Здравейте колеги!
От няколко дни ми се появи едно щтракане под въздушния филтър!
Там има една джаджа с две маркучета на нея и ветре нещо щтрака доста силно!
Някой може ли да каже за какво служи и опасно ли е да се кара така?
П.С. Понякога щтракането спира после пак започва и не се влияе от обороти и температури!



За какво служи джаджата под въздушния филтър на Б3 ?
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Клапата е само с 1 маркуче.
По-скоро ми се струва че говори за системата за рециркулация на парите на бензина - там има филтър с активен въглен, и клапан който се управлява от компютъра. По време на престой парите от резервоара се трупат във филтъра, а после като запали, компютъра на импулси отваря клапанчето и ги засмуква по малко в двигателя - оттам тракането - клапана трака.
По-скоро ми се струва че говори за системата за рециркулация на парите на бензина - там има филтър с активен въглен, и клапан който се управлява от компютъра. По време на престой парите от резервоара се трупат във филтъра, а после като запали, компютъра на импулси отваря клапанчето и ги засмуква по малко в двигателя - оттам тракането - клапана трака.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами то клапана се управлява от компютъра, така че едва ли сигнала към него е погрешен. Може да провериш разбира се за окислени клеми на куплунга или нещо подобно, може и да разкачиш акумулатора (да се рестартира компютъра), но все си мисля че вероятно си е наред.
Пробвал ли си дали пак трака и след по-продължително каране? Принципно мисля че основно го прави това след палене, такава е логиката поне.
Т.е. - нормално е да щрака така след като е запален двигателя (не помня дали изчакваше да позагрее, вероятно да). И е нормално да спре по-късно, или да стане поне доста по-рядко.
Това е напълно излишна, "екологична изгъзица", така че не й се притеснявай - може да се разкара без каквито и да е било последствия. Не всички коли я имат, моята (вероятно щото е правена за италия), няма, което ме радва, че тези системи понякога правят проблеми -ако се запуши филтъра, може в резервоара да се получи вакуум (помпата нали вади бензин), и да се чудиш що двигателя почва да бачка зле след известно каране, пък след престой се оправя.
Пробвал ли си дали пак трака и след по-продължително каране? Принципно мисля че основно го прави това след палене, такава е логиката поне.
Т.е. - нормално е да щрака така след като е запален двигателя (не помня дали изчакваше да позагрее, вероятно да). И е нормално да спре по-късно, или да стане поне доста по-рядко.
Това е напълно излишна, "екологична изгъзица", така че не й се притеснявай - може да се разкара без каквито и да е било последствия. Не всички коли я имат, моята (вероятно щото е правена за италия), няма, което ме радва, че тези системи понякога правят проблеми -ако се запуши филтъра, може в резервоара да се получи вакуум (помпата нали вади бензин), и да се чудиш що двигателя почва да бачка зле след известно каране, пък след престой се оправя.

-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 25 яну 2006 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта