


Трепти лампата на акумулатора Б3 - решено
- megalodon
- Мнения: 883
- Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Трепти лампата на акумулатора Б3 - решено
Лампата на таблото за акумулатора (чевената с акумулаторчето и "+ -") изведнъж светна и започна да трепти. Направи ми впречатление, че колкото повече форсирам колата толкова по силно започва да свети. Акумулатора е купуван преди няма и 3-4 месеца. Проверих ремъка и установих, че е добре опънат. Може да помогне това, че от доста време лагерче на алтернатора ми вие, но ми казаха, че още е в начална фаза и че засега няма проблем. Иначе за краткия път, през който карах с трепкащата лампа не забелязах някакви особености при вървежа на колата. Да не би някъде нещо да дава на късо??
Последна промяна от megalodon на Сря 26 сеп 2007 10:59, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
- Автомобил: VW MK4
- Двигател: ATD PD TDI
- Местоположение: Русе
Re: Трепти лампата на акумулатора Б3
Направи ми впречатление, че колкото повече форсирам колата толкова по силно започва да свети.
Измери си напрежението, което дава алтернатора при високи обороти. Сигурно ти презарежда / над 15-16 В / Ако е така карай с включени фарове и нагревател на задното стъкло, че ще ти изгорят доста неща. При първа възможност сваляй алтернатора и го занеси в сервиз - реле регулатор, диоден блок, четки ...
Измери си напрежението, което дава алтернатора при високи обороти. Сигурно ти презарежда / над 15-16 В / Ако е така карай с включени фарове и нагревател на задното стъкло, че ще ти изгорят доста неща. При първа възможност сваляй алтернатора и го занеси в сервиз - реле регулатор, диоден блок, четки ...
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Вероятно са четки. От лагер може да е, но само ако е много износен, дотолкова че ротора стои силно изместен. Малко вероятно.
Може и да е от двата контактни пръстени, Ако не са вече напълно кръгли, или ако са силно замърсени, може при по-високи обороти да се влошава контакта с четките.
Но все пак най-вероятно е да е от четки.
Ако сменяш четките, смяняй и лагерите щом вече вият - няма да се оправят сами така или иначе.
Добре е да го оправиш това веднага, да не бастисаш новия акумулатор.
Може и да е от двата контактни пръстени, Ако не са вече напълно кръгли, или ако са силно замърсени, може при по-високи обороти да се влошава контакта с четките.
Но все пак най-вероятно е да е от четки.
Ако сменяш четките, смяняй и лагерите щом вече вият - няма да се оправят сами така или иначе.
Добре е да го оправиш това веднага, да не бастисаш новия акумулатор.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 62 госта