Възможно ли е да монтирам 2 акумулатора паралелно?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Мнениеот Negramoten » Съб 13 окт 2007 11:21


Наистина ли по спецификация го дават 44Ач? Аз си мислих, че е повече.
Сега е с вартата 380 А (не е нов) и си пали без проблем.
А когато двигателя работи фаровете разреждат ли акумулатора? Не се ли зарежда при работещ двигател?




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 15 окт 2007 11:34


Не съм убеден много за тия 44 по спецификация. Някъде имах оригиналната книжка на моя пасат, мисля че пишеше 65.

Иначе на празен ход генератора обикновено не успява да захрани всичко. Примерно висиш в задръстване, включени фарове, стопове, вентилатор на двигателя, пък и други неща. Това е голяма мощност, а оптималната мощност на генератора е при по-високи обороти.

Резултата е че акумулатора ти се разрежда, и неуспява да се зареди отново за малкото време в което си карал с нормална скорост и обороти над 2000.


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Lisho » Вто 16 окт 2007 9:11


А генератора дали ще може да ги "храни" така, че да са заредени достатъчно ? Дали ще са 2 х 44 или един 80 Ah все тая.Даже е по-добре един по-мощен поне като го мъкнеш за дозареждане със зарядно ще тежи по-малко :D. Ако германеца е предвидил генератора да подава ток за захранването на акумулатор с капацитет 44 Ah то няма да може да зарежда както трябва "по-големи" акумулатори. В резултат ще имаш 2 постоянно недозаредени и бавно умиращи от прогресираща сулфатизация акумулатора и след време ще хвърлиш наведнъж не 1 а 2.
А иначе кефа е голям при -20 градуса качваш се врътка и пали от раз :011: за всеобщо удивление на сеирджиите.

Успех


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 16 окт 2007 9:35


Генератора просто се стреми да поддържа 14V, оттам нататък в акумулатора "квото влезне". :-) Няма някакви специални ограничения свързани с капацитет на акумулатора.
Зарядния ток на акумулаторите не е голям. Така че не му е проблем да зарежда и 80Ач акумулатор.
Моя генератор е 90А. например. :-)


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Вто 16 окт 2007 12:19


Колега"Неграмотен", карай си спокойно с Боша /достатъчни са 45 АН /и поддържай в добро състояние Вартата/дръж го на малко хладно и веднъж месечно го зареждай/.Като се скапе Боша - слагаш Вартата. Пали само на бензин зимата!!! Възможно е някой път да не може да запали - например , ако наколко дни не си карал колата и е минус 15 и е била включена алармата с имобилайзера - но тогава вадиш по- топлия и зареден ,палиш одма ,слагаш Боша да се зарежда и си си ОК!!! И като е станала дума -да кажа - шибаното при всички акумулатори е ,че при минус 20 капацитетът им пада с 80%,а пък съпротивлението на мотора се е утроило,щото маслото се е сгъстило. Затова и в Метро има некви "силови устройства" - като откаже акумулатора при голем студ - да му се помогне да завърти.


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Мнениеот Negramoten » Съб 20 окт 2007 2:29


walentin написа:Колега"Неграмотен", карай си спокойно с Боша /достатъчни са 45 АН /и поддържай в добро състояние Вартата/дръж го на малко хладно и веднъж месечно го зареждай/.Като се скапе Боша - слагаш Вартата. Пали само на бензин зимата!!! Възможно е някой път да не може да запали - например , ако наколко дни не си карал колата и е минус 15 и е била включена алармата с имобилайзера - но тогава вадиш по- топлия и зареден ,палиш одма ,слагаш Боша да се зарежда и си си ОК!!! И като е станала дума -да кажа - шибаното при всички акумулатори е ,че при минус 20 капацитетът им пада с 80%,а пък съпротивлението на мотора се е утроило,щото маслото се е сгъстило. Затова и в Метро има некви "силови устройства" - като откаже акумулатора при голем студ - да му се помогне да завърти.


Май така ще направя, единия на топло и зареден. Ако имам проблеми зимата да мога да ги сменя. Така и двата ще са максимално заредени и ще имат по-дълъг живот. Предполагам, ако ги вържа паралелно и двата, то по-трудно ще се зареждат.
Lisho написа:Ако германеца е предвидил генератора да подава ток за захранването на акумулатор с капацитет 44 Ah то няма да може да зарежда както трябва "по-големи" акумулатори. В резултат ще имаш 2 постоянно недозаредени и бавно умиращи от прогресираща сулфатизация акумулатора и след време ще хвърлиш наведнъж не 1 а 2.



Благодаря на всички за идеите и помощта!!!


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Съб 20 окт 2007 20:14


Като сме зачекнали темата се сетих нещо - преди няколко дни работих по Форд Транзит около 95г., дизел, та той беше с 2 акумулатора вързани заедно, собственика му каза, че палел на 24в., но не бяха свързани последователно, а паралелно, обаче на генератора имаше някаква допълнителна работа като бубина, та който иска да види как става да гледа от Транзит... :wink:


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Съб 20 окт 2007 20:51


BuGmaN написа:Като сме зачекнали темата се сетих нещо - преди няколко дни работих по Форд Транзит около 95г., дизел, та той беше с 2 акумулатора вързани заедно, собственика му каза, че палел на 24в., но не бяха свързани последователно, а паралелно, обаче на генератора имаше някаква допълнителна работа като бубина, та който иска да види как става да гледа от Транзит... :wink:

Човекът е прав - пали на 24 волта и в режим на палене акумулаторите са последователно.После двата са паралелно,но единият остава на подзаряд и не пуска ток на фарове,вентилатори и т.н.т.Добре е от време на време да се разменят.


Потребителски аватар
atashu
Мнения: 43
Регистриран на: Чет 20 дек 2007 14:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот atashu » Пет 28 мар 2008 3:47


имам приятел който си ги беше вързал така... с единия палиш а другия само му помага когато е нужно ..


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Пет 28 мар 2008 6:37


А как другият познава кога е нужно?


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Пет 28 мар 2008 17:19


myrshavija написа:А как другият познава кога е нужно?
Ми,пита го: Брато, да ти ударим едно рамо, а?


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Пет 28 мар 2008 17:35


BuGmaN написа:Като сме зачекнали темата се сетих нещо - преди няколко дни работих по Форд Транзит около 95г., дизел, та той беше с 2 акумулатора вързани заедно, собственика му каза, че палел на 24в., но не бяха свързани последователно, а паралелно, обаче на генератора имаше някаква допълнителна работа като бубина, та който иска да види как става да гледа от Транзит... :wink:


Интересно от къде идват тези 24 волта, щом акумулаторите не са въразни последователно?
И още нещо, този експеримент с палене на 24 волта не го правете на вашите коли.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта