Работата е в това, че имам два 44 Ач акумулатора. Мога ли да ги сложа в пасата и давата и да ги вържа паралелно? Или е по-добре да ги продам и да си купя един по-мощен?
Единия е Варта със стартов ток 380 А, а другия Бош с 480 А.
Възможно ли е да монтирам 2 акумулатора паралелно?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Negramoten
- Мнения: 66
- Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Пасат B5.5
-
psstv18rp
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе не е много разумно. Още повече че са различни. Между двата ще се появи някаква разлика, различно вътрешно съпротивление, различно сумарно напрежение на клетките, и ще почне да тече ток от единия към другия докато не работи колата.
А и конструктивни проблеми, закрепване и т.н. - не си струва май.
А и конструктивни проблеми, закрепване и т.н. - не си струва май.
- Geleto
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1.8 MI 1994
- Местоположение: София
- Контакти:
paco написа:Колегата psstv18rp е прав, но принципно ако акумолаторите са чисто нови и с еднакви параметри е възможно използването им в паралел.
РАСО
п.п. Има UPS-и дето ползват до 3бр. в паралел, но и технологията на клетките е съвсем друга.
То и коли има дето ползват по няколко акумулатора
-
psstv18rp
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Може бе не казвам че не може.
Но трябва да са еднакви, на еднаква възраст. Иначе ако единия има по-малко вътрешно съпротивление, било то по конструктивни причини или поради старост, при палене основно той ще дава ток, ще има разлика в заряда и т.н.
Общо взето проблемите са подобни на случаите с включване на мощни транзистори в паралел например.
Но трябва да са еднакви, на еднаква възраст. Иначе ако единия има по-малко вътрешно съпротивление, било то по конструктивни причини или поради старост, при палене основно той ще дава ток, ще има разлика в заряда и т.н.
Общо взето проблемите са подобни на случаите с включване на мощни транзистори в паралел например.
- Negramoten
- Мнения: 66
- Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Пасат B5.5
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Negramoten написа:А ако сложа само единия 44Ач какво ще се случи? Зимата ще мога ли да запаля?
Ще имаш само един акумулатор 44 Ач.
А пък дали ще запалиш зимата, зависи дали акумулатора е нов (и е толкова Ач, или половината вече са заминали), дали колата ти е наред. Ако е нов, карай с него и продай другия. Ако тръгне и той да те изоставя, и него продавай и си вземи нов.
За състоянието на акумулатора може да се произнесе "акумулаторджия" - след съответното измерване, с товарна вилка - работа за няколко минути, и на повечето места - безплатно.
Както се казва, изборът е твой.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Възможно ли е да монтирам 2 акумулатора паралелно?
[quote="Negramoten"
Единия е Варта със стартов ток 380 А, а другия Бош с 480 А.[/quote]
Единия е Варта със стартов ток 380 А, а другия Бош с 480 А.[/quote]
- Бошовия може и да стане ако е хубав, на Вартата и е много слаб пусковия ток няма смисъл да пробваш
- asengamalov
- Мнения: 285
- Регистриран на: Пон 19 мар 2007 14:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
-
psstv18rp
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе никак не вреди да имаш повечко амперчасове.
Че всичко се случва, да забравиш габарит, да ти се развали нещо дребно и да почне трудно да пали, случват се и студове до -20. Случва се да караш дълго из града на фарове и в задръствания и т.н. дни на ред - разрежда се. А и с тия тъпи дневни светлини дето скоро пак ще трябва да се пускат...
Че всичко се случва, да забравиш габарит, да ти се развали нещо дребно и да почне трудно да пали, случват се и студове до -20. Случва се да караш дълго из града на фарове и в задръствания и т.н. дни на ред - разрежда се. А и с тия тъпи дневни светлини дето скоро пак ще трябва да се пускат...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта

