Здравейте колеги. От няколко дена около двигателя се чува странен шум. Прилича на нещо като гъргорене. Чува се откъм страната на ремъците. Влияе се от оборотите на двигателя. Когато са високи, всичко се слива, но като отпусна рязко газта, с падането на оборотите гъргоренето става по-отчетливо. На празен ход се чува добре. Дали не е някой от лагерите на някоя от помпите или някоя ролка? Насочете ме моля къде да търся проблема. Всички ремъци и ролки смених преди около месец.
Освен това се чува и нещо като свистене или писукане от алтернатора. Дали лагерчетата му не са за смяна.
Двигателя е на Пасат В4, 1.8 Mi, ABS. Има хидравлика на волана.
Ще съм много благодарен за всеки съвет и мнение.



Странен шум около двигателя
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Странен шум около двигателя
Последна промяна от GVG на Пон 24 сеп 2007 13:44, променено общо 3 пъти.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
На стария Пасат (1.8 RP) го имах този проблем точно от алтернатора - някаква втулка имало вътре пластмасова (или тефлонова беше) та като змаинела се получавало това нещо.
Новия ми Пасат е 1.8 ABS и загледах че алтернатора няма нищо общо (а е и с широк ремък а не трапецовиден) ама в сервиза дето го преглеждаха (за да не бъда приятно изненадан на път) ми казаха че и този я има въпросната втулка и отново ми е за смяна макар че още не е разсвирил и разскърцал.
Както каза колегата сваляш един по един ремъците и гледаш.Не пречи като си свалил ремъците да хващаш шайбите и да ги разклащаш нагоре-надолу и настрани за да усетиш ако някоя хлопа (хидравлика,водна,алтернатор).Ако си остане след сваляне на ремъците се насочи към ролката на ангренажа (аз там не пипам че не разбирам после да си зацепя ремъка).
Успех!
Новия ми Пасат е 1.8 ABS и загледах че алтернатора няма нищо общо (а е и с широк ремък а не трапецовиден) ама в сервиза дето го преглеждаха (за да не бъда приятно изненадан на път) ми казаха че и този я има въпросната втулка и отново ми е за смяна макар че още не е разсвирил и разскърцал.
Както каза колегата сваляш един по един ремъците и гледаш.Не пречи като си свалил ремъците да хващаш шайбите и да ги разклащаш нагоре-надолу и настрани за да усетиш ако някоя хлопа (хидравлика,водна,алтернатор).Ако си остане след сваляне на ремъците се насочи към ролката на ангренажа (аз там не пипам че не разбирам после да си зацепя ремъка).
Успех!
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами успех с проверката GVG, ще се опитам да ти дам някаква звукова помощ
от личен опит.
Малко е трудно да се определи от какво се получава шум така, но според мен алтернатора би следвало да издава по-скоро стържещ шум от някой или от двата лагера(сравнително постоянен при различните обороти и съответно губещ се от съпътстващите шумове при увеличаване на скоростта), което предполага съвсем скорошен ремонт(даже спешен, за да не блокира
). Водната помпа обикновенно първо(далеч преди да е протекла, не че не може да се случи и едновременно) започва да издава звук наподобяващ турбо, който се усилва с увеличаването на оборотите. Но ако са и счупени части от витлата може и така да се чува
(което също означава смяна на детайла). Имаш ли проблеми с температурата на охл. течност?
Другото, което се задвижва от ремък(отделен) е хидравликата, която при недостатъчно добре натегнат ремък издава звук но само при натоварващи я маневри, основно на място в крайно положение на волана и опит за качване автомобила на бордюр или др.
Не изключвай възможността, това което чуваш да е от генерацията. Имаш ли катализатор?


Малко е трудно да се определи от какво се получава шум така, но според мен алтернатора би следвало да издава по-скоро стържещ шум от някой или от двата лагера(сравнително постоянен при различните обороти и съответно губещ се от съпътстващите шумове при увеличаване на скоростта), което предполага съвсем скорошен ремонт(даже спешен, за да не блокира


Другото, което се задвижва от ремък(отделен) е хидравликата, която при недостатъчно добре натегнат ремък издава звук но само при натоварващи я маневри, основно на място в крайно положение на волана и опит за качване автомобила на бордюр или др.
Не изключвай възможността, това което чуваш да е от генерацията. Имаш ли катализатор?

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
При мен звука от лагера на помпата на хидравликата беше по-глух, и по-басов. Докато от генератора беше по-виещ. Водната не е пипана засега.
Това е така защото оборотите на генератора са доста по-високи от тези на 2те помпи - помпите се въртят с обороти близки до тези на двигателя (шаибите са почти еднакви), а генератора се върти значително по-бързо.
Та това май е единствения ориентир. Ако звука е виещ - вероятно е от генератор. Ако е бучащ - по-вероятно от някоя от помпите.
Това е така защото оборотите на генератора са доста по-високи от тези на 2те помпи - помпите се въртят с обороти близки до тези на двигателя (шаибите са почти еднакви), а генератора се върти значително по-бързо.
Та това май е единствения ориентир. Ако звука е виещ - вероятно е от генератор. Ако е бучащ - по-вероятно от някоя от помпите.
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Dpop написа:.... ще се опитам да ти дам някаква звукова помощот личен опит.
..ето и от мен, вършило ми е работа за лагерчатата на алтернатора...
Взимаш една по- дълга отверка- металната част слагаш на корпуса на алтернатор, водна помпа, хидравлика, около лагерите, а пласмасовата част на ушето и слушаш...Става и с тръба, но аз използвам отверка.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Един мой добър познат-монтьор използваше медицинска слушалка и доста добре се справяше с нея.ако ти се намира опитай.
Иначе лошото е че повечето части са метални и разсейват шума и може да се заблудиш ама все пак ще се насочиш по-точно дали проблема е в алтернатора (той в доста отделен от останалото) или е в помпите (които и те не са много близо една до друга).
Иначе лошото е че повечето части са метални и разсейват шума и може да се заблудиш ама все пак ще се насочиш по-точно дали проблема е в алтернатора (той в доста отделен от останалото) или е в помпите (които и те не са много близо една до друга).
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Значи, като се замисля, звукът наподобява като че ли нещо метално чука по пластмаса. Не много рязко, а някак си по-глухо. Затова го определям като гъргорене. Променя се в зависимост от оборотите. Отделно, след като се ослушвах около половин час усетих, че май и алтернаторът свисти, но това е друг шум. Ще пробвам с откачане на ремъците, пък ще видим. Един съсед ми каза, че ако ми е много натегнат ангренажния ремък, може да се чува такъв шум. Това дали е верно?
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
По принцип може ангренажния ремък, или неговите "шайби" да опират в пластмасовите капаци, особено ако оня горния полукръглия капак дето е захванат за клапанния капак са му се разбили/счупили крепежите (чест проблем). Но бързо се претрива пластмасата и звука изчезва.
А може и просто въпросните капаци да вибрират и да тропат, ако нещо са разхлабени, разтропани, пукнати.
Иначе ангренажния ремък трябва да можеш да го усучеш на около 90градуса без титанични усилия - с пръсти. Ако не можеш - значи е пренатегнат, ако можеш лесно и на повече от 90 - лабав е.
А може и просто въпросните капаци да вибрират и да тропат, ако нещо са разхлабени, разтропани, пукнати.
Иначе ангренажния ремък трябва да можеш да го усучеш на около 90градуса без титанични усилия - с пръсти. Ако не можеш - значи е пренатегнат, ако можеш лесно и на повече от 90 - лабав е.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Значи момчета, да докладвам. След като свалях ремъците един по един се оказа, че този шум го прави или водната, или хидравличната помпа. Като свалих техния ремък настана една тишина и спокойствие.... Само ми е много интересно как ще разбера коя точно от двете помпи е прецакана. Между другото съмнява ме водната, защото видях, че нивото на антифриза е паднало с около сантиметър под минимума и оста на помпата между тялото й и ремъчната шайба е леко влажна. Не знам обаче дали това е меродавен белег. За хидравличната помпа не ми се мисли.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Значи двигателят е ABS. Широкият пистов ремък задвижва компресора на климатика и генератора. Той е със самонатягащата ролка. Водната и хидравличната помпи се задвижват с отделен трапецовиден ремък. Той се регулира чрез леко изместване на хидравличната помпа. Нали вчера си играх с тях. Това е ситуацията при мен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 62 госта