При студен двигател свети лампата за водата - Б5 - РЕШЕНИЕ

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

При студен двигател свети лампата за водата - Б5 - РЕШЕНИЕ

Мнениеот jivkojj » Пон 22 окт 2007 23:43


Здравейте,

Сега като стана студено почна да ми прави следното нещо впечатление - при студен двигател свети червената лампа за предупреждение за темературата на водата. Като покарам малко и позагрее - изгасва и няма проблеми.
Интересува ме някой дали е имал подобен проблем и дали има идея. Ако вероятния проблем е в датчика (доколкото забелязах има нещо подобно в долната част на радиатора, предполагам че е отделно от тоя на стрелката за температурата) някой ако може да ме насочи с номера му в ЕТКА.
Сменил съм скоро датчика за индикатора на температура на водата с оригинален (тоя дето отчита градусите) и спорд него температурите са в ред.
ПС: Двигателя е AEB.

Мерси!

Последна промяна от jivkojj на Съб 10 ное 2007 14:17, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 23 окт 2007 8:05


Да не те объркам, ама на радиатора би трябвало да е датчика за включване на перката (втората, електрическата, вдясно по посока на движението). Опитай ТУК (електрика - датчици) - има малко по-голям избор от марки, и цени, а и не е проблем да си го поръчаш, като ти гледам местожителството (първата част - преди наклонената черта). VAG-COM би казал точно какъв е проблема.
Като номера на датчици намерих следното :
059 919 501
078 919 501 В (този би трябвало да е син)
059 919 501 А (зелен)
това са разновидности на един и същи датчик, с 4 извода - водят го "dual temperature sender"
Намерих и някакъв "heat detector" - 037 971 461, ама си нямам идея за него.
Нивото на антифриза как е ? Да не е ниско и затова да прави така ? Също има май и датчик за нивото му в разширителния съд (който има навика след време да прави магарии), и от него да е ?


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 205
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот prokopoff » Вто 23 окт 2007 8:44


провери нивото на водата в разширитилния съд при студен двигател дат4ика за нивото на те4носта е от долу на разширетелния сьд


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Сря 24 окт 2007 9:31


Благодаря ви за отговорите!
@gr_kanev вярно, че това може да е за перката на радиатора. Относно тея датчици дето споменаваш - него скоро го смених и сега с показва градусите добре. Антифриз има.
Като прочетох отговора на prokopoff се сетих наистина, че като оглеждаха прокапалата рейка отгоре, откачиха и разширителния съд на водата и датчика отдолу, после като не беше закачен пищеше по същия начин.
Поне ми се изясни къде е датчика (дето даже съм го знаел :lol: ). Добре че е на лесно място. А дали има и на друго място или този е единствен. Не че е нещо но нерви гадно като пищи при палене. Още повече, че още не съм открил къде е проблема за водата миене на стъклото и там пак пищи :(


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 24 окт 2007 9:49


Ако имаш течност в казанчето за чистачките, проблема е подобен - датчик. Ако четеш руски, да те насоча с инфо ? За други датчици (за температура на охлаждаща течност) не се сещам (но това не значи, че не може да има).


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Сря 24 окт 2007 10:02


Относно датчика за течност за чистачките:
- казанчето е пълно.
- датчика го откачихме - пищеше
- дадохме на късо краката на куплунга - пак пищеше

От там стигнах до извода, че или датчика дава някаква стойност която не е отворена_верига/късо (което не ми се вярва), или е прекъсната някъде веригата (което ми се струва по-вероятно), ма пусто като не му знам куплунзите къде са :(.

Пс: Нямам проблем с руски, немски или английски, така че всяко нещо за четене ще ми е от полза.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 24 окт 2007 10:53


Къде се намира датчика за ниво на течност в чистачките (достъпен след сваляне на мигача) - снимка.
Датчици за охлаждаща течност.
ТУК има твърде много неща, за твоя двигател (не всичко е свързано с темата).
Това е едната главна страница; това е другата.
Ако остане нещо неясно, справка във форума.
user edit : Поправено !

Последна промяна от gr_kanev на Сря 24 окт 2007 14:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Сря 24 окт 2007 13:01


Мерси gr_kanev, но можеш ли отново да добавиш линка за "Датчици за охлаждаща течност." Дублирал се е със този за свалянето на мигача, а в същност датчиците са ми по важни :).

Мерси!


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Нед 28 окт 2007 20:55


Здравейте,

има още нещо което забелязах по моя проблем с лампата за прегяване на двигателя. Значи докато изгасне лампата вентилатора върти с пълна сила и колата едва може да загрее. Съответно парното едва се усеща, гори повече и т.н. последствия.
След като загрее и изгасне лампара всичко като че ли се оправя.
Дали все пак може да е от тоя датчик дето е на радиатора? Изобщо не ми е ясно как са закачени и по каква логика работят. До тука разбрах, че има поне 3 датчика:
1. на радиатора
2. на разширитилния съд
3. двойния датчик на двигателя (той е нов-оригинален, а и преди да го сменя се случи тоя проблем няколко пъти)
Също така и е трудно да закарам колата на майстрор, щото кофтито е само когато колата е студена - това значи че трябва да я оставя при него за 1-2 дни което не ме усройва.
Прегледах литературана на gr_kanev но не можах да намеря нещо което да ме насочи.


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Пон 29 окт 2007 15:03


Предварително се извинявам, че така сам си ъп-вам темата.

Значи след четенето в немските форуми забелязах, че много хора се оплакват от същия проблем - при застудяване на студен двигател почва да мига лампата на водата и пищи 3 пъти. При затопляне на двигателя се оправя. Не видях някой да е намерил решение на проблема. Единствено един е сипал в казанчето за водата анти-калк и се оправило. Сензора вътре бил от 2 щифта, които прявят ел. контакт при наличието на охлаждаща течност. С времето се натрупвало калк и почвал да пищи че резерварчето е празно. Смятам и аз така да пробвам да видя какво ще стане.
Другото което исках да питам - за перките - даже и при студена кола и при студено време дясната по посока на движение (по-малката) се върти много бързо, а другата бавно. Това нормално ли е и при вас как е? Колата е с климатроник, но е спрян в момента.
И още един въпрос - това че пищи 3 пъти означава ли нещо, щото например за чистачките пищи само 1 път?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 29 окт 2007 15:10


Мисля че мога да ти помогна само с последния въпрос - това, че пищи 3 пъти, означава, че причината за пищенето (повредата) е по-сериозна. Така пищи и при светване на червената лампа за маслото (не съм я виждал, колеги ми споделят). С какъв цвят ти светва лампата за водата ? Предполагам червен. Той е за по-серизоните повреди -> тройно пищене. По-несериозните (ниско ниво на гориво, масло, течност за чистачки) -> жълта лампа, единично пищене.


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Чет 08 ное 2007 9:50


Кво стана човече? Оправи ли проблема?


При мен е същата история ... Имам абсолютно същия проблем, още от миналата зима, ама взе, че дойде пролетта и го забравих... mhihi При 0 градуса писва и като загрее колата си угасва ... Интересното е, че ако е повече от 2 градуса температурата на въздуха не го прави тоз номер ... mhihi mhihi


Датчика за нивото ли се е омазал?


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот airjohn » Чет 08 ное 2007 12:33


Вчера сутринта като запалих ми се появи същия проблем и като отворих двигателя нивото на антифриза беше на мин. след като поработи колата около 5 минути и позагря лампата изгасна и спря да свири.Според мен причината е че нивото е ниско като е студена.Мисля че ако се долее 200-300 грама антифриз ще се реши въпроса.


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Чет 08 ное 2007 18:14


Антифриза ми е добре колега, точно колкото трябва да е. Както писах, в немските форуми много народ се оплаква от тоя проблем. Лошото е че тогава май и вентилатора почва яко да върти и съвсем влошава нещата.

Като имам време през уикенда ще направя следния експеримент - ще откача куплунга и ще закача за него съпротивление - 1KOm или 500Ома. Ще видя дали пак ще изпищи. Ако не изпищи ще купя анти-калк и ще сложа в казанчето да видим какво ще стане.

Както споменах датчика представлява просто 2 сонди в казанчето. Течноста прави връзка между 2-те. Когато се натрупа варовик/мръсотия съпротивленито се увеличава и пищи че няма вода. Същия ефект явно се усилва когато течността е студена - не прави контакт. Това е само теория базирано на четенето в немски форуми, но ще я пробвам тея дни.

Самия датчик (разбирай сондите) са капсуловни за казанчето и при проблем следва цялото да се смени.

Пс. при мен го прави като падне под 10-12°C. Явно предният собственик затова е чакал да дойде пролетта и да продаде бараката :lol:


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот airjohn » Пет 09 ное 2007 8:37


Има логика в това.Пиши какво се е получило при опитите.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], mironski, Zulhan и 39 госта