Здравейте,
Сега като стана студено почна да ми прави следното нещо впечатление - при студен двигател свети червената лампа за предупреждение за темературата на водата. Като покарам малко и позагрее - изгасва и няма проблеми.
Интересува ме някой дали е имал подобен проблем и дали има идея. Ако вероятния проблем е в датчика (доколкото забелязах има нещо подобно в долната част на радиатора, предполагам че е отделно от тоя на стрелката за температурата) някой ако може да ме насочи с номера му в ЕТКА.
Сменил съм скоро датчика за индикатора на температура на водата с оригинален (тоя дето отчита градусите) и спорд него температурите са в ред.
ПС: Двигателя е AEB.
Мерси!



При студен двигател свети лампата за водата - Б5 - РЕШЕНИЕ
- jivkojj
- Мнения: 318
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kassel-DE / Варна
При студен двигател свети лампата за водата - Б5 - РЕШЕНИЕ
Последна промяна от jivkojj на Съб 10 ное 2007 14:17, променено общо 1 път.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Да не те объркам, ама на радиатора би трябвало да е датчика за включване на перката (втората, електрическата, вдясно по посока на движението). Опитай ТУК (електрика - датчици) - има малко по-голям избор от марки, и цени, а и не е проблем да си го поръчаш, като ти гледам местожителството (първата част - преди наклонената черта). VAG-COM би казал точно какъв е проблема.
Като номера на датчици намерих следното :
059 919 501
078 919 501 В (този би трябвало да е син)
059 919 501 А (зелен)
това са разновидности на един и същи датчик, с 4 извода - водят го "dual temperature sender"
Намерих и някакъв "heat detector" - 037 971 461, ама си нямам идея за него.
Нивото на антифриза как е ? Да не е ниско и затова да прави така ? Също има май и датчик за нивото му в разширителния съд (който има навика след време да прави магарии), и от него да е ?
Като номера на датчици намерих следното :
059 919 501
078 919 501 В (този би трябвало да е син)
059 919 501 А (зелен)
това са разновидности на един и същи датчик, с 4 извода - водят го "dual temperature sender"
Намерих и някакъв "heat detector" - 037 971 461, ама си нямам идея за него.
Нивото на антифриза как е ? Да не е ниско и затова да прави така ? Също има май и датчик за нивото му в разширителния съд (който има навика след време да прави магарии), и от него да е ?
- jivkojj
- Мнения: 318
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kassel-DE / Варна
Благодаря ви за отговорите!
@gr_kanev вярно, че това може да е за перката на радиатора. Относно тея датчици дето споменаваш - него скоро го смених и сега с показва градусите добре. Антифриз има.
Като прочетох отговора на prokopoff се сетих наистина, че като оглеждаха прокапалата рейка отгоре, откачиха и разширителния съд на водата и датчика отдолу, после като не беше закачен пищеше по същия начин.
Поне ми се изясни къде е датчика (дето даже съм го знаел
). Добре че е на лесно място. А дали има и на друго място или този е единствен. Не че е нещо но нерви гадно като пищи при палене. Още повече, че още не съм открил къде е проблема за водата миене на стъклото и там пак пищи 
@gr_kanev вярно, че това може да е за перката на радиатора. Относно тея датчици дето споменаваш - него скоро го смених и сега с показва градусите добре. Антифриз има.
Като прочетох отговора на prokopoff се сетих наистина, че като оглеждаха прокапалата рейка отгоре, откачиха и разширителния съд на водата и датчика отдолу, после като не беше закачен пищеше по същия начин.
Поне ми се изясни къде е датчика (дето даже съм го знаел


- jivkojj
- Мнения: 318
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kassel-DE / Варна
Относно датчика за течност за чистачките:
- казанчето е пълно.
- датчика го откачихме - пищеше
- дадохме на късо краката на куплунга - пак пищеше
От там стигнах до извода, че или датчика дава някаква стойност която не е отворена_верига/късо (което не ми се вярва), или е прекъсната някъде веригата (което ми се струва по-вероятно), ма пусто като не му знам куплунзите къде са
.
Пс: Нямам проблем с руски, немски или английски, така че всяко нещо за четене ще ми е от полза.
- казанчето е пълно.
- датчика го откачихме - пищеше
- дадохме на късо краката на куплунга - пак пищеше
От там стигнах до извода, че или датчика дава някаква стойност която не е отворена_верига/късо (което не ми се вярва), или е прекъсната някъде веригата (което ми се струва по-вероятно), ма пусто като не му знам куплунзите къде са

Пс: Нямам проблем с руски, немски или английски, така че всяко нещо за четене ще ми е от полза.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Къде се намира датчика за ниво на течност в чистачките (достъпен след сваляне на мигача) - снимка.
Датчици за охлаждаща течност.
ТУК има твърде много неща, за твоя двигател (не всичко е свързано с темата).
Това е едната главна страница; това е другата.
Ако остане нещо неясно, справка във форума.
user edit : Поправено !
Датчици за охлаждаща течност.
ТУК има твърде много неща, за твоя двигател (не всичко е свързано с темата).
Това е едната главна страница; това е другата.
Ако остане нещо неясно, справка във форума.
user edit : Поправено !
Последна промяна от gr_kanev на Сря 24 окт 2007 14:47, променено общо 1 път.
- jivkojj
- Мнения: 318
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kassel-DE / Варна
Здравейте,
има още нещо което забелязах по моя проблем с лампата за прегяване на двигателя. Значи докато изгасне лампата вентилатора върти с пълна сила и колата едва може да загрее. Съответно парното едва се усеща, гори повече и т.н. последствия.
След като загрее и изгасне лампара всичко като че ли се оправя.
Дали все пак може да е от тоя датчик дето е на радиатора? Изобщо не ми е ясно как са закачени и по каква логика работят. До тука разбрах, че има поне 3 датчика:
1. на радиатора
2. на разширитилния съд
3. двойния датчик на двигателя (той е нов-оригинален, а и преди да го сменя се случи тоя проблем няколко пъти)
Също така и е трудно да закарам колата на майстрор, щото кофтито е само когато колата е студена - това значи че трябва да я оставя при него за 1-2 дни което не ме усройва.
Прегледах литературана на gr_kanev но не можах да намеря нещо което да ме насочи.
има още нещо което забелязах по моя проблем с лампата за прегяване на двигателя. Значи докато изгасне лампата вентилатора върти с пълна сила и колата едва може да загрее. Съответно парното едва се усеща, гори повече и т.н. последствия.
След като загрее и изгасне лампара всичко като че ли се оправя.
Дали все пак може да е от тоя датчик дето е на радиатора? Изобщо не ми е ясно как са закачени и по каква логика работят. До тука разбрах, че има поне 3 датчика:
1. на радиатора
2. на разширитилния съд
3. двойния датчик на двигателя (той е нов-оригинален, а и преди да го сменя се случи тоя проблем няколко пъти)
Също така и е трудно да закарам колата на майстрор, щото кофтито е само когато колата е студена - това значи че трябва да я оставя при него за 1-2 дни което не ме усройва.
Прегледах литературана на gr_kanev но не можах да намеря нещо което да ме насочи.
- jivkojj
- Мнения: 318
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kassel-DE / Варна
Предварително се извинявам, че така сам си ъп-вам темата.
Значи след четенето в немските форуми забелязах, че много хора се оплакват от същия проблем - при застудяване на студен двигател почва да мига лампата на водата и пищи 3 пъти. При затопляне на двигателя се оправя. Не видях някой да е намерил решение на проблема. Единствено един е сипал в казанчето за водата анти-калк и се оправило. Сензора вътре бил от 2 щифта, които прявят ел. контакт при наличието на охлаждаща течност. С времето се натрупвало калк и почвал да пищи че резерварчето е празно. Смятам и аз така да пробвам да видя какво ще стане.
Другото което исках да питам - за перките - даже и при студена кола и при студено време дясната по посока на движение (по-малката) се върти много бързо, а другата бавно. Това нормално ли е и при вас как е? Колата е с климатроник, но е спрян в момента.
И още един въпрос - това че пищи 3 пъти означава ли нещо, щото например за чистачките пищи само 1 път?
Значи след четенето в немските форуми забелязах, че много хора се оплакват от същия проблем - при застудяване на студен двигател почва да мига лампата на водата и пищи 3 пъти. При затопляне на двигателя се оправя. Не видях някой да е намерил решение на проблема. Единствено един е сипал в казанчето за водата анти-калк и се оправило. Сензора вътре бил от 2 щифта, които прявят ел. контакт при наличието на охлаждаща течност. С времето се натрупвало калк и почвал да пищи че резерварчето е празно. Смятам и аз така да пробвам да видя какво ще стане.
Другото което исках да питам - за перките - даже и при студена кола и при студено време дясната по посока на движение (по-малката) се върти много бързо, а другата бавно. Това нормално ли е и при вас как е? Колата е с климатроник, но е спрян в момента.
И още един въпрос - това че пищи 3 пъти означава ли нещо, щото например за чистачките пищи само 1 път?
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Мисля че мога да ти помогна само с последния въпрос - това, че пищи 3 пъти, означава, че причината за пищенето (повредата) е по-сериозна. Така пищи и при светване на червената лампа за маслото (не съм я виждал, колеги ми споделят). С какъв цвят ти светва лампата за водата ? Предполагам червен. Той е за по-серизоните повреди -> тройно пищене. По-несериозните (ниско ниво на гориво, масло, течност за чистачки) -> жълта лампа, единично пищене.
- Cherepaha
- Мнения: 951
- Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Кво стана човече? Оправи ли проблема?
При мен е същата история ... Имам абсолютно същия проблем, още от миналата зима, ама взе, че дойде пролетта и го забравих...
При 0 градуса писва и като загрее колата си угасва ... Интересното е, че ако е повече от 2 градуса температурата на въздуха не го прави тоз номер ...
Датчика за нивото ли се е омазал?
При мен е същата история ... Имам абсолютно същия проблем, още от миналата зима, ама взе, че дойде пролетта и го забравих...



Датчика за нивото ли се е омазал?
- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Вчера сутринта като запалих ми се появи същия проблем и като отворих двигателя нивото на антифриза беше на мин. след като поработи колата около 5 минути и позагря лампата изгасна и спря да свири.Според мен причината е че нивото е ниско като е студена.Мисля че ако се долее 200-300 грама антифриз ще се реши въпроса.
- jivkojj
- Мнения: 318
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kassel-DE / Варна
Антифриза ми е добре колега, точно колкото трябва да е. Както писах, в немските форуми много народ се оплаква от тоя проблем. Лошото е че тогава май и вентилатора почва яко да върти и съвсем влошава нещата.
Като имам време през уикенда ще направя следния експеримент - ще откача куплунга и ще закача за него съпротивление - 1KOm или 500Ома. Ще видя дали пак ще изпищи. Ако не изпищи ще купя анти-калк и ще сложа в казанчето да видим какво ще стане.
Както споменах датчика представлява просто 2 сонди в казанчето. Течноста прави връзка между 2-те. Когато се натрупа варовик/мръсотия съпротивленито се увеличава и пищи че няма вода. Същия ефект явно се усилва когато течността е студена - не прави контакт. Това е само теория базирано на четенето в немски форуми, но ще я пробвам тея дни.
Самия датчик (разбирай сондите) са капсуловни за казанчето и при проблем следва цялото да се смени.
Пс. при мен го прави като падне под 10-12°C. Явно предният собственик затова е чакал да дойде пролетта и да продаде бараката
Като имам време през уикенда ще направя следния експеримент - ще откача куплунга и ще закача за него съпротивление - 1KOm или 500Ома. Ще видя дали пак ще изпищи. Ако не изпищи ще купя анти-калк и ще сложа в казанчето да видим какво ще стане.
Както споменах датчика представлява просто 2 сонди в казанчето. Течноста прави връзка между 2-те. Когато се натрупа варовик/мръсотия съпротивленито се увеличава и пищи че няма вода. Същия ефект явно се усилва когато течността е студена - не прави контакт. Това е само теория базирано на четенето в немски форуми, но ще я пробвам тея дни.
Самия датчик (разбирай сондите) са капсуловни за казанчето и при проблем следва цялото да се смени.
Пс. при мен го прави като падне под 10-12°C. Явно предният собственик затова е чакал да дойде пролетта и да продаде бараката

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ton4o7601@abv.bg и 69 госта