Колеги вчера сменях зъбчатката на коляновия вал на Вентото 1.9 тди 1 З мотор. Колата беше изгубила центровка. Сутринта като е запалих и то много трудно пуши бяло, тресе двигателя и направо ужас. Но когато майстора ми слагаше зъбчатката на вала имашее лек луфт. Намаза я с някакво червено лепило и стегна болта с пистолет, даже после и с чука притегна още няколко пъти.
Въпроса ми е дали е нормално този луфт на зъбчатката или трябва да влезе плътно?
Засега карам и всичко е добре, ама да не презакаме пак зъбчатка оттам центровки и т.н. Цена на зъбчатката - 59 лв., болт - 5 лв. и за майсторлък 30 лв. Иначе съм чувал че струвала около 150 лв. оригинална зъбчатка, която се сменя през смяна на ремък.
За слабото място на TD /демпферна шайба/
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ивайловград
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ивайловград
Добре нали болта я притяга. Не мога да осетя разлика да е пошумен.
Тази сутрин запалих нормално, но ми се струва или си внушавам, че леко присвири за момент ремък. След 4-5 сек. се нормализира. Но това присвирване дали не е от ремъка на хидравликата или пък пак тая зъбчатка прави проблем. Вече при следваща смяна на ремък ще търся оригинална зъбчатка, независимо, че е 150 лв. Но до тогава има много време. Сега освен да карам и да следя за проблем.
Тази сутрин запалих нормално, но ми се струва или си внушавам, че леко присвири за момент ремък. След 4-5 сек. се нормализира. Но това присвирване дали не е от ремъка на хидравликата или пък пак тая зъбчатка прави проблем. Вече при следваща смяна на ремък ще търся оригинална зъбчатка, независимо, че е 150 лв. Но до тогава има много време. Сега освен да карам и да следя за проблем.
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ивайловград
- dani_94
- Мнения: 704
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Не би трябвало да има абсолютно никакъв луфт, а трябва да ляга много плътно зъбчатката към вала. Там има една шпонка и този луфт като се увеличи се разбива тази шпонка, превърта зъбчатката от коленовият вал и нали се сещаш за какво иде реч... Не искам да те плаша, но това стягане може да се окаже фатално, ако не е изправено хубаво челото на коленовият вал. След изправянето някой майстори слагат и течен метал и тогава стягането за което ти говориш...
Успех и дано да грешиш за луфта...
Успех и дано да грешиш за луфта...
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ивайловград
Колега dani_94 бях там и гледах майстора как зачисти с шкурка вала и каза че той е в отлично състояние, но когато наложи зъбчатката имаше лек луфт налява и надясно. Даже майстора се учуди защо е така, после сложи това червеното лепило и стегна много здраво.
Да не би да са ми дали някакво менте за такава цена. Направо вече луднах с тоя мотор.
Да не би да са ми дали някакво менте за такава цена. Направо вече луднах с тоя мотор.
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ивайловград
А иначе точно за това я сменям запчатката, защото спонката бе примачкана в единия край и ми бе прескочил зъб на вала. Това премачквани може ли да се получи от здраво изрязване на мотора. Защото преди 2 дни се варихме и нали знаеш на първа газ до дупка с въртене, на втора газ до край и тогава започна да ми прави проблемите.
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Това е истината!!! Само че,. доколкото знам тази гайка се стяга с определена сила.(забравих името на ключа с който става товаdani_94 написа:Не би трябвало да има абсолютно никакъв луфт, а трябва да ляга много плътно зъбчатката към вала. Там има една шпонка и този луфт като се увеличи се разбива тази шпонка, превърта зъбчатката от коленовият вал и нали се сещаш за какво иде реч... Не искам да те плаша, но това стягане може да се окаже фатално, ако не е изправено хубаво челото на коленовият вал. След изправянето някой майстори слагат и течен метал и тогава стягането за което ти говориш...
Успех и дано да грешиш за луфта...


-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ивайловград
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ивайловград
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта