KR-прегрях на магистралата... 110'

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Re: KR-прегрях на магистралата... 110'

Мнениеот Plarol » Вто 25 сеп 2007 23:05


Stivi написа:Ако проблема е само в гарнитурата що аджеба радиатора е студен,ако може някой да ми обясни че съм учуден !


Когато е издухана гарнитурата в системата влиза въздух и помпата не може да върти водата.Понякога дори и през малкия кръг не върти и термостата не се отваря.




STOIAN ANDREEV
Мнения: 44
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Мнениеот STOIAN ANDREEV » Вто 25 сеп 2007 23:17


Какво ти беше състоянието на антифриза преди тази случка?Сменян ли е скоро , или пък добавки някакви да си слагал? Според мен се е запушил радиатора на парното и всичко останало е следствие. Казвам го от личен опит.При мен също вдигна 110 градуса ама на главата и се размина.Когато я разглобиш пиши да видим какво ще излезе


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: KR-прегрях на магистралата... 110'

Мнениеот zfa159 » Сря 26 сеп 2007 6:07


Plarol написа:
Stivi написа:Ако проблема е само в гарнитурата що аджеба радиатора е студен,ако може някой да ми обясни че съм учуден !


Когато е издухана гарнитурата в системата влиза въздух и помпата не може да върти водата.Понякога дори и през малкия кръг не върти и термостата не се отваря.

Тогава когато колата е загасена (ако не се е получил в движение проблема) антифриза влиза на гости в цилиндрите - получава се воден удър като завъртиш да запали (в лекия случай се чупи биела а ако е по-тежко излиза биелата на гости :) да види кой се мъчи да запали).


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 26 сеп 2007 7:40


Когато е издухана гарнитурата в системата влиза въздух и помпата не може да върти водата.Понякога дори и през малкия кръг не върти и термостата не се отваря.

хм ми то това хубаво , ама в движение някак си не се вписва мисля .... чак помпата да глътне толкова въздух .... :roll: пък и колегата не е писал мисля , че за начало е имало "гейзери "... то и при автомобилите помпата е доста ниско долу и за да засмуче въздух ..... хм....


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Re: KR-прегрях на магистралата... 110'

Мнениеот jagler » Сря 26 сеп 2007 8:00


zfa159 написа:
Plarol написа:
Stivi написа:Ако проблема е само в гарнитурата що аджеба радиатора е студен,ако може някой да ми обясни че съм учуден !


Когато е издухана гарнитурата в системата влиза въздух и помпата не може да върти водата.Понякога дори и през малкия кръг не върти и термостата не се отваря.

Тогава когато колата е загасена (ако не се е получил в движение проблема) антифриза влиза на гости в цилиндрите - получава се воден удър като завъртиш да запали (в лекия случай се чупи биела а ако е по-тежко излиза биелата на гости :) да види кой се мъчи да запали).
при бензиновите двигатели горивната камера е голяма и това не се случва практиката го е доказала,виж за дизела да там компресията е над 30атм. и по-малка горивна камера.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Сря 26 сеп 2007 8:03


моята като издуха гарнитурата доста си хапваше от антифриза като я отворихме се виждаше пробив от 2 и 3 цилиндър и не е получавала хидравличен удар и всичко си е наред. :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: KR-прегрях на магистралата... 110'

Мнениеот radotom » Сря 26 сеп 2007 8:30


Stivi написа:Ако проблема е само в гарнитурата що аджеба радиатора е студен,ако може някой да ми обясни че съм учуден !
Не само предния радиатор, а и радиатора на парното, доколкото разбрах от WDW е бил студен.
За парното - ясно: въздуха си търси най-високата точка и тъй, като това е парното, е направил въздушна възглавница.
А за предния радиатор вроятно налягането в двигателя е затиснал-> затворил термостата. :(


Потребителски аватар
BaMBuKa
Мнения: 27
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 21:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Мнениеот BaMBuKa » Сря 26 сеп 2007 19:58


аз като пуках глава на моя бивш магарцедес като искарах штеката на маслото и си личеше как в масолото беше отишал антифриз на гости така 4е ако се притеснчваш за главата провери си маслото дали още е детствено или някои е проникнал в него


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 26 сеп 2007 22:33


BaMBuKa написа:аз като пуках глава на моя бивш магарцедес като искарах штеката на маслото и си личеше как в масолото беше отишал антифриз на гости така 4е ако се притеснчваш за главата провери си маслото дали още е детствено или някои е проникнал в него

Девствено е! ;)
Дупката е цилиндър-охлаждане!
Май скоро Niksi ще докладва в тази тема! :lol:


Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Сря 26 сеп 2007 22:42


juve написа:
Когато е издухана гарнитурата в системата влиза въздух и помпата не може да върти водата.Понякога дори и през малкия кръг не върти и термостата не се отваря.

хм ми то това хубаво , ама в движение някак си не се вписва мисля .... чак помпата да глътне толкова въздух .... :roll: пък и колегата не е писал мисля , че за начало е имало "гейзери "... то и при автомобилите помпата е доста ниско долу и за да засмуче въздух ..... хм....


Това го казвам, че веднъж патих по този начин обаче на "moskvich" и случая беше доста интересен.
Та тръгвам сутрин, всичко е ок, колата започва да вдига температура нормално, парното работи(беше есен), стига 80градуса и започва интересното.Първо спираше да духа топло парното, след което температурата се вдигаше докато не изхвърли водата през разширителното казанче.
Търсим повредата, мислим че е издухана гарнитура, но никакви признаци за това(въздух в радиатора, не надува системата, не пуши бяло)
Търсим причината в термостата(сменихме два)не беше в него,
във водната помпа(сваляме я, при което баща ми каза че съм луд "това-казва-не се чупи" и беше прав) не беше в нея,
проверихме за запушване системата, всичко ок,проблема остава
На края свалихме главата с голям скептицизъм и какво да видим, гарнитурата на 4-ти цилиндър издухана-малко (ако може така да се каже)

Сменихме гарнитурата и всичко си доиде на място


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пет 28 сеп 2007 9:16


И аз да докладвам по темата!
Докарах си колата най-сетне до тук !

Снощи погледнах маслото и за съжаление не е девствено, което ме навежда на гоолеми притеснения !
Даже и нивото му се е увеличило !
Сега чуденето ми е дали впоследствие гарнитурата се е омазала или още веднага на магистралата! Но очевидно ще се разбере чак като се отвори !! :cry:


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 28 сеп 2007 11:09


Колега, Както вече казаха по-горе - гарнитура на 100 %
Имах същото преживяване на магистрала Хемус преди време
Давам описание, дано да е от полза и на другите:

1. Неочаквано дига температура
2. Парното на МАХ - малко топло и след това - студено!
3. Вентилатора на радиатора не се задейства (поне при мен беше така)
4. При принудително включен вентилатор и работа на място - продължава да дига температура
5. Каране по надолнище с парно и принудително работещ вентилатор - без понижаване на температурата
6. Изхвърляне на антифриза
7. След доливане на вода и обезвъздушаване (мачкане на маркучите докато се напълни сичко) - 10-15 км и пак водата навън!

Признаци 1 - 5 - - от газовете прави въздушни възглавници къде ли не и не циркулира охл. течност

Признаци 6 и 7 - - поради натрупване на налягане от изгорелите газове и прегряване и кипене на охл. течност

Резултат - издухана гарнитура м/у цилиндър и охл. система, както се оказа - предните преди мен са отваряли мотора, сложили са старата гарнитура намазана със силикон!!! и имаше 2 или 3 хлабави болта на главата!!
Колата е от профила, за справки - Веселин (благодарско че ме дръпна!!) и Никси - ремонт :bowdown :respect и на двамата!!.

Добрата новина беше че при шлайфането отнеха 6-8 стотни само (на практика само я почистиха) и след умелата намеса на Никси мотора заспа!!. вече 5000 км. движа и си свиркам!

Дано да е от полза на колегите!


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пет 28 сеп 2007 13:17


Общо взето и при мен същите признаци !
Само се надявам да няма проблеми с главата !
Но защо като върти водната помпа, водата не циркулира заради въздушната възглавница ??


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 28 сеп 2007 13:36


WDW написа:.... Но защо като върти водната помпа, водата не циркулира заради въздушната възглавница ??


Дам...., само си бълбука там долу... е, ако развъртиш помпата на 25-30 000 об/мин. и да се превърне в газодувка може и да завърти, ама ще да и е за последно... :lol:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 28 сеп 2007 16:13


WDW написа: Снощи погледнах маслото и за съжаление не е девствено, което ме навежда на гоолеми притеснения !

Когато аз го погледнах, преди да пробваме помпата беше чисто.... освен това да са му били последните мигове, преди да си отиде и то...
WDW написа:Но защо като върти водната помпа, водата не циркулира заради въздушната възглавница ??

Последно откачих тръбата от разширителния съд, тази, долната, входящата за мотора; напълних мотора през фуния, запалих и след малко от тънкото маркучле почна да излиза водичка. По това реших, че помпата бачка.
Възможно е, обаче като загрее да почне да превърта турбинката около оста си!
Нека който я прави я разглоби и огледа хубаво тая помпа!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Piqndurnik и 61 госта