Повече мощност на газ.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Повече мощност на газ.

Мнениеот RadoSi » Чет 21 юли 2005 8:43


Алтернативното гориво ГАЗ се готви да стане Default горивото за българина. Та тъй като и аз съм на газ освен проблема с предварението на запалването забелязах и друг проблем а имменно че бензиновия двигател се нуждае от топли колектори да не ката горещи за да може да има топлинна енергия нужна за изпаряването на течния бензин, което не е нужно при двигатели работеши с предварително изпарено гориво като газ или метан.
Проблема се състои в следното. Всички карбораторни и моноинж. системи както и първите MPFi горивни системи са снабдени с отопление на колекторите биващо :
1. Всмукателните колектори са над изпускателните и между тях има термична връзка
2. Електрическо подгряване
3. Подгряване с топла вода от двигателя
4. Интелегентно подгряване с топла вода от двигателя регулирано от термостат.
Както всички знаем загрятия въздух се разрежда и съдържанието на кислород в единица обем се понижава с увеличаване на температурата.
Тъй като на бензин впраскания на магла течен бензин в загрятия въздух се изпарява мигновенно и се получава охладена готова за поемне от цилиндара горивна смес, когато превключим на газ изпарената вече газ се овли4а от вадушния поток и се смесва с него без да настапват някакви процеси .. горивната смес си остава топла което не е добре тъй като тя остава бедна на кислород.
Изхода е да изключим подгряването на колекторите си което ще даде около 3-5% повече мошност при високите обороти и ще има някакав незначителен ефект около 0,5-1% подобрение в ниските и малко повече с средните.
Тъй като VW са решили да подгряват колекторите с охладителната течност решението на проблема е чрез запушване на марку4а или 4рез поставянето на байпас трабичка което е по добрия вариан тай като няма да се товари водната помпа.Напомням обаче 4е когато подкараме на бензин колата особенно в по студени атмосферни условия това подгряване обезателно трабва да се включи отново за да може бензина да си се изпарява а не да се олива по стените на входящите колектори.
Върти ми се и още една идея .. втори воден краг със собствена електри4еска помпа и радиатор за студена (с темп. на околната реда температура) която да охлажда колекторите ми тъй като те нестига 4е се подгряват с вода се намират и над изпускателните :x
Аз все още не съм намерил време да се позанимавам с въпроса но реших да си постна идеята та да може да я развиваме заедно :)




Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Повече мошност на газ

Мнениеот Li4o » Чет 04 авг 2005 22:20


RadoSi написа: .........
........... Тъй като VW са решили да подгряват колекторите с охладителната течност решението на проблема е чрез запушване на марку4а или 4рез поставянето на байпас трабичка което е по добрия вариан тай като няма да се товари водната помпа.Напомням обаче 4е когато подкараме на бензин колата особенно в по студени атмосферни условия това подгряване обезателно трабва да се включи отново за да може бензина да си се изпарява а не да се олива по стените на входящите колектори.


При мен(колата от подписа) смукателните тръби се нагряват от електрически нагревател, който си има реле и датчик и се изключва при достигане на оптималната за двигателя температура!


profit
Мнения: 127
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 21:21
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот profit » Нед 07 авг 2005 10:08


За газ ползвам няколко неща:

1/Хубава газ 8)
2/Джетспарк
3/В тунинг.бг някой разправяше за комбиниране на 1+2 - слагане на джетспарка в режим метан + яко развиване на кранчето на газта. Не знам за ефекта но съм се позамислил.
4/Като чета идеята за колекторите ми идва наум да си пробия предния капак и да сложа въздухосъбирател като на спортните автомобили да охлажда колекторите :wink:


[steeN]
Мнения: 44
Регистриран на: Пет 01 юли 2005 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: там някъде

Мнениеот [steeN] » Нед 07 авг 2005 16:54


Гледам, че напоследък много се спряга тоя джетспарк. Може ли да ми кажеш как става настройката? Или просто отиваш купуваш го и после си го правиш на ухо или нещо такова...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 07 авг 2005 18:02


аз съм скептик относно джетспарк-а и последните наблюдения около колата на vasstop само ми задълбочават скептицизма... :?


profit
Мнения: 127
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 21:21
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот profit » Нед 07 авг 2005 21:31


[steeN] написа:Гледам, че напоследък много се спряга тоя джетспарк. Може ли да ми кажеш как става настройката? Или просто отиваш купуваш го и после си го правиш на ухо или нещо такова...



Настройката се прави предварително - казваш за каква кола става въпрос и пича го настройва.
Има и скъпа версия която можеш да настройваш динамично с лаптоп или др компютър.

Аз съм доволен от него


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Нед 07 авг 2005 23:00


vaskoto1 написа:аз съм скептик относно джетспарк-а и последните наблюдения около колата на vasstop само ми задълбочават скептицизма... :?

Бе ще видим ние тази работа, още не съм му се обадил на човека.
За пояснение само ще кажа, че при последните дъждове колата ми спря да пали и посмъртно неможеше докато не шунтирах Джетспарк-а. Може би се е повредил нещо... :dontknow: hmmmm


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 07 авг 2005 23:51


Задълбочи ли се скептицизма-нещата отиват на лошо-двамата Васковци се ядосват в гаража-Драго носи части от Младост към Червеното село в най- големия дъжд-да е.а и спарка-к,ва работа отваря на хората-вместо да си пият аперитива :x


Danailov
Мнения: 118
Регистриран на: Вто 07 сеп 2004 19:04
Автомобил: VW PASSAT B4
Двигател: ABF
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Danailov » Вто 09 авг 2005 22:16


Васко ти ме отчайваш,аз смятах да си слагам на моя голф.Я го потествай още малко.По пронцип идеята на устройството е много добра,но дали работи е друг въпрос.


madfet
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 11 юли 2005 20:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Повече мошност на газ

Мнениеот madfet » Чет 18 авг 2005 20:30


А на мен ми се върти друга идея. да сваля главата и да я шлайфам 2-3 десети за да се вдигне компресията защото газта е около 105 октана и при висока компресия има по хубаво изгаряне а от тук повече мощност. лошото е че трябва да сипваш бензин само от 98 нагоре за да може да върви. :oops:


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Чет 18 авг 2005 20:37


vaskoto1 написа:аз съм скептик относно джетспарк-а ... :?


Абе ще се изкажа малко като страничен наблюдател от ООН-то, ама това чудо може и да има ефект при някоя Лада да речем, но не и при по-съвременни автомобили, ако питате мен :wink:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Чет 18 авг 2005 21:25


Ефект има. Сложих ново устроиство и сега е ок, ще видим докога...


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Пет 19 авг 2005 11:16


Недейте да правите генерални заключения от това че на Васето му се е паднал дефектен JetSpark. Системата си работи перфектно - може да питате самия него аз мисля че е доста доволен от вървежа на колата и от разхода на гориво!


Поздрави
ZB
http://autodiags.net-bg.net


Потребителски аватар
VR666
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:38
Автомобил: VW Jetta
Двигател: CFFB 2011
Местоположение: Ботевград

Мнениеот VR666 » Пон 10 окт 2005 20:20


Аз пък днес поскъсих маркучите, които подвеждат газ от изпарителя
до моното. Майстора дето слага уредбата, за по-лесно, беше оставил
тия маркучи по половин метър дълги, при условие че изпарителя
ми е на една педя зад моното.
Та резултатът е :
1. По-добро ускорение;
2. Като превключвам газ-бензин или обратно в движение, преди
се усещаше леко пресецване а сега го няма.
:yeaha:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 10 окт 2005 22:00


vaskoto1 написа:аз съм скептик относно джетспарк-а и последните наблюдения около колата на vasstop само ми задълбочават скептицизма... :?


:heavymetal:

Ще кажа само стария изтъркан лаф "как ли не са се сетили тези пичове от VW, BMW, Ferrari и т.н., че не са го изобретили по-рано бре ... за какво си харчат парите тези хора? Я да си уволняват всички инженери и да наемат бързо български гении на работа." :)

Скептик съм към подобни джунджурии, които с магическа пръчица повишават мощността или намалят разхода - ей така, простичко, с една платка, а големите компании наливат милиарди да разработват еко-технологии ...



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта