От близо месец си купих Пасат. Засега имам много въпроси, но като за начало ще поставя два. Предварително благодаря на всеки, който би ми помогнал с някаква информация.
1. Човекът (автомобилен майстор е), от когото си закупих колата, каза че е модел B2. Годината на производството и е 1990, а и съдейки по информацията предоставена в темата "Какъв модел ми е Пасата?" в настоящия форум, аз смятам, че трябва да е модел B3. Та конкретно: може ли да има автомобил Пасат, модел B2, произведен 1990 г?
2. Преди да потегля, ако се налага с оглед на мястото, на което съм паркирак, да навия повечко волана вляво или вдясно, се чува много силно "пищене" или "свирене" (кой както го предпочита), което изчезва, щом волана се върне в първоначално положение. По време на движение го няма, но тогава не се налага толкова много да се "навива". Майсторът-продавач каза, че това е от "ремъка" на рейката, и "няма нищо страшно, карай!". Колеги, така ли е?



Скърцане при навиване на волана вляво или вдясно.
- kostadinov
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пет 29 юни 2007 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище

Абсурдно ми се струва да има Б2, произведен 1990 г. Б2 се произвежда до март 88 г. Все пак в темата, която си погледнал, има и снимки - можеш сам да прецениш каква ти е колата. Лично според мен, човекът ти е обяснявал, че Пасат-а е "двойка", и после някой е направил "логиката" с Б2.
Много безаварийни километри !
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Щом свири/пищи може да е от няколко неща :
-едното е да е стар ремъка и/или да е недостатъчно натегнат и затова.Идва тънкия момент да не го стягаш до скъсване понеже ще си прецакаш водната помпа.
Тъй като модел В2 с хидравлика няма 100% е В3
Иначе ако не е от ремъка (натегни го и го провери да не е на 100 години) виж друго (трябва ти още един човек за целта) - палиш двигателя и единия гледа отпред ролките а другия напъва крайно ляво или дясно положение.При това гледаш долу ролката на хидравличната помпа (пада се възможно най-долната ролка по линията на алтернатора и водната помпа).Ако ролката блокира т.е. спира да се върти а ремъка приплъзва това означава сигурен дефект в едно клапанче на хидравличната помпа.
Ако не спира да се върти всичко е наред и е било от ремъка.
Та за това клапанче - при крайно положение налягането в системата става доста високо и по принцип помпата има възвратен клапан (наричан още бай-пас),който на определено налягане отваря и така предпазва помпата.Чест случай е да блокира и тогава помпата вдига максимално налягане и блокира понеже няма как да нагнети повече маслото (това блокиране всъщност е блокирането на ролката,което се надявам да не видиш при теста).Иначе рециклирането на такава помпа е 80-120лв (зависи къде) като за това получаваш смяна на лагери (или втулки бяха не помня),семеринги,пълно почистване,смяна на пружината и съчмата на клапана за налягането и т.н.
Тези помпи по принцип си имат едно свое виене (ама не и блокиране) много специфично за Пасат и това не се лекува да знаеш
Успех!
-едното е да е стар ремъка и/или да е недостатъчно натегнат и затова.Идва тънкия момент да не го стягаш до скъсване понеже ще си прецакаш водната помпа.
Тъй като модел В2 с хидравлика няма 100% е В3

Иначе ако не е от ремъка (натегни го и го провери да не е на 100 години) виж друго (трябва ти още един човек за целта) - палиш двигателя и единия гледа отпред ролките а другия напъва крайно ляво или дясно положение.При това гледаш долу ролката на хидравличната помпа (пада се възможно най-долната ролка по линията на алтернатора и водната помпа).Ако ролката блокира т.е. спира да се върти а ремъка приплъзва това означава сигурен дефект в едно клапанче на хидравличната помпа.
Ако не спира да се върти всичко е наред и е било от ремъка.
Та за това клапанче - при крайно положение налягането в системата става доста високо и по принцип помпата има възвратен клапан (наричан още бай-пас),който на определено налягане отваря и така предпазва помпата.Чест случай е да блокира и тогава помпата вдига максимално налягане и блокира понеже няма как да нагнети повече маслото (това блокиране всъщност е блокирането на ролката,което се надявам да не видиш при теста).Иначе рециклирането на такава помпа е 80-120лв (зависи къде) като за това получаваш смяна на лагери (или втулки бяха не помня),семеринги,пълно почистване,смяна на пружината и съчмата на клапана за налягането и т.н.
Тези помпи по принцип си имат едно свое виене (ама не и блокиране) много специфично за Пасат и това не се лекува да знаеш

Успех!
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта