


Пасат Б3 проблем с бендикса и фаровете-РЕШЕНО
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
Пасат Б3 проблем с бендикса и фаровете-РЕШЕНО
Здр.колеги.Имам пасат б3 и отскоро взе при палене да не пали от първия път а от 2-ри,3-ти,а когато е по студено се стига и до 9-10 завъртания,издава някакъв звук като че стърже нещо.Поразпитах и ми казаха,че това е бендикс и въпроса ми е следния-Мога ли да направя нещо по въпроса за да подобря работата му или трябва да си взема нов и евентуално как се сменя.А за фаровете също да питам моите са мн зле,Има ли начин да се подобри работоспособноста им.Ще съм ви благодарен.
Последна промяна от valioboy на Сря 22 окт 2008 18:02, променено общо 1 път.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: ПАСАТ Б3 ПРОБЛЕМ С БЕНДИКСА И ФАРОВЕТЕ
valioboy написа:,Има ли начин да се подобри работоспособноста им.Ще съм ви благодарен
Има начин. Виж тази тема:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=2835&start=0
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
За фаровете има много причини :
-най-често просто крушките са много стари и натрупват по реутана един нагар и спират да светят както трябва.
-след това като причина е увеличен пад на напрежение по инсталацията (с времето се увеличава поради износванията на контактите)
-не на последно място са остарели рефлектори и съответно не отразяват достатъчно.
Като за начало извади крушките и погледни как им е реутана (дали не е целия на едни мънички белезникави топченца ).Ако е - сменяй!
След това докато крушката свети премери отзад на куплунга какво напрежение има и го сравни с това на акумулатора.Ако е повече от един волт се слагат релета за фаровете (ако се окаже такъв проблема ще ти обесня как става най-лесно).
Ако и това не е проблема погледни самите рефлектори при изгасени фарове дали са лъскави или са потъмняли вече.
Ако проблема е в рефлекторите имаш няколо варианта - да се рециклират тези рефлектори (не помня каква цена беше) или да си вземеш други фарове (чисто нови някакви турски ама хубави бяха по 60лв бройката).
Имай на в предвид че по принцип нашите фарове не са кой знае какво.Аз лично си карам с хубави крушки (Osram Silverstar +50%) и съм много доволен.
А да и не на последно място погледни данеби да не са регулирани и да светят на майната си и затова да ти се струват гадни и салби.
Успех!
-най-често просто крушките са много стари и натрупват по реутана един нагар и спират да светят както трябва.
-след това като причина е увеличен пад на напрежение по инсталацията (с времето се увеличава поради износванията на контактите)
-не на последно място са остарели рефлектори и съответно не отразяват достатъчно.
Като за начало извади крушките и погледни как им е реутана (дали не е целия на едни мънички белезникави топченца ).Ако е - сменяй!
След това докато крушката свети премери отзад на куплунга какво напрежение има и го сравни с това на акумулатора.Ако е повече от един волт се слагат релета за фаровете (ако се окаже такъв проблема ще ти обесня как става най-лесно).
Ако и това не е проблема погледни самите рефлектори при изгасени фарове дали са лъскави или са потъмняли вече.
Ако проблема е в рефлекторите имаш няколо варианта - да се рециклират тези рефлектори (не помня каква цена беше) или да си вземеш други фарове (чисто нови някакви турски ама хубави бяха по 60лв бройката).
Имай на в предвид че по принцип нашите фарове не са кой знае какво.Аз лично си карам с хубави крушки (Osram Silverstar +50%) и съм много доволен.
А да и не на последно място погледни данеби да не са регулирани и да светят на майната си и затова да ти се струват гадни и салби.
Успех!
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
колега,вчера си взех колата(Б3) от майстора и сега не се чува как върти стартера,сменил е бендикса(25лв.) и 2 втулки(по 2лв.) имаи предвид че предната втулка се вади доста гадничко,а и моита беше разбила гнездото и набихме по голяма(външно 15мм.),а и майстора взе 30лв. но сега пали СУПЕР,а не като преди сутрин вартя по 5 пъти
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Има и още няколко стотин теми, но на тази попаднах първо:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 0%F2%E5%F0
Пък за фаровете колегите вече са писали.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 0%F2%E5%F0
Пък за фаровете колегите вече са писали.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Е то това вече е криминалния случай!Geleto написа:Ако проблема е във втулките електромотора не издава никакъв звук! Тогава ротора опира в статора и даже бендикса да е здрав мотора не върти. В случая колегата казва, че нещо стърже, което ме кара да мисля, че е бендикс
Когато толкова време е стъргал, стъргал, че накрая се е истъргал целия и е блокирал.
- Geleto
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1.8 MI 1994
- Местоположение: София
- Контакти:
Пак обяснявам специално за Радо та да не го хвърлям в размисъл!
Бендикс и електромотор са по принцип две различни неща! Нещо като две в едно
Колегата valioboy казва, че чува "стържене", което в случая е въртенето на електромотора
Следователно него го излключваме
и остава бендикса............
Аве Радо - земи да почерпиш и ще ти обяснявам още





Аве Радо - земи да почерпиш и ще ти обяснявам още


- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Geleto написа:Пак обяснявам специално за Радо та да не го хвърлям в размисъл!![]()

Ей ти го стартера... комплект, както е и на твоята кола:

Начи: това, дето е на най-долния ред е електромотора. Статора му лагерува на 2 втулки: елементи №4 и №18. Износят ли се те- като нищо ротора може да блокира в статора. Мисля, че това беше казал ти

Но преди да блокира те ще опират едно в друго и може да се чува 'стържене'.
Говоря принципно, разбира се! Това, което ние чуваме като стържене всъщност не е м/у ротор и статор, а биенето в износените вече втулки от синтерован бронз.
Бендикса е под №14. По втулка №20 той лагерува (и се движи напред-назад) по оста на редуктор №15 Аз точно тая втулка я бях забравил навремето, та се наложи повторно сваляне на стартера след няколко месеца. За това време тя дотолкова се беше изяла, че зубите на бендикса испускаха зъбит на маховика и мотора въртеше на празен ход! Че даже, от биенето на бендикса, ми се беше строшила и пластмасовата капачка на редуктора.
Най-ши..на за вадене е втулка №19. Тя се намира в кожуха на двигатела и се вади или с инерционна скоба (по кво на бас, че едва ли повече от 3 потребителя на този форум имат такава скоба с този размер), или с медтчик.
Някои идиоти, като мен, я секват и с едно много фино секачле и после я вадят на парченца... но само на моята си кола! На чужда ще търся начин да го направя както трябва... ако се навия, де!
Хммм... кво, викаш, ще правиш в четвъртък? Що не отскочиш до Пловдив, че да доуточним и подробностите за стартери, бендикси, мендикси и др. такива Ако разасненията продължат до късно, все ще се намери къде да се продължи!Geleto написа:Аве Радо - земи да почерпиш и ще ти обяснявам още![]()



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта