Какви колонки?

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Какви колонки?

Мнениеот GRUEL » Нед 23 сеп 2007 21:45


Става въпрос за Blaupunkt mp35. Монтиран е на Г3 и искам да сменя фабричните колони дето са в предните врати, като не пипам пищялките в таблото.Въпроса ми е колко вата колонки да си търся? :gruebel
Характеристиките на плеара са:
RMS Power Output 18 watts
Peak Output 40 watts
Preamp Outputs 2 pair + 1 mono sub
Sub Preamp Outputs Yes
Preamp Voltage 2 volts
И още една питанка, за какво са тези преамп изходи?
P.S. И в крайна сметка за вратите на Г3 16.5 или 17 см трябва да са че да си влезат на местата на фабричните, че 0.5 мм ми се струва доста големичка разлика...




Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Мнениеот marianchev » Нед 23 сеп 2007 22:12


със сигурност стават и двата размера, за другото не мога да говоря


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какви колонки?

Мнениеот zfa159 » Нед 23 сеп 2007 23:10


GRUEL написа:Става въпрос за Blaupunkt mp35. Монтиран е на Г3 и искам да сменя фабричните колони дето са в предните врати, като не пипам пищялките в таблото.Въпроса ми е колко вата колонки да си търся? :gruebel
Характеристиките на плеара са:
RMS Power Output 18 watts
Peak Output 40 watts
Preamp Outputs 2 pair + 1 mono sub
Sub Preamp Outputs Yes
Preamp Voltage 2 volts
И още една питанка, за какво са тези преамп изходи?
P.S. И в крайна сметка за вратите на Г3 16.5 или 17 см трябва да са че да си влезат на местата на фабричните, че 0.5 мм ми се струва доста големичка разлика...

Метни едно око ето тук :
http://www.technomarket.bg/products.php?page=1&klasaswe=024&grupaswe=003
Дали са им размерите (което много олеснява избора на модел пък дали ще е от този магазин си зависи).Аз си взех едни Блаупункт-ски на 15.8см (за Пасат предните са такива за вратите) и съм доста доволен като звук и качество (не се разковаха на 3-тия ден от яко свирене).

Да поясня за Preamp - това е в буквален превод "предусливател" а изходите са за към усилвател - преди крайното стъпало на радиото имаш предусилвателно и неговите изходи хората са ги оставили външни с идеята да можеш да си чучнеш външен голям усилвател,който да не е закачен след крайния на радиото (който пък обикновенно не е много мощен ама има прилични изкривявания особено към крайното положение на Volume-то :) ).А това 2V е максималната амплитуда (максималното напрежение) на сигнала,което може да се достигне на този изход.Това ти е характеристика за към усилвателя (мисля че са стандартни ама хората все пак са си казали) за да знаеш все пак какъв да си търсиш (на усилвателя пък му е характеристика входно напрежение - не захранващо а входно на входа от предишния модул - в случая радиото, а в твоя случай въпросните 2V на Preamp изходите).
Доколкото зачитам по-горе радиото ти има общо 3 изхода - ляв и десен канал и изход за Субууфер (само един което е нормално).Идеята този за суб-а да е отделен е че посредсвтвом еквилайзера на радиото можеш да си го ръчкаш без да променяш останалите настройки на бас,требъл и т.н. най-общо казано (няма да засягам темата за усилватели в Bridge Mode и т.н. понеже колегата пита за съвсем друго нещо).
Успех!


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Мнениеот Lizard » Нед 23 сеп 2007 23:40


ако при голфа ти е като при мен на полото- 97'. Отпред във вратите имам по една 17-ка и горе на таблото 2 пиштялки. И са компонентни вързани са снякави филтри.

При мен фитрите са някъде горе при пищелките не съм ги вадил не съм ги пипал. Но тези във вратите ги смених със HETRZ EV 165. Това са компонентни говорители не сменяш никви филтри с тез на пищялките са си добре. :) Разликата е огромна и бас има!!!


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Мнениеот GRUEL » Пон 24 сеп 2007 15:31


zfa159, мерси за отговора, май ми стана ясно :D .С по-прости думи освен 4-те изхода за колонки са ми оставили и още 1 за суб и по 1 ляв и 1 десен за нещо по-сериозно(да речем елипси на кората) като тези допалнителните не минават през усилвателя на радиото и им трябва външен....
А за колонки какво ще кажете? Тези хертц 165 ги погледнах и изглеждат добре, ама 70 вата реални няма ли да изтормозят плеарчето, при положение че то дава по 18 вата (реални) на канал?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 24 сеп 2007 20:51


GRUEL написа:zfa159, мерси за отговора, май ми стана ясно :D .С по-прости думи освен 4-те изхода за колонки са ми оставили и още 1 за суб и по 1 ляв и 1 десен за нещо по-сериозно(да речем елипси на кората) като тези допалнителните не минават през усилвателя на радиото и им трябва външен....
А за колонки какво ще кажете? Тези хертц 165 ги погледнах и изглеждат добре, ама 70 вата реални няма ли да изтормозят плеарчето, при положение че то дава по 18 вата (реални) на канал?

Продължавам да обеснявам :
Като за начало за изходите си ме разбрал перфектно.Държа само да те изненадам че реално радиото ти е с 4 канала (ляв и десен предни и ляв и десен задни) ама те са постигнат фиктивно т.е. с филтри а самото радио като тунер и като ЦД плеър са си стерео (т.е. ляв и десен канал само).След това тези въпросните два канала минават през филтри (и еквилайзер) и оттам всъщност се и разделят на 4 канала (с идеята да си регулираш поотделно предни и задни като сила на звука).Истинските два канала точно преди да отпрашат за към крайното стъпало (крайния усилвател на радиото) са ги извадили за да си сложиш по-качествен и или по-мощен или каквото пожелаеш за да не те ограничат да си слушаш музика на 4х18W със средно ниво на изкривяване на сигнала (все пак от една интегрална схемичка с размери 3 на 1см няма какво друго да очакваме).Та за това мисля ме разбра.
Другия момент :
Реалната разлика между пикова и синусоидална мощност.Те двете неща са малко свързани ама донякъде.
Реланата мощност може да се сметне (горе-долу че са един куп формули заради индуктивния характер на товара) с проста формулка и рядко са много (за обикновенните колонки говоря не за туби и т.н.).Дефакто ако имаш една колонка 4 ома и да кажем е 4W това значи че през нея може да протече ток точно не по-голям от 1 ампер преди да я дуфнеш (телта на бубинката е изчислена за такъв максимален ток).Формулата е че ватовете са ти равни на съпротивлението по квадрата на ток-а. (тя както казах не е съвсем точна ама за примера става).
Дефакто теб те притеснява обратното явление - колонката да не ти гръмне радиото - няма такава опасност понеже то вади някаква максимална мощност и повече не може....а това че колоната има резерв още по-добре.При радиото сметката е такава (така са ти написали тези 18W).Имаш изходен сигнал (синосуидален по форма с някаква честота).На радиото са ти специфицирали с какви колони трябва да работи (4 Ома).Оттам сметката е следната :
4 Ома,18W - значи максималния изходен ток на канал през усилвателя на радиото ще е корен квадратен от ( 18/4 ) което са ти 2.12А (това са относителни сметки зашото товара е индуктивен и има разлики ама все пак).Така излиза че максималния ток на твойто радио на изхода е 2.12А и ако колонката (както избраната по-горе от мен за примера) издържа до максимум 1А си я опекъл за вечеря понеже като засилиш хубаво и и надвишаваш възможностите....започва да чегърта и в даден момент замлъква вовеки.
Така че подбираме друга колона с по-висока от 18W синусоидална мощност.Тогава радиото няма как да прекара през нея по-голям ток от този,който тя може да понесе и няма как да изгори.
Ако си ме разбрал правилно дотук си разбрал че колоната не може да изгори радиото (освен ако не е с по-ниско съпротивление от указаното на радиото т.е. 4 ома).
Сега малко за пиковата мощност - тя е нещото което се пише с огромни букви на кашончето за да си кажеш "Ехаааа бах тая пи*а въшка е 300W колона и ще ми изкърти слуховата протеза".Еми да ама не баш.Това е мощността на звука,който тя възпроизвежда,на самата вълна.Смята се някак (не съм дорасъл да се науча как точно) и доколкото знам зависи от честотната лента на говорителя,ход-а на мембраната му,големината и формата на мембраната,наличието или липсата на кутия и нейните характеристики и т.н.Реално това теб не те интересува много от друга гледна точка - има поне 10-тина стандрата за пикова мощност и според различните мерни единици и характеристики (има по DIN,по некъв китайски стандарт) една колона може да ти я изкарат от 20-тина вата до по-мощна от АЕЦ (пищялка 1500W всеки е виждал на Илиенци :) )
Аз лично си подбирам колоните по другия параметър - синусоидалната мощност защото от това зависи кога ше ти зачегърта и дали ще може да подскача с кеф на дивия метъл или ще се разколачи за норматив.Също така трябва да е качествена със силиконова мембрана а не от тея старите хартиените и разбира се да става по размер на мясото :)
Иначе за филтрите - и при мен горе в таблото има пищялки и при тях са филтрите.Долната колана е вързана към целия сигнал и изцяло от нейния тип си зависи какво ще възпроизвежда от честотната лента.За долу са идеални еднолентови колони за не повече от 12-13kHz макар че мойте са от 50Hz до 16kHz и пее доста добре.
Успех колега и ако има нещо питай (а аз ще взема някакви хапчета за намаляване на обяснителните способности защото се усещам че прекалявам ама То е по-силно от мен :) )


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Мнениеот GRUEL » Пон 24 сеп 2007 22:27


zfa159, много благодаря за лекцийката, изясниха ми се много неща. Имаш една голяма :beer . А за обяснителните способности само кажи къде са ти хапчетата че да ги скрием :D .Едно такова обяснение е много по-полезно отколко "взимай еди си коя колона и си свиркай...."


Потребителски аватар
mafiacartel
Мнения: 965
Регистриран на: Нед 22 юли 2007 13:19
Автомобил: VW Golf 2 GTI G65
Двигател: PG
Местоположение: гр.Поморие

Мнениеот mafiacartel » Съб 29 сеп 2007 22:19


GRUEL написа:zfa159, много благодаря за лекцийката, изясниха ми се много неща. Имаш една голяма :beer . А за обяснителните способности само кажи къде са ти хапчетата че да ги скрием :D .Едно такова обяснение е много по-полезно отколко "взимай еди си коя колона и си свиркай...."



Еми по твойта логика повече няма смисал да се пише за говорителите и за тяхното музикално качество. ОК



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта