Възможно ли е да монтирам 2 акумулатора паралелно?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Възможно ли е да монтирам 2 акумулатора паралелно?

Мнениеот Negramoten » Сря 10 окт 2007 11:15


Работата е в това, че имам два 44 Ач акумулатора. Мога ли да ги сложа в пасата и давата и да ги вържа паралелно? Или е по-добре да ги продам и да си купя един по-мощен?

Единия е Варта със стартов ток 380 А, а другия Бош с 480 А.




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 10 окт 2007 12:31


Абе не е много разумно. Още повече че са различни. Между двата ще се появи някаква разлика, различно вътрешно съпротивление, различно сумарно напрежение на клетките, и ще почне да тече ток от единия към другия докато не работи колата.
А и конструктивни проблеми, закрепване и т.н. - не си струва май.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 10 окт 2007 13:06


Aз ще ти кажа само едно : ОПИТАЙ ! :!:


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Сря 10 окт 2007 13:17


Колегата psstv18rp е прав, но принципно ако акумолаторите са чисто нови и с еднакви параметри е възможно използването им в паралел.

РАСО

п.п. Има UPS-и дето ползват до 3бр. в паралел, но и технологията на клетките е съвсем друга.


misho_GTI
Мнения: 1989
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Мнениеот misho_GTI » Сря 10 окт 2007 18:29


по добре ги продай и си вземи един по мощен


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Сря 10 окт 2007 18:43


paco написа:Колегата psstv18rp е прав, но принципно ако акумолаторите са чисто нови и с еднакви параметри е възможно използването им в паралел.

РАСО

п.п. Има UPS-и дето ползват до 3бр. в паралел, но и технологията на клетките е съвсем друга.


То и коли има дето ползват по няколко акумулатора :wink: Хамъра например е с 4 :idea:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 10 окт 2007 21:27


Може бе не казвам че не може. :-)
Но трябва да са еднакви, на еднаква възраст. Иначе ако единия има по-малко вътрешно съпротивление, било то по конструктивни причини или поради старост, при палене основно той ще дава ток, ще има разлика в заряда и т.н.
Общо взето проблемите са подобни на случаите с включване на мощни транзистори в паралел например.


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Мнениеот Negramoten » Сря 10 окт 2007 22:22


А ако сложа само единия 44Ач какво ще се случи? Зимата ще мога ли да запаля?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 11 окт 2007 8:05


Negramoten написа:А ако сложа само единия 44Ач какво ще се случи? Зимата ще мога ли да запаля?

Ще имаш само един акумулатор 44 Ач. mhihi А пък дали ще запалиш зимата, зависи дали акумулатора е нов (и е толкова Ач, или половината вече са заминали), дали колата ти е наред. Ако е нов, карай с него и продай другия. Ако тръгне и той да те изоставя, и него продавай и си вземи нов.
За състоянието на акумулатора може да се произнесе "акумулаторджия" - след съответното измерване, с товарна вилка - работа за няколко минути, и на повечето места - безплатно.
Както се казва, изборът е твой.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 11 окт 2007 11:31


Абе малко са 44Ah ама пробвай, то поне е лесно. :-)
Ако сега в относително топлото време не върти енергичо стартера обаче, значи зимата няма да го бъде.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3970
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Чет 11 окт 2007 15:02


ми то май толкова ги даваха за наште каляски в аутодатата - 45 Ah


misho_GTI
Мнения: 1989
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Мнениеот misho_GTI » Чет 11 окт 2007 18:06


ако акумулатора е добар няма да имаш проблем


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Възможно ли е да монтирам 2 акумулатора паралелно?

Мнениеот Теодор » Чет 11 окт 2007 18:19


[quote="Negramoten"

Единия е Варта със стартов ток 380 А, а другия Бош с 480 А.[/quote]
    Бошовия може и да стане ако е хубав, на Вартата и е много слаб пусковия ток няма смисъл да пробваш :wink:


Потребителски аватар
asengamalov
Мнения: 285
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот asengamalov » Пет 12 окт 2007 19:58


става и само с единя баща ми преди караче една вектра и акумолатора и замина зимата и за временно и сложихме един 40ач и нямаше проблеми. То амперчасовете определят колко ампера могат да издържат за един час няма пороблеми освен ако не искаш да въртиш на стартер 1 час :lol:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 12 окт 2007 21:09


Абе никак не вреди да имаш повечко амперчасове. :-)
Че всичко се случва, да забравиш габарит, да ти се развали нещо дребно и да почне трудно да пали, случват се и студове до -20. Случва се да караш дълго из града на фарове и в задръствания и т.н. дни на ред - разрежда се. А и с тия тъпи дневни светлини дето скоро пак ще трябва да се пускат...



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта