Трепти лампата на акумулатора Б3 - решено

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Трепти лампата на акумулатора Б3 - решено

Мнениеот megalodon » Пон 24 сеп 2007 19:20


Лампата на таблото за акумулатора (чевената с акумулаторчето и "+ -") изведнъж светна и започна да трепти. Направи ми впречатление, че колкото повече форсирам колата толкова по силно започва да свети. Акумулатора е купуван преди няма и 3-4 месеца. Проверих ремъка и установих, че е добре опънат. Може да помогне това, че от доста време лагерче на алтернатора ми вие, но ми казаха, че още е в начална фаза и че засега няма проблем. Иначе за краткия път, през който карах с трепкащата лампа не забелязах някакви особености при вървежа на колата. Да не би някъде нещо да дава на късо??

Последна промяна от megalodon на Сря 26 сеп 2007 10:59, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 24 сеп 2007 19:22


А четките на алтернатора гледал ли си :idea:


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Пон 24 сеп 2007 19:31


Не съм. възможно ли е да е от тях :?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 24 сеп 2007 19:34


megalodon написа:Не съм. възможно ли е да е от тях :?
    50%


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Пон 24 сеп 2007 19:37


Трябва да ги зачистя ли или ако не се оправи само с това евентуално да ги сменя ?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 24 сеп 2007 19:39


Най-добре смяна защото едва ли са сменявани някога.


Raptor
Мнения: 148
Регистриран на: Пон 10 окт 2005 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Raptor » Пон 24 сеп 2007 21:01


лагери 99,9%


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 24 сеп 2007 21:11


Raptor написа:лагери 99,9%
    Ако обясниш и какво общо имат лагерите към напрежението цена няма да имаш :lol:
    Това че шумят е отделен въпрос/проблем/ :wink:


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Пон 24 сеп 2007 21:30


Още един глас за четките. Моето валео имаше подобни симптоми. Смяна на четки барабар с четкодържател и всичко е ток и жица.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Вто 25 сеп 2007 7:26


Или четки или реле-регулатор,но повече клоня към четки :wink:


Потребителски аватар
Rabbit
Зайцевъд
Мнения: 968
Регистриран на: Сря 15 дек 2004 8:50
Автомобил: Audi
Двигател: BAT 2005
Местоположение: София

Мнениеот Rabbit » Вто 25 сеп 2007 8:33


като се има предвид, че четките и релето се продават в комплект направо си вземи един и го сменяй. имай предвид също, че модел за BOSCH е около 25 лв, а модел за VALEO e около 40.


chriss
Мнения: 182
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Re: Трепти лампата на акумулатора Б3

Мнениеот chriss » Вто 25 сеп 2007 8:42


Направи ми впречатление, че колкото повече форсирам колата толкова по силно започва да свети.

Измери си напрежението, което дава алтернатора при високи обороти. Сигурно ти презарежда / над 15-16 В / Ако е така карай с включени фарове и нагревател на задното стъкло, че ще ти изгорят доста неща. При първа възможност сваляй алтернатора и го занеси в сервиз - реле регулатор, диоден блок, четки ...


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Вто 25 сеп 2007 16:59


Днес като покарах малко се специализирах. Установих, че като карам с 1000, до 1300 оборота лампичката не светка. Като вдигна малко към 1400-1500 и почва да трепти. Утре съм се решил да го оправя, и се чудя дали да се пробвам сам или да ида на майстор. Дайте съвет, дали ще успея да се справя?


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3974
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Вто 25 сеп 2007 19:49


смяната на реле-регулатора е елементарна (поне на моя алтернатор) - държи се на 2 болчета, но ако бях на твое място, щях да отида преди това на специалист да уточни оттам ли е проблема.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 26 сеп 2007 10:30


Вероятно са четки. От лагер може да е, но само ако е много износен, дотолкова че ротора стои силно изместен. Малко вероятно.
Може и да е от двата контактни пръстени, Ако не са вече напълно кръгли, или ако са силно замърсени, може при по-високи обороти да се влошава контакта с четките.
Но все пак най-вероятно е да е от четки.
Ако сменяш четките, смяняй и лагерите щом вече вият - няма да се оправят сами така или иначе.

Добре е да го оправиш това веднага, да не бастисаш новия акумулатор.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта