За какво служи джаджата под въздушния филтър на Б3 ?

Техническа и сервизна информация за Passat
ivo slavchev
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

За какво служи джаджата под въздушния филтър на Б3 ?

Мнениеот ivo slavchev » Пон 05 ное 2007 9:29


Здравейте колеги!
От няколко дни ми се появи едно щтракане под въздушния филтър!
Там има една джаджа с две маркучета на нея и ветре нещо щтрака доста силно!
Някой може ли да каже за какво служи и опасно ли е да се кара така?

П.С. Понякога щтракането спира после пак започва и не се влияе от обороти и температури!




Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Пон 05 ное 2007 10:21


Не си написал за какав ДВГ става на въпрос но това за което говориш е клапата за студен - топъл въздух!Ако караш и на газ можеш да я застопориш да дърпа само студен - като запушиш вакуумното мъркуче..... :D


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 05 ное 2007 10:48


Клапата е само с 1 маркуче.
По-скоро ми се струва че говори за системата за рециркулация на парите на бензина - там има филтър с активен въглен, и клапан който се управлява от компютъра. По време на престой парите от резервоара се трупат във филтъра, а после като запали, компютъра на импулси отваря клапанчето и ги засмуква по малко в двигателя - оттам тракането - клапана трака.


ivo slavchev
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ivo slavchev » Пон 05 ное 2007 11:29


Точно това което е написал psstv18r е!
Мене ме притеснява ,че щтрака постоянно с честота 2 щтракания в секунда и незнам колко ще издържи!Нещо, явно не му е в ред.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 05 ное 2007 13:37


Ами то клапана се управлява от компютъра, така че едва ли сигнала към него е погрешен. Може да провериш разбира се за окислени клеми на куплунга или нещо подобно, може и да разкачиш акумулатора (да се рестартира компютъра), но все си мисля че вероятно си е наред.
Пробвал ли си дали пак трака и след по-продължително каране? Принципно мисля че основно го прави това след палене, такава е логиката поне.
Т.е. - нормално е да щрака така след като е запален двигателя (не помня дали изчакваше да позагрее, вероятно да). И е нормално да спре по-късно, или да стане поне доста по-рядко.

Това е напълно излишна, "екологична изгъзица", така че не й се притеснявай - може да се разкара без каквито и да е било последствия. Не всички коли я имат, моята (вероятно щото е правена за италия), няма, което ме радва, че тези системи понякога правят проблеми -ако се запуши филтъра, може в резервоара да се получи вакуум (помпата нали вади бензин), и да се чудиш що двигателя почва да бачка зле след известно каране, пък след престой се оправя. :-)


ivo slavchev
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ivo slavchev » Пон 05 ное 2007 18:41


Благодаря за бързите отговори!
Ще си я карам така,пък дано се оправи от самосебе си :lol: !



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Didaka04, plamen1234 и 56 госта