За слабото място на TD /демпферна шайба/

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Иван Неделчев
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ивайловград

Мнениеот Иван Неделчев » Пет 21 сеп 2007 3:13


Колеги вчера сменях зъбчатката на коляновия вал на Вентото 1.9 тди 1 З мотор. Колата беше изгубила центровка. Сутринта като е запалих и то много трудно пуши бяло, тресе двигателя и направо ужас. Но когато майстора ми слагаше зъбчатката на вала имашее лек луфт. Намаза я с някакво червено лепило и стегна болта с пистолет, даже после и с чука притегна още няколко пъти.
Въпроса ми е дали е нормално този луфт на зъбчатката или трябва да влезе плътно?
Засега карам и всичко е добре, ама да не презакаме пак зъбчатка оттам центровки и т.н. Цена на зъбчатката - 59 лв., болт - 5 лв. и за майсторлък 30 лв. Иначе съм чувал че струвала около 150 лв. оригинална зъбчатка, която се сменя през смяна на ремък.




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 21 сеп 2007 7:35


Зъбчатката не трябва да има луфт - вероятно сега мотора е и по-шумен.На мен един приятел ми каза че я е сменил за 40 лв. самата зъбчатка и за майсторлък незнам колко.


Иван Неделчев
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ивайловград

Мнениеот Иван Неделчев » Пет 21 сеп 2007 9:21


Добре нали болта я притяга. Не мога да осетя разлика да е пошумен.
Тази сутрин запалих нормално, но ми се струва или си внушавам, че леко присвири за момент ремък. След 4-5 сек. се нормализира. Но това присвирване дали не е от ремъка на хидравликата или пък пак тая зъбчатка прави проблем. Вече при следваща смяна на ремък ще търся оригинална зъбчатка, независимо, че е 150 лв. Но до тогава има много време. Сега освен да карам и да следя за проблем.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Пет 21 сеп 2007 10:33


От тази зъбчатка неможе да ти просвири ремъка, а може и да е от демпферна шайба, пъстовия ремък на алтернатора или ремъка на водната помпа и хидравликата.


Иван Неделчев
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ивайловград

Мнениеот Иван Неделчев » Пет 21 сеп 2007 10:48


А зъбчатката при слагането към вала имаше лек луфт. Така ли е или не е. Ако някой е сменял скоро.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Пет 21 сеп 2007 11:03


Не би трябвало да има абсолютно никакъв луфт, а трябва да ляга много плътно зъбчатката към вала. Там има една шпонка и този луфт като се увеличи се разбива тази шпонка, превърта зъбчатката от коленовият вал и нали се сещаш за какво иде реч... Не искам да те плаша, но това стягане може да се окаже фатално, ако не е изправено хубаво челото на коленовият вал. След изправянето някой майстори слагат и течен метал и тогава стягането за което ти говориш...
Успех и дано да грешиш за луфта...


Иван Неделчев
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ивайловград

Мнениеот Иван Неделчев » Пет 21 сеп 2007 11:17


Колега dani_94 бях там и гледах майстора как зачисти с шкурка вала и каза че той е в отлично състояние, но когато наложи зъбчатката имаше лек луфт налява и надясно. Даже майстора се учуди защо е така, после сложи това червеното лепило и стегна много здраво.
Да не би да са ми дали някакво менте за такава цена. Направо вече луднах с тоя мотор.


Иван Неделчев
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ивайловград

Мнениеот Иван Неделчев » Пет 21 сеп 2007 11:22


А иначе точно за това я сменям запчатката, защото спонката бе примачкана в единия край и ми бе прескочил зъб на вала. Това премачквани може ли да се получи от здраво изрязване на мотора. Защото преди 2 дни се варихме и нали знаеш на първа газ до дупка с въртене, на втора газ до край и тогава започна да ми прави проблемите.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Пет 21 сеп 2007 11:28


Да най-вероятно от там е дошло :cry:


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Мнениеот H2O » Пет 21 сеп 2007 11:29


dani_94 написа:Не би трябвало да има абсолютно никакъв луфт, а трябва да ляга много плътно зъбчатката към вала. Там има една шпонка и този луфт като се увеличи се разбива тази шпонка, превърта зъбчатката от коленовият вал и нали се сещаш за какво иде реч... Не искам да те плаша, но това стягане може да се окаже фатално, ако не е изправено хубаво челото на коленовият вал. След изправянето някой майстори слагат и течен метал и тогава стягането за което ти говориш...
Успех и дано да грешиш за луфта...
Това е истината!!! Само че,. доколкото знам тази гайка се стяга с определена сила.(забравих името на ключа с който става това :oops: )Аз правих същото.От сервиза ми дадоха 100000км гаранция за таз зъбчатка :bowdown


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Пет 21 сеп 2007 11:31


То не е гаика, а е болт...
Ключа се казва динамометричен...
А по принцип се стяга с тръба с по дълго рамо, много здраво и тогава се дава гаранция от 100 000 км. :lol:

Успех


Иван Неделчев
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ивайловград

Мнениеот Иван Неделчев » Пет 21 сеп 2007 11:44


Този майстор нямаше такива екстри.При мен стегна болта с пистолет и после удължи с тръба и го удари с чука няколко пъти. Според Вас да сменям ли пак запчатка /като търся оригинална/ или да карам и да наблюдавам за проблем. Страх ме е да не стане по-голям фал.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Пет 21 сеп 2007 11:47


Карай си така но неправи това
Иван Неделчев написа:...получи от здраво изрязване на мотора. Защото преди 2 дни се варихме и нали знаеш на първа газ до дупка с въртене, на втора газ до край и тогава започна да ми прави проблемите.

и наблюдавай за проблем да не направи...


Иван Неделчев
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 10:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ивайловград

Мнениеот Иван Неделчев » Пет 21 сеп 2007 11:52


Благодаря колега dani_94 за успокоението. Отук нататък вече ще галя печката. И смятам при следваща смяна на ремъка да сменя и зъпчатката. Дано до тогава не стане нещо.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: apolon78 и 123 госта