Пасат Б3 проблем с бендикса и фаровете-РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 332
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Пасат Б3 проблем с бендикса и фаровете-РЕШЕНО

Мнениеот valioboy » Нед 28 окт 2007 10:20


Здр.колеги.Имам пасат б3 и отскоро взе при палене да не пали от първия път а от 2-ри,3-ти,а когато е по студено се стига и до 9-10 завъртания,издава някакъв звук като че стърже нещо.Поразпитах и ми казаха,че това е бендикс и въпроса ми е следния-Мога ли да направя нещо по въпроса за да подобря работата му или трябва да си взема нов и евентуално как се сменя.А за фаровете също да питам моите са мн зле,Има ли начин да се подобри работоспособноста им.Ще съм ви благодарен.

Последна промяна от valioboy на Сря 22 окт 2008 18:02, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Нед 28 окт 2007 12:03


Може...с малко повече късмет да спестиш 50лв и да спасиш бендикса.... Има един почистващ спрей на Локтайт зелен....пръскаш с него да изтече мизерията след което смазваш добре с моторно масло....


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: ПАСАТ Б3 ПРОБЛЕМ С БЕНДИКСА И ФАРОВЕТЕ

Мнениеот Winner25 » Нед 28 окт 2007 12:17


valioboy написа:,Има ли начин да се подобри работоспособноста им.Ще съм ви благодарен

Има начин. Виж тази тема:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=2835&start=0


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 28 окт 2007 12:23


За фаровете има много причини :
-най-често просто крушките са много стари и натрупват по реутана един нагар и спират да светят както трябва.
-след това като причина е увеличен пад на напрежение по инсталацията (с времето се увеличава поради износванията на контактите)
-не на последно място са остарели рефлектори и съответно не отразяват достатъчно.
Като за начало извади крушките и погледни как им е реутана (дали не е целия на едни мънички белезникави топченца ).Ако е - сменяй!
След това докато крушката свети премери отзад на куплунга какво напрежение има и го сравни с това на акумулатора.Ако е повече от един волт се слагат релета за фаровете (ако се окаже такъв проблема ще ти обесня как става най-лесно).
Ако и това не е проблема погледни самите рефлектори при изгасени фарове дали са лъскави или са потъмняли вече.
Ако проблема е в рефлекторите имаш няколо варианта - да се рециклират тези рефлектори (не помня каква цена беше) или да си вземеш други фарове (чисто нови някакви турски ама хубави бяха по 60лв бройката).
Имай на в предвид че по принцип нашите фарове не са кой знае какво.Аз лично си карам с хубави крушки (Osram Silverstar +50%) и съм много доволен.
А да и не на последно място погледни данеби да не са регулирани и да светят на майната си и затова да ти се струват гадни и салби.
Успех!


Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 332
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Мнениеот valioboy » Нед 28 окт 2007 13:21


silent написа:Може...с малко повече късмет да спестиш 50лв и да спасиш бендикса.... Има един почистващ спрей на Локтайт зелен....пръскаш с него да изтече мизерията след което смазваш добре с моторно масло....


Ок ама как точно се сваля и как да го почистя ще съм ти благодарен за инфото


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Нед 28 окт 2007 16:00


Сваля се стартера...на два болта се държи....но болтовете държат и мотора към предния тампон така че подпри с крика мотора-не че ще падне ама ще ти е полесно като го слагаш обратно.... След това разглобяваш...има два дълги болта за развиване...и една съставна пружинна шайба на самата ос...


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Вто 30 окт 2007 10:17


колега,вчера си взех колата(Б3) от майстора и сега не се чува как върти стартера,сменил е бендикса(25лв.) и 2 втулки(по 2лв.) имаи предвид че предната втулка се вади доста гадничко,а и моита беше разбила гнездото и набихме по голяма(външно 15мм.),а и майстора взе 30лв. но сега пали СУПЕР,а не като преди сутрин вартя по 5 пъти


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Вто 30 окт 2007 10:32




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19715
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 30 окт 2007 10:33


Има и още няколко стотин теми, но на тази попаднах първо:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 0%F2%E5%F0
Пък за фаровете колегите вече са писали.


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Вто 30 окт 2007 10:40


Ако проблема е във втулките електромотора не издава никакъв звук! Тогава ротора опира в статора и даже бендикса да е здрав мотора не върти. В случая колегата казва, че нещо стърже, което ме кара да мисля, че е бендикс :wink:


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Вто 30 окт 2007 10:49


Да така,но като съдя на по-мойа,мисля че и предната втулка е разбита


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19715
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 30 окт 2007 10:55


Geleto написа:Ако проблема е във втулките електромотора не издава никакъв звук! Тогава ротора опира в статора и даже бендикса да е здрав мотора не върти. В случая колегата казва, че нещо стърже, което ме кара да мисля, че е бендикс :wink:
Е то това вече е криминалния случай!
Когато толкова време е стъргал, стъргал, че накрая се е истъргал целия и е блокирал.


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Вто 30 окт 2007 13:29


Пак обяснявам специално за Радо та да не го хвърлям в размисъл! :D Бендикс и електромотор са по принцип две различни неща! Нещо като две в едно :wink: Колегата valioboy казва, че чува "стържене", което в случая е въртенето на електромотора :wink: Следователно него го излключваме :wink: и остава бендикса............

Аве Радо - земи да почерпиш и ще ти обяснявам още :drunk :D


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19715
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 30 окт 2007 14:11


Geleto написа:Пак обяснявам специално за Радо та да не го хвърлям в размисъл! :D

:lol: Виж са, Геленце.
Ей ти го стартера... комплект, както е и на твоята кола:
Изображение
Начи: това, дето е на най-долния ред е електромотора. Статора му лагерува на 2 втулки: елементи №4 и №18. Износят ли се те- като нищо ротора може да блокира в статора. Мисля, че това беше казал ти ;)
Но преди да блокира те ще опират едно в друго и може да се чува 'стържене'.
Говоря принципно, разбира се! Това, което ние чуваме като стържене всъщност не е м/у ротор и статор, а биенето в износените вече втулки от синтерован бронз.
Бендикса е под №14. По втулка №20 той лагерува (и се движи напред-назад) по оста на редуктор №15 Аз точно тая втулка я бях забравил навремето, та се наложи повторно сваляне на стартера след няколко месеца. За това време тя дотолкова се беше изяла, че зубите на бендикса испускаха зъбит на маховика и мотора въртеше на празен ход! Че даже, от биенето на бендикса, ми се беше строшила и пластмасовата капачка на редуктора.
Най-ши..на за вадене е втулка №19. Тя се намира в кожуха на двигатела и се вади или с инерционна скоба (по кво на бас, че едва ли повече от 3 потребителя на този форум имат такава скоба с този размер), или с медтчик.
Някои идиоти, като мен, я секват и с едно много фино секачле и после я вадят на парченца... но само на моята си кола! На чужда ще търся начин да го направя както трябва... ако се навия, де!
Geleto написа:Аве Радо - земи да почерпиш и ще ти обяснявам още :drunk :D
Хммм... кво, викаш, ще правиш в четвъртък? Що не отскочиш до Пловдив, че да доуточним и подробностите за стартери, бендикси, мендикси и др. такива Ако разасненията продължат до късно, все ще се намери къде да се продължи! :drunk :beer :guinnes


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Вто 30 окт 2007 14:19


Абе говорим едно и също ама дето се вика - лаф да става! А по повод пиенето - утре София - Карлово - София. Четвъртък София - Карлово - Варна- Бургас - София. Петък еба ли го къде :evil: Ама в Пловдив ще дойдем с Ламерче някой път щото от пазарджиклии той е най - сериозен :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 32 госта