Разход на 4х4 1.9 тди и на какви километри...
- The Red Guy
- Мнения: 2402
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
Разход на 4х4 1.9 тди и на какви километри...
... се сменят ролки и ремъци на чисто нова Октавия AGR мотор, 1.9 ТДИ? На 90 к ли?
Последна промяна от The Red Guy на Пон 01 окт 2007 20:29, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: На какви км се сменят ролки и ремъци на чисто нова..,
The Red Guy написа:... Октавия AGR мотор, 1.9 ТДИ? На 90 к ли?
Пише го в книжката за експлоатация, която се намира в жабката

AGR не е помпа-дюза, значи 90 хиляди е ОК. Но все пак провери какво казва книжката.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
дамо не бъркам:
Haldex многодисков съединител с електронна блокировка, като централен диференциал.
Отворен заден диференциал, EDL при някой модели.
Отворен преден диференциал, EDL.
Как: НОрмална кола с предно предаване. Про нормални условия, 100% от въртящият момент се предава на предната ос. Когато се случи приплъзване, многодисковия Haldex съединител зацепва и предава до 100% от въртящият момент автоматично се предава към задната ос. Haldex съединителят предлага незабавно активиране – той зацепва при разлика от 1/8 оборота между осите. Предните колела правят само 1/4 от оборотът преди да се задейства AWD. Допълнена с EDL на предните колела, при нормални условия колата няма да се движи, ако двете предни и едно задно колела загубят сцепление.
И отново, поради ограниченията на EDL (виж quattro IVпоколение, описано по-горе), при off-road е достатъчно едно предно и едно задно колело да загубят сцепление и колата няма да се движи.
Haldex системата е повече реагираща отколкото предпазна; Торсен разделянето на силата когато няма плъзгане прави по-малка вероятността да започне приплъзване, докато при Haldex по-голямото пренасяне на въртящ момент при приполъзване спогама за
HECU (Haldex Electronic Control Unit) отцепва с натискането на спирачката, за да може ABS-ът да работи нормално; той също отцепва при дърпане на ръчнат спирачка за да позволи “handbrake turns”. Когато се предприеме завиване с голям ъгъл на колелата и ниска скорост (например при паркиране) съединителят се отцепва чрез сигна от ECU-то за да предотврати wind-up in transmission.
Приложение: Представя по добра икономия на гориво, в сравнение с постоянно задвижване на четирите колела. Незабавно задействане, без намеса на водачът.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
The Red Guy написа:L&R написа: 4x4 не го мисли.
В смисъл да не го мисля? Безгрижие, а? То постоянно ли върти или може да се изключва?
Не е постоянно включено. До около 50 км/ч е постоянно, след това електрониката го изключва. Ето, чети на руски, отнася се до стария модел Октавия, но ти май и за него питаш, предвид стария двигател AGR.
http://www.autolook.ru/tehno/skoda/skoda_08.php
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
The Red Guy написа:The Red Guy написа: А какъв разход дава 4х4 с този мотор? По-висок ли е от стандартната 1.9 тди?
Иначе за другото инфо много ви благодаря!
Вероятно е малко по-висок, когато 4х4 работи, но не би трябвало да е с повече от 5-10% разликата. Погледни каталозите де, там има данните, не ни карай да гадаем

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Според мен (без да се имам за специалист в тази област !) разходът по една или друга причина ще е по-висок. Но ако колата е кукла - не го мисли. Отделно че 4х4 системата (стига да е работеща, ама нали казваш че е кукла) си е благинка. Колкото и да няма зима, Русе е в (най-) северната част на страната, а и наклони не липсват - ще усетиш ползата, която по мое мнение ще заличи по-високия разход (дано не бъркам !).
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
L&R написа:дамо не бъркам:Haldex многодисков съединител с електронна блокировка, като централен диференциал.
Отворен заден диференциал, EDL при някой модели.
Отворен преден диференциал, EDL.
Как: НОрмална кола с предно предаване. Про нормални условия, 100% от въртящият момент се предава на предната ос. Когато се случи приплъзване, многодисковия Haldex съединител зацепва и предава до 100% от въртящият момент автоматично се предава към задната ос. Haldex съединителят предлага незабавно активиране – той зацепва при разлика от 1/8 оборота между осите. Предните колела правят само 1/4 от оборотът преди да се задейства AWD. Допълнена с EDL на предните колела, при нормални условия колата няма да се движи, ако двете предни и едно задно колела загубят сцепление.
И отново, поради ограниченията на EDL (виж quattro IVпоколение, описано по-горе), при off-road е достатъчно едно предно и едно задно колело да загубят сцепление и колата няма да се движи.
Haldex системата е повече реагираща отколкото предпазна; Торсен разделянето на силата когато няма плъзгане прави по-малка вероятността да започне приплъзване, докато при Haldex по-голямото пренасяне на въртящ момент при приполъзване спогама за
HECU (Haldex Electronic Control Unit) отцепва с натискането на спирачката, за да може ABS-ът да работи нормално; той също отцепва при дърпане на ръчнат спирачка за да позволи “handbrake turns”. Когато се предприеме завиване с голям ъгъл на колелата и ниска скорост (например при паркиране) съединителят се отцепва чрез сигна от ECU-то за да предотврати wind-up in transmission.
Приложение: Представя по добра икономия на гориво, в сравнение с постоянно задвижване на четирите колела. Незабавно задействане, без намеса на водачът.
четох доста и ..
май до Пасат 5.5 са с торсени .. после с Халдекси
незнам обаче октавията от кой са я правили мисля че е с торсен
Иначе това представлява халдекса
но все пак на доста места четох че е халдекса
The Škoda Octavia 4x4 and SEAT Léon 4 and Alhambra 4 also used Haldex, being based off of Volkswagen models. Curiously, the Bugatti Veyron also utilizes Haldex, though with separate transmission, PTU and front and rear axles.
A SUV-version of the Octavia have been annonced (fall 2006) under the name Octavia Scout. The estate version of the Octavia can already be delivered with four wheel drive - using the Haldex-system - which is based on a computer-controlled clutch-based center-differential. The Octavia 4x4 have 24 mm higher ground clearence than the standard version. The Octavia Scout is additional 16 mm higher from the ground than the Octavia 4x4.

Ако някой хваща Румънски .. доста полезно ще му е това инфо
http://vwforum.vwforum.ro/lofiversion/i ... 12787.html
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта