Проблемче с Ламбда сондата - 1.8ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2007 23:34


И аз като запаля на студено и потрака на бензин (превключвателя е автоматичен на над 2000 оборота а логично няма веднага да я юрна на газ) ще подгрее достатъчно за да си работи добре ламбда контрол-а.
При това положение май няма смисъл да си правя гавра с колата и да насаждам неоригинална (за самата кола си е предвидена и монтирана обикновенна без подгрев) ламда сонда и да тегля кабели и т.н.
Благодаря!




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 29 окт 2007 23:43


За подгряването - все пак е по-добре да е с отделно реле, и това реле да се управлява от релето за бенз. помпа. Т.е. може да се вземе сигнал от единия извод за инжектора за управление на това реле. Предимството е че така подгряването няма да работи постоянно ако просто дадеш на контакт без да палиш, съответно няма да ти мори акумулатора.

Иначе за да заработи трябва да се загрее доста (200 градуса май беше), което от газовете не е чак толкова бързо, особено зимата.
С подгряване заработва много бързо - при мен, като запаля и доакто затворя вратите на гаража и тръгна - вече дава признаци на живот (имам индикатор за нея в купето).

Твоята наистина сигурно е сдала.

По принцип твърдят че тези с подгряване имат по-дълъг живот...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 29 окт 2007 23:49


Какъв е индикатора ако не е секретна тайна? (че съм си малко човек,отдаден на електрониката).
Благодаря!


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 30 окт 2007 8:17


колега ако ти се дават парички слагай сонда с подгрев - по-добре е.
Има двигатели /на сеат; на ауди/ които са 1,8 моноинжекция и 2,0 моно и са с подгрев.
Според мене е по-добре да сложиш такава с подгрев както ти казах с реленце, което взима импулса от релето на бензиновата помпа.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 30 окт 2007 11:40


Май на базата на тази схема го правих:

http://faq.ford77.ru/engine/jet/iwo2.htm

Чипа не е от най евтините, но мисля че в пулсатор го имат.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 31 окт 2007 0:14


Ще потърся..благодаря!
По повод сондата попитах доста познати а и по магазините и релано се оказва безсмислена инвестицията в такава с подгрев (няма особена разлика).
Само информативно ще споделя цените за да се знае по принцип.Говорим за ламбда без подгрев.
-Magneti Marelli (италианска) - 45лв
-EPS (пак италианска) - 46.20лв
-Bosch (истинска, а не от Киров) - 102.50лв

Аз лично съм се ориентирал към бош-овската.
До ден-два ще я взема и ще се мъча със смяната... :roll:


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 31 окт 2007 11:52


Сонда само BOSCH колега. Другите мерят нещо ама кво не е ясно.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Сря 31 окт 2007 13:45


По повод сондата попитах доста познати а и по магазините и релано се оказва безсмислена инвестицията в такава с подгрев (няма особена разлика).

дай малко разяснения ако обичаш?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 31 окт 2007 20:00


Ами доколкото се консултирах и събирах информация излиза следното :
основната идея да се слага на коли без катализатор ламбда с подгряване е че сондата се намира по-далеч от двигателя (някъде долу била под барчето почти) и там се загрявала по-бавно.
При тези с катализатор понеже катализатора е долу (и по други ама не рабзрха какви точно съображения) сондата е горе при което се загрява за малко по-голямо време от тази с подгрев долу.При първоначално вграждане на нашите двигатели слагат такава без подгрев.Явно са го мислили защото по времето на моя Пасат е имало отдавна отдавна такива с подгрев а са му сложили без а и все още (15 години по-късно) си се продават такива без подгрев.
По повод времето на експлоатация преди да сдаде багажа това вече си зависи от конкретния двигател (доколко му се е запазила наред дюзата,състоянието на всички дтчици и на запалителната уредба) защото реално богатата смес и недоброто изгаряне я съсипва най-много от всичко.
това ми разясниха,допитах се и до vaskoto1 и той също ме посъветва да си взема каквато си е била понеже нямало голям смисъл да е с подгрев щом фабрично не е.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 31 окт 2007 22:40


Забелязах днес една странна аномалия за която нямам обяснение :
-докато беше закачена ламбда сондата ауспуха отзад ми беше като на кола с газова уредба - бял,чист без сажди.
Сега като я разкачих и карах известно време без нея отзад ауспух-а е целия черен и мизерен.
Честно казано единственото логично обяснение,което аз си измислям е че преди съм я карал все на късо разстояние и в града т.е. не много брзо а след като разкачих сондата я разходх малко по магистрала и карах известно време с 200 (вдигна си ги макар че от 190 до 200 с много мъка) за да изчистя каквато мизерия има по мотора (имаше ефект и то не малък,изразен в динамиката на колата след това).Дето се вика отприщих я :)
Ако тезата ми,че е заминала сондата е вярна няма логика да имам добро изгаряне при положение,че е закачена?!? (макар че може комп-а да я е отписал отдавна отдавна и да съм си карал реално пак без нея ама да си е била закачена просто и сега от продухването да изхвърля мизерия).
Благодаря!


Ivandp
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 20 апр 2007 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Ivandp » Чет 01 ное 2007 9:14


Абе я иди да я видят на осцилоскоп тая сонда, аз продължавам да мисля че е здрава. И моята така като и свържа уредче не показва щото уреда и шунтира сигнала ама с индикатора и на осцилоскопа си работи нормално.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 01 ное 2007 10:49


"основната идея да се слага на коли без катализатор ламбда с подгряване е че сондата се намира по-далеч от двигателя (някъде долу била под барчето почти) и там се загрявала по-бавно. "

Аз съм без катализатор (фабрично) - сондата е съвсем близо до двигателя, малко под моното, с подгряване. Така че това не е съвсем вярно.

А за меренето - при всички положения трябва да се мери с високоомен уред.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Чет 01 ное 2007 11:06


psstv18rp написа:"основната идея да се слага на коли без катализатор ламбда с подгряване е че сондата се намира по-далеч от двигателя (някъде долу била под барчето почти) и там се загрявала по-бавно. "

Аз съм без катализатор (фабрично) - сондата е съвсем близо до двигателя, малко под моното, с подгряване. Така че това не е съвсем вярно.

А за меренето - при всички положения трябва да се мери с високоомен уред.


:да:
Същият съм и аз, с ABS мотор


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 01 ное 2007 12:37


zfa159 написа:Забелязах днес една странна аномалия за която нямам обяснение :
-докато беше закачена ламбда сондата ауспуха отзад ми беше като на кола с газова уредба - бял,чист без сажди.
Сега като я разкачих и карах известно време без нея отзад ауспух-а е целия черен и мизерен.

Ами не точно.
Ти нали сам каза, че ти дава високи нива сондата- т.е.- богата смес.
И компа се е мъчил да я обедни.
Сега, като си я разкачил, компа вече не я бръсне за с...ва и буха бензинче колкото си може!
Аз поне така си го обяснявам.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 01 ное 2007 13:24


А като постоянно я обеднява защо тогава колата харчеше много.....?
Иначе аз сам за себе си така си обясних идеята защо едните са с подгряване а другите - не.
Уреда,с който я мерих е високоомен (цифров а не стрелкови) и то даже е бързореагиращ (отчита изменението на напрежението за 200ms което значи до 5 изменения в секунда :) т.е. ако работеше щях да видя :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта