Скърцане при навиване на волана вляво или вдясно.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
nikommm
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 14:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Скърцане при навиване на волана вляво или вдясно.

Мнениеот nikommm » Пон 29 окт 2007 20:13


От близо месец си купих Пасат. Засега имам много въпроси, но като за начало ще поставя два. Предварително благодаря на всеки, който би ми помогнал с някаква информация.
1. Човекът (автомобилен майстор е), от когото си закупих колата, каза че е модел B2. Годината на производството и е 1990, а и съдейки по информацията предоставена в темата "Какъв модел ми е Пасата?" в настоящия форум, аз смятам, че трябва да е модел B3. Та конкретно: може ли да има автомобил Пасат, модел B2, произведен 1990 г?
2. Преди да потегля, ако се налага с оглед на мястото, на което съм паркирак, да навия повечко волана вляво или вдясно, се чува много силно "пищене" или "свирене" (кой както го предпочита), което изчезва, щом волана се върне в първоначално положение. По време на движение го няма, но тогава не се налага толкова много да се "навива". Майсторът-продавач каза, че това е от "ремъка" на рейката, и "няма нищо страшно, карай!". Колеги, така ли е?




Потребителски аватар
kostadinov
Мнения: 27
Регистриран на: Пет 29 юни 2007 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kostadinov » Пон 29 окт 2007 20:31


свиренето най вероятно е от ремъка на хидр.помпа .трябва да се натегне


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 29 окт 2007 20:37


:welcome_to_group
Пасата ти е В3, а свиренето от хидравликата на волана може да е от ремъка, помпата или маслото :idea: Трябва някой който разбира да го погледне :wink:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 29 окт 2007 20:48


:welcomee
Абсурдно ми се струва да има Б2, произведен 1990 г. Б2 се произвежда до март 88 г. Все пак в темата, която си погледнал, има и снимки - можеш сам да прецениш каква ти е колата. Лично според мен, човекът ти е обяснявал, че Пасат-а е "двойка", и после някой е направил "логиката" с Б2.
Много безаварийни километри !


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2007 22:14


Щом свири/пищи може да е от няколко неща :
-едното е да е стар ремъка и/или да е недостатъчно натегнат и затова.Идва тънкия момент да не го стягаш до скъсване понеже ще си прецакаш водната помпа.
Тъй като модел В2 с хидравлика няма 100% е В3 ;)
Иначе ако не е от ремъка (натегни го и го провери да не е на 100 години) виж друго (трябва ти още един човек за целта) - палиш двигателя и единия гледа отпред ролките а другия напъва крайно ляво или дясно положение.При това гледаш долу ролката на хидравличната помпа (пада се възможно най-долната ролка по линията на алтернатора и водната помпа).Ако ролката блокира т.е. спира да се върти а ремъка приплъзва това означава сигурен дефект в едно клапанче на хидравличната помпа.
Ако не спира да се върти всичко е наред и е било от ремъка.
Та за това клапанче - при крайно положение налягането в системата става доста високо и по принцип помпата има възвратен клапан (наричан още бай-пас),който на определено налягане отваря и така предпазва помпата.Чест случай е да блокира и тогава помпата вдига максимално налягане и блокира понеже няма как да нагнети повече маслото (това блокиране всъщност е блокирането на ролката,което се надявам да не видиш при теста).Иначе рециклирането на такава помпа е 80-120лв (зависи къде) като за това получаваш смяна на лагери (или втулки бяха не помня),семеринги,пълно почистване,смяна на пружината и съчмата на клапана за налягането и т.н.
Тези помпи по принцип си имат едно свое виене (ама не и блокиране) много специфично за Пасат и това не се лекува да знаеш 8)
Успех!


Потребителски аватар
nikommm
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 14:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот nikommm » Пон 29 окт 2007 22:24


Благодарности на kostadinov, Теодор, gr_kanev и zfa159. Хора, супер сте, благодаря Ви!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2007 22:29


Драсни някой ред после какво се случва (ще е от полза за други колеги в твоята ситуация а и за нас като краен резултат).
Успех и :drive !


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 30 окт 2007 9:18


толкова и майстора ти е майстор. ама аиде. Иначе колегите са ти казали за виенето.


shimbi
Мнения: 101
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 7:49
Автомобил: джета 2012г
Двигател:
Местоположение: центъра на Славовци
Контакти:

Мнениеот shimbi » Сря 31 окт 2007 0:06


ne ise vglejdai mnogo mnogo,po princip vsichki viat.chestito za kolata da si e karash sas zdrave :D .pri men za sega ne vie ,no i da pochne ,ima kade da si harcha parite ,ne po kolata :D seshtash se ....


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 31 окт 2007 20:31


Първо пиши на кирилица, и второ като няма да си харчиш парите за поддръжка на колата не говори глупости (не давай акъли), и не си губи времето по форуми за колата, сеш`се :?: А и не виждам някой да се е интересувал вие ли твойта или не :screwy


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Сря 31 окт 2007 21:27


dj_tuhla написа:Първо пиши на кирилица, и второ като няма да си харчиш парите за поддръжка на колата не говори глупости (не давай акъли), и не си губи времето по форуми за колата, сеш`се :?: А и не виждам някой да се е интересувал вие ли твойта или не :screwy



Направо му го намести :) :lol:


Потребителски аватар
nikommm
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 14:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот nikommm » Съб 10 ное 2007 23:27


Колеги, оправи се проблемът със скърцането на волана. Ремъкът на хидравличната помпа ми е бил новичък, но просто е трябвало да се натегне малко и всичко е точно. Отново благодарности на всички, които откликнаха на молбата ми за разрешаване на проблема. :lol: :lol: :lol:


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Нед 11 ное 2007 7:19


shimbi написа:..po princip vsichki viat...

shimbi, по принцип ти вие нещо в главата, завий се с нещо и не се показвай на слънце!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта