш 10Аh ток, и двата акумолатора ще са заредени на 100 % след почти едно и също време! (малкият ще се зареди малко по-бързо и единствената причина за това е , че за 10Аh ток се е изтощил повече от големият и напрежението му ще е по-ниско. Ако графиката на зарядният ток на големият е наклонена права линия , то на малкият ще е парабула)
Графиката на заряд разряд на аку-тата през дните ще е "подрязана отгоре, доста по-динамична при по-малкият аку.
2-ри вариант: караме-зареждаме-по малко от колкото консумираме. Графиката ще е стъпаловидна, падаща надолу, доста по стръмна при малкият и доста по полегата при големият. Изводът:
Големият акум. ще върти с клизма доста дни повече от малкият, докато малкият отдавна ще се нуждае от презараждане.
Последствия : Скъсяване на живота на големият поради продължителното му седене в незаредено на пълно състояние.
(Тук има един + за малкият поради по-високият ток на зареждането му и в началните дни, неговата графика все по често ще успява да достига максимални стойности, а после бързо ще пада надолу. Тоест дните през които ще седи в недозаредено състояние ще са в пъти по малко от колкото при големият.
Ако обаче резареждаме профилактично и двата аку., разлика почти няма да има.
Тук идва човешкият фактор....докат не спре да пали не пипам
Извод: с малкият ще псувате по-често ,но за по дълъг период от време . Изборът е Ваш

Тук не трябва да забравяме, че това зависи и от начина на каране.
А за да палите добре, по-важно е да осигурите стартовият ток (друга, доста по-важна характеристика), който обаче аку-то отдава само ако е напълно зареден.А за тези на които не са им изправни колите нека осигурят и капацитета за да могатда "въртят" нужното им време до запалване
