Избор на акумулатор. Факти, митове, легенди.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 19 сеп 2007 22:47


radotom написа:Как се отварят платките на телевизор 'Телефункен', модел около 95 година виждал ли си?


Aха, само че модел около 1993. Мен като проЗд юзер какво ме интересува как му се сгъва/разгъва платката?!
Ти си сервиза да си учил :D
За мен е важно че съм го ползвал 9 години, след мен баща ми още го гледа, само дето кучето му сдъвка дистанционното. Та сумарно 14 години безпроблемна работа. Когато китайчетата имат такова постижение...

За да не си помислиш че това ми е опита с немската електроника, един от апаратите който ежедневно ползвам е немски Thermo Finigan, струва по цени от по-миналата година към 1,2 мил евро. Размерите са му 2х1х1.5м Конкурентни фирми има и в Австралия и Англия и в хамеричко. Техните апарати заемат към ... 40 м2, немогат да покрият параметрите на немския и са по-скъпи. За надеждност нямам база за сравнение, единствения сервиз за сега на 2 години един път е сменено маслото на турбомолекулярните помпи.

П.С. Разликата в размерите е от управляващата електроника.




Потребителски аватар
taskbg
Мнения: 239
Регистриран на: Чет 24 авг 2006 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот taskbg » Сря 19 сеп 2007 23:04


Когато китайчетата имат такова постижение...

имат имат ама в по малко от 5% от продукцията сигурно mhihi mhihi


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 19 сеп 2007 23:10


taskbg написа:
Когато китайчетата имат такова постижение...

имат имат ама в по малко от 5% от продукцията сигурно mhihi mhihi

Aбе в интерес на истината имам нещо "сделано" в китай и е с много добро качество, но на него пише Garmin, та въпроса е брои ли се аджеба за китайско?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 20 сеп 2007 8:10


yossarian написа:Aбе в интерес на истината имам нещо "сделано" в китай и е с много добро качество, но на него пише Garmin, та въпроса е брои ли се аджеба за китайско?

Ами предполагам, няма нужда да съм многословен в убеждаването, че повечето електроники днешно време се произвеждат именно в Китай, Хонг-Конг и Сингапур.
В момента пред мен е една мишка, на която пише XINBOND (дали няма да е китайска...) и работи доста добре ;)
Отделно, че пиша на клавиатура, дето носи логото на HP и отдолу пише Made in China ;)
Разликата с тъй-наречените немски, японски, американски и други електроники, сравнено с Китайските е не страната производител, а ОТК-то на изхода на конвейра.
Иначе, да! Има едно SONY майка ми, произведено в Сингапур, дето е купено далечната 1988 година. За сега съм шунтирал само едната полвина на копчето за включване и пластините на батериите на дистанционното са омекнали, та съм ги поуплътнил с изолацийка от силиконов кабел :)


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Чет 20 сеп 2007 8:28


radotom написа:Разликата с тъй-наречените немски, японски, американски и други електроники, сравнено с Китайските е не страната производител, а ОТК-то на изхода на конвейра.

:да: :да: :да: :да: :да:
Това е истината!!!
Скоро говорих с мой клиент, който продава всякакви автомобилни акумулатори. Стана дума, че словeнската top-la е много яка батерия и човекът ми обясни за какво ОТК става дума в завода (беше ходил преди 6 месеца) за разлика от този на полските "шнайдер" (не знам как се пише :oops: ). При едните - процент рекламации 0,и малко при другите над 4% :shock

п.п. моля, не се дразнете от статистиката, постоянно работя с нея :wink:

Последна промяна от greda на Чет 20 сеп 2007 8:44, променено общо 1 път.


iliushin
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 10:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот iliushin » Чет 20 сеп 2007 8:44


Всичко изчетох по темата и понеже съм с проблем не успаях да си отговоря. Толкова различни мнения са написани тук и нямам представа как да отреагирам.

Онзи ден ми се случи да си вляза в колата и не успях да запаля. Голф 3 с 45 ампера акумулатор и 1.4 двигател. Алтернатора му е 70 ампера. Въртях доста и не се получи. Свалих го, заредих го уж и отново нищо. Намрих от едно място друг(втора употреба) , който е 62 ампера и си запалих. Имам спешен въпрос:
Ако продължа да карам с този акумулатор дали ще му стане на него нещо или на алтернатора или пък нещо по електрониката на колата? Мислех си да го ползвам около месец докато си купя нов, че нещо кинтите свършиха.


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Чет 20 сеп 2007 8:53


iliushin написа: Имам спешен въпрос:
Ако продължа да карам с този акумулатор дали ще му стане на него нещо или на алтернатора или пък нещо по електрониката на колата? Мислех си да го ползвам около месец докато си купя нов, че нещо кинтите свършиха.

Спешно си прегледай зарядната и система и стартера :wink:
Ако всичко им е ок - карай си с този, който е по-добър, ако не оправи ги и пак си карай.:wink:

п.п. Със силова вилка ще ти кажат кой от двата акумулатора става и кой не. Не е лошо да погледнат и гъстотата на електролита, ако акумулаторът го позволява. успех


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Чет 20 сеп 2007 9:27


Айде и аз да се изкажа по въпроса.
Миналата зима смених акумулатора на пасата с 62Аh а до тогава беше 44Аh, разликата е осезаема при палене, като време почти едно и също но с по-големия, двигателя направо подскача и се развърта на видимо по-високи начални обороти от стартера. Всъщност това няма никакво значение ако всичко ти е изправно по двигателя и запалителната система /но ако не - приятно палене с 44Аh имате право на 4-5 опита, а с 62Аh доста повече опити/. Както и да е, аз обичам да си ползвам екстричките - ел.стъкла музика и т.н. при това на изгасен двигател /приятно ползване с 44Аh - после може да се наложи и да ви дърпат за да запалите :wink: /.
В общи линии и 44Аh стават но всичко да ви е о.к. по колата.
А колкото до заряда на акумулатора ако си мислите, че 44Аh ще се зареди много повече от 62Аh при положение, че карате 10 км. до работата си и вечерта обратно към вас като спирате тук таме да си купите нещо, се лъжете - еднакво зле е и за двата акумулатора. Затова зимата месечно един път акумулатора се дозарежда с зарядно устройство /който има :wink: /. Лятото ти стигат 2-3 пътувания от по 500 км из страната и пак си о.к.

Така, че акумулатора се избира според:
- обема и състоянието на двигателя и запалителната система;
- наличието на ел. екстри в колата и навика да се ползват на изгасен двигател;
- типа на ежедневното каране /къси отсечки с често палене-гасене на двигателя или дълги над 50 км примерно/.

Във всички случаи допълнителното дозареждане на акумулатора особено зимата удължава прилично живота му /дори и да е необслужваем/.


iliushin
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 10:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот iliushin » Чет 20 сеп 2007 9:41


Така, че акумулатора се избира според:
- обема и състоянието на двигателя и запалителната система;
- наличието на ел. екстри в колата и навика да се ползват на изгасен двигател;
- типа на ежедневното каране /къси отсечки с често палене-гасене на двигателя или дълги над 50 км примерно/.

Именно затова става дума. Мисля, че по данни на производителя се изисква да карам с 45 амперов аку. , но ето че не го правя и се питам дали нещо ще се повреди по колата , по акумулатора, по запалителната система, по алтернатора??????


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Чет 20 сеп 2007 10:48


Разликата между един редовно дозареждан 45Ah акумулатор и един недозареждан редовно 70Ah е никаква. И двата имат капацитет примерно 45Ah, т.е. те са способни /образно казано/ в продължение на 1 час да ти дават 45А ток преди да се скапят. В този случай използването на 70Ah е безмислено освен ако не го дозареждаш /по причина, че караш на къси отсечки и той си седи недозареден/, но ако го дозареждаш "изкуствено" имаш вече предимството на сигурност особено през зимата защото имаш запас.
Далеч съм от мисълта, че един 45Ah-ов редовно зареждан ще живее повече от един 70Ah недозареждан. Просто втория ако все го държиш на половина "празен" един ден за да му възстановиш заводския капацитет ще трябва да му правиш цикли на заряд-разряд с тези устройства дето пускат на два зареждащи импулса един разреждаш примерно.
Под недозареден разбирам все пак да има едно 30% от капацитета си защото ако е силно разреден и особено ако е обслужваем /необслужваемите са с калциево покритие на клетките и почти са лишени от този проблем/ зимата просто си заминава.

То цялата работа е като да имаш две кофи с вода една 45 л и една 70 литра и да знаеш, че всяко каране на колата ти сипва примерно 10 литра вода в кофата а всяко палене ти гълта 15 литра - на 8-то каране 45 л кофа ще остане празна за разлика от 70 литровата. Но ако използваш колата така, че всяко каране да ти сипва 20 литра вода а паленето да ти отнема 10 литра смисъл от 70 литровата кофа - няма!

PS - Един гаден пример, който го почувствах на свой гръб. Карам колата спирам, паля на ново и не ще - възможен проблем /бензинова помпа, филтър, ел.инсталация, свещи, кабели, делко, бобина, датчик на хол и др./ докато открия, че е бобина познай колко пъти въртях двигателя на стартер /поне 3 пъти за начало с въпроса в главата - абе досега палише -сега пък какво ти стана, и още поне 10 пъти.../. Е те в този случай се моли да не си с 44Ah акумулатор. Е аз псувах що не карам дизел, ама това е друг въпрос...


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Чет 20 сеп 2007 13:39


А бе тънкия момент както винаги е в използването на общи понятия .... признавам , че колегите с малките :wink: имат право , ама ако сложиш акумулатор 120 а/ч на такава с 40 ....то е 3 пъти повече и може да се каже, че е прекалено , па макар и само заради високата си цена .....ама иначе..... едно 50 % "преувеличение" се отразява само благоприятно....... пък то за 5 км 2 пъти дневно сутрин и вечер със запалени фарове и АЕЦ да имаш под капака , пак ще свърши..... :idea:


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Чет 20 сеп 2007 15:35


juve написа:А бе тънкия момент както винаги е в използването на общи понятия .... признавам , че колегите с малките :wink: имат право , ама ако сложиш акумулатор 120 а/ч на такава с 40 ....то е 3 пъти повече и може да се каже, че е прекалено , па макар и само заради високата си цена .....ама иначе..... едно 50 % "преувеличение" се отразява само благоприятно....... пък то за 5 км 2 пъти дневно сутрин и вечер със запалени фарове и АЕЦ да имаш под капака , пак ще свърши..... :idea:


:D :D :D
понеже аз съм от тези с малките :twisted: трябва да отбелжа, че май-ще постигнем някакъв консенсус (д***а тия чуждици :twisted: )
Моето лично мнение е, че не е разумно да сложиш (по 2) на предписаното :idea: , че дори и 50% повече ми идват множко :wink: , ама в името на "консенсуса" ще се съглася на вариант от 44Ah на 62Ah :wink:

П.П. понеже ми е рядка оградата, няма да се въздържа и ще отбележа, че в каталозите с които работя, ако няма ограничение в мястото, посочват поне по 2, че и три различни капацитета :oops:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 22 сеп 2007 22:11


ахам..
я да питам тоз колега дет твърди, че няма никва разлика м/у зареден на 45% аку.. и зареден на 80% аку примерно..
на минус 20 ... кой от двата ще отиде за боклук?


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Нед 23 сеп 2007 7:57


Без много много да разбирам ще разгледам темата така ! Представете си една графика по Х е времето в дни , по Z е напрежението на аку-то. Тока на заряд зависи единствено от разликата в напреженията между това на алтрнатора и акумолатора. Ако вторият е много зле, I може да се ограничи от възможностите на алтернатора , но и за големият и малкият акумолатор ще е все тая. Тоест ако и двата са еднакво разредени, се именя времето за твхното зареждане. Така да се върнем на графиката. 1-ви вариант :
Караме - зареждаме- повече "ток" от колкото сме изконсумирали. независимо дали си с 55Аh или с 100 Ah ako дръпнеш 10Аh ток, и двата акумолатора ще са заредени на 100 % след почти едно и също време! (малкият ще се зареди малко по-бързо и единствената причина за това е , че за 10Аh ток се е изтощил повече от големият и напрежението му ще е по-ниско. Ако графиката на зарядният ток на големият е наклонена права линия , то на малкият ще е парабула)
Графиката на заряд разряд на аку-тата през дните ще е "подрязана отгоре, доста по-динамична при по-малкият аку.
2-ри вариант: караме-зареждаме-по малко от колкото консумираме. Графиката ще е стъпаловидна, падаща надолу, доста по стръмна при малкият и доста по полегата при големият. Изводът:
Големият акум. ще върти с клизма доста дни повече от малкият, докато малкият отдавна ще се нуждае от презараждане.
Последствия : Скъсяване на живота на големият поради продължителното му седене в незаредено на пълно състояние.
(Тук има един + за малкият поради по-високият ток на зареждането му и в началните дни, неговата графика все по често ще успява да достига максимални стойности, а после бързо ще пада надолу. Тоест дните през които ще седи в недозаредено състояние ще са в пъти по малко от колкото при големият.
Ако обаче резареждаме профилактично и двата аку., разлика почти няма да има.
Тук идва човешкият фактор....докат не спре да пали не пипам :)
Извод: с малкият ще псувате по-често ,но за по дълъг период от време . Изборът е Ваш :lol: Тук не трябва да забравяме, че това зависи и от начина на каране.

А за да палите добре, по-важно е да осигурите стартовият ток (друга, доста по-важна характеристика), който обаче аку-то отдава само ако е напълно зареден.А за тези на които не са им изправни колите нека осигурят и капацитета за да могатда "въртят" нужното им време до запалване :roll:


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Нед 23 сеп 2007 10:15


wili98 написа:ахам..
я да питам тоз колега дет твърди, че няма никва разлика м/у зареден на 45% аку.. и зареден на 80% аку примерно..
на минус 20 ... кой от двата ще отиде за боклук?

Все пак си мисля, че един акумулатор разреден до 45% от номиналния си капацитет едва ли му е толкова разреден електролита, че да замръзне при -20С. Затова уточних и следното:
"Под недозареден разбирам все пак да има едно 30% от капацитета си защото ако е силно разреден и особено ако е обслужваем /необслужваемите са с калциево покритие на клетките и почти са лишени от този проблем/ зимата просто си заминава. " :wink:

А колкото до колегата Dobromirski:
"Тока на заряд зависи единствено от разликата в напреженията между това на алтрнатора и акумолатора..." - да ама не...
Тока на заряд зависи основно от вътрешното съпротивление на акумулатора и второ от тока, който може да му даде алтернатора.
Дори 0.1V да е разликата между напреженията акумулатор/алтернатор ако вътр.съпротивление на първия е примерно 0.001ом той ще се зарежда със 100А ток, така че по-важна в случая е зависимостта между заредеността на акумулатора в % и вътрешното му съпротивление.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dentun, pietrokaja и 28 госта