Проблема се състои в следното. Всички карбораторни и моноинж. системи както и първите MPFi горивни системи са снабдени с отопление на колекторите биващо :
1. Всмукателните колектори са над изпускателните и между тях има термична връзка
2. Електрическо подгряване
3. Подгряване с топла вода от двигателя
4. Интелегентно подгряване с топла вода от двигателя регулирано от термостат.
Както всички знаем загрятия въздух се разрежда и съдържанието на кислород в единица обем се понижава с увеличаване на температурата.
Тъй като на бензин впраскания на магла течен бензин в загрятия въздух се изпарява мигновенно и се получава охладена готова за поемне от цилиндара горивна смес, когато превключим на газ изпарената вече газ се овли4а от вадушния поток и се смесва с него без да настапват някакви процеси .. горивната смес си остава топла което не е добре тъй като тя остава бедна на кислород.
Изхода е да изключим подгряването на колекторите си което ще даде около 3-5% повече мошност при високите обороти и ще има някакав незначителен ефект около 0,5-1% подобрение в ниските и малко повече с средните.
Тъй като VW са решили да подгряват колекторите с охладителната течност решението на проблема е чрез запушване на марку4а или 4рез поставянето на байпас трабичка което е по добрия вариан тай като няма да се товари водната помпа.Напомням обаче 4е когато подкараме на бензин колата особенно в по студени атмосферни условия това подгряване обезателно трабва да се включи отново за да може бензина да си се изпарява а не да се олива по стените на входящите колектори.
Върти ми се и още една идея .. втори воден краг със собствена електри4еска помпа и радиатор за студена (с темп. на околната реда температура) която да охлажда колекторите ми тъй като те нестига 4е се подгряват с вода се намират и над изпускателните

Аз все още не съм намерил време да се позанимавам с въпроса но реших да си постна идеята та да може да я развиваме заедно
