свързване на ел стъкла ?! мк2 .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 28 окт 2007 23:18


дааамм спомних си...
егавката е че оперативните плюсове са директно свързани към релетата а през копченцата минават минусите-това е гяволъка...
така че ако искаш да бачкат без контакт можеш да опънеш един плюс през всички релета и на него да закачиш НО контактите и оперативните плюсове направо. ако не-през черната жица от клемореда минават оперативните.
има във всеки бутон една сиво/синя тънка жичка-тя се връзва на същата сиво/синя в ключа на фаровете-това е плюса на подсветката на бутоните.
има и една тънка кафява.
тя е гъдела.
тя се явява едновременно маса на подсветката и маса към релетата. :wink: аз тука направих грешка при братт и после ми се наложи да се заигравам с подсветките отделно... :oops:
вземи един мултицет, сложи го да мери верига и намери един от дебелите кабели който при положения нагоре/надолу на копчето да прави верига с поне още 2 клеми. имай предвид че ровиш само из дебелите кабели. тънките ги зарязваш засега.
този кабел който си намерил с малко експерименти го вържи заедно с тънкия кафяв кабел на маса някъде ама здраво! хубава маса.
после от другите 2 кабела които си открил че бутона свързва с тоя кабел подай към 2те релета съответно оперативните маси. задните врати трябва да минават през бутона на чайлд лока който да спира масата към релетата. за бутоните на задните врати-просто дублираш кабелите. нищо няма да се окъси защото ако ти отпред искаш да отвориш-релето цъка и подава + и -. тоя отзад ако иска в същото време да затвори другото реле цъка и подава 2+ и стъклото просто спира. :wink: биеш му чайлд лока и отваряш...mhihi

нищо сложно не е но трябва да внимаваш да не се объркаш с кабелите защото много лесно може това да стане-просто си подбери различни цветове за всяка дейност и няма да имаш проблеми. прекарваш джицата, връзваш на релетата и си капитан!




Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Нед 28 окт 2007 23:29


vaskoto1 написа: и си капитан!


ти остай майтапа ама точно за това уча mhihi mhihi mhihi
като се отвори ден тая седмица принт мненията ти и почвам :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 28 окт 2007 23:34


първо седни и си нарисувай схемите.
после вече като се забатачиш с кабелите-само един поглед и си ориентиран.
и другото-от вратите ти трябват само по 2 кабела от моторчето. от таблото ти трябва само един як + и евентуално един от контакта, от ключа за фаровете ти трябва един кабел за подсветката и другото всичко са кабели по тунела между релетата и копчетата. става много чисто.
ааа от задните врати ит трябват повечко кабели напред за подсветка и всичко останало. само бутоните на задните ги прекарай през чайлд лока за да може ти отпред да имаш контрол а отзад да няма игра с копчетата :wink:


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Нед 28 окт 2007 23:38


vaskoto1 написа:...


ще следвам оказанията ти и мисля че няма да има проблем :)
само не ми каза какви релета да взема . кабел по дебел колко кв?
чайлд лок-а ще гледам да си го вържа ама не заради именното му предназначение (иконка с почукване по главата mhihi )
поздрави и много благодаря !


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пон 29 окт 2007 0:00


Колега щом ще ги правиш така сложи и едни прекъсвачи на прозореца, когато се вдигне максимално да ти спира моторчето независимо от това дали натискаш нагоре, съшото е и със слизането на долу. Това е с цел защита. Иначе хем товариш моторчето хем когато то не може да се върти дърпа повече ток и ако си с по тънки кабели може и да нагреят.... :wink:

Иначе е много добре както казва васко..

Мойте ел стъкла ги свалих от един голф и стоково бяха с много тънки кабели и без никакви релета, ще ги оправям на пролет и най вече ще им слагам тези прекъсвачи... Успех в работата и да качиш снимки! ;)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 29 окт 2007 0:10


релета-обикновени 40А с по 5 крака, вземи си и цокълчета ще ти е много удобно. става много спретнато и чисто. има едни цокли дето могат да се глобят един за друг-става една хубава редичка реленца. :wink:
кабел-основния захранващ да е 4 мм2. а закъм стъклата съм слагал и 2х1мм2 не е имало проблем.
максималнотоковата защита не е лоша идея ама требе да си пълен идиот за да натискаш знаейки че стъклото няма повече накъде...mhihi
така че не мисля че е задължителна... още повече че ако не попаднеш на качествена-може да почне да се магари и с течение на времето да ти дава ядове... :roll:


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: свързване на ел стъкла ?! мк2 .

Мнениеот genov1 » Сря 07 ное 2012 9:45


Виждам че темата е стара, но да попитам. Как става това като цъкнеш бутона, стъклото само да се вдигне до горе(или да се свали до долу) и да спре, както е при повечето съвременни коли?


Потребителски аватар
butsefal
Мнения: 814
Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
Двигател: RP AFN
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: свързване на ел стъкла ?! мк2 .

Мнениеот butsefal » Пет 09 ное 2012 0:02


genov1 написа:Виждам че темата е стара, но да попитам. Как става това като цъкнеш бутона, стъклото само да се вдигне до горе(или да се свали до долу) и да спре, както е при повечето съвременни коли?

с комфорт модул...


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: свързване на ел стъкла ?! мк2 .

Мнениеот genov1 » Пет 09 ное 2012 9:21


Така и предполагах. А този комфорт модул дали може да се върже към аларма/дистанционно на централното и като цъкнеш на заключване да се вдигнат и стъклата?


Потребителски аватар
butsefal
Мнения: 814
Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
Двигател: RP AFN
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: свързване на ел стъкла ?! мк2 .

Мнениеот butsefal » Пет 09 ное 2012 19:52


според зависи от функциите на алармата но дори и да няма функция пак не е невъзможно само че става малко по-сложно


Потребителски аватар
butsefal
Мнения: 814
Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
Двигател: RP AFN
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: свързване на ел стъкла ?! мк2 .

Мнениеот butsefal » Пет 23 ное 2012 23:23


аз искам да помоля някой да ми каже на кое краче на оригиналните копчета какво отговаря (говоря за копчето с 6 крака). До момента съм открил с уреда че 6 е подсветката а 4 мисля чее маса - от там натакък зациклих нещо...


Потребителски аватар
Rumbata_1
Мнения: 137
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 10:16
Автомобил: Golf mk2 1.8 RP
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: свързване на ел стъкла ?! мк2 .

Мнениеот Rumbata_1 » Съб 24 ное 2012 9:41


Като инфо това мога да ти дам колега:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Като при мен така съм ги свързал, че винаги да светят бутоните, но ти можеш просто кабелчто за потсветката да го вържеш отделно към ключа за фаровете, а не на едно място както при мен :)
Последната схемичка е тази, която аз съм си правил, а другите съм ги взел от форума от теми на други колеги, за което се надявам да не се разсърдят :)


Потребителски аватар
butsefal
Мнения: 814
Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
Двигател: RP AFN
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: свързване на ел стъкла ?! мк2 .

Мнениеот butsefal » Съб 24 ное 2012 18:43


благодаря колега- направо ме застреля с тея картинки - това е най добре обясненото нещо което съм виждал :bowdown


Потребителски аватар
Rumbata_1
Мнения: 137
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 10:16
Автомобил: Golf mk2 1.8 RP
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: свързване на ел стъкла ?! мк2 .

Мнениеот Rumbata_1 » Съб 24 ное 2012 19:48


За нищо, нали за това е форума да си помагаме с каквото можем 8)
ПС: Имам една малка забележка към последната схема, която съм дал - главния кабел, който захранва цялата "система" заводски е 4 квадрата. Това е пре-достатъчно като дебелина. Плюс можеш спокойно да вземеш някъде от бушонерата и задължително го прекарай през едно бушонче 30А. :)


Потребителски аватар
KURASH
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 13:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Radnevo, Karlovo
Контакти:

Re: свързване на ел стъкла ?! мк2 .

Мнениеот KURASH » Сря 26 дек 2012 10:09


Колегата vaskoto1 много добре е обяснил как ще стане схемата с релета. Тук си нахвърлях грубо кое как ще е свързано, не ми е много прилежна схемата, но мисля се разбира. Почти съм начертал схемата и на Визио, когато свърша ще я постна тук
http://kokowoz.snimka.bg/automobiles/ellllll.695993
Ако някой е слагал и комфорт модул от Пасат Б3, може да каже какъв е резултата



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта