Проблемация с оборотите на п.х.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Undertaker
Мнения: 158
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Проблемация с оборотите на п.х.

Мнениеот Undertaker » Сря 07 ное 2007 21:17


За съжаление се налага отново да се допитам до братството - този път питанката ми е свързана с нестабилните обороти на празен ход на колцата от гаража.
Бих искал да уточня, че съм изчел всички подобни теми по няколко пъти.
Колата беше в "надежден" сервиз, където откриха, че не работи коректно потенциометърът на дроселовата клапа. А нали съм си доверчив, понеже са ми приятели, и казах да ми го сменят. Удоволствието ми струваше към 150 леона - потенциометър, диагностика, труд. Ефект - НУЛЕВ! Според тях всичко било наред, карали я няколко пъти. След повторната проверка - открили хлабава връзка и пак според тях няма проблем. Да, ама не!
Колата отново си държи нестабилни обороти, и на газ и на бензин. На моменти от а-ха да угасне до 1500 1/мин. Случва се дори да угасне като освободя от скорост при движение.
По принцип колата я карам на такива разстояния, че не може да загрее до 90°С. Интересното е, че снощи след повечко каране и температура на антифриза по показанието на таблото около 90-92°С минах около 20 км в града без никакви проблеми на бензин, после на газ още толкова - пак без проблеми и стрелката стои закована на 850 1/мин при п.х.. Единственото, което правих преди това е да увия с изолирбанд целия кабел на потенциометъра до кабелния сноп.
Друго - прави ми впечатление, че на моменти перката на вентилатора се включва при показание на таблото около 88°С, друг път около 95°С. Преди се включваше единствено и само около 95°С.
Моторчето на п.х. си трака и според мен работи.
Като извадя куплунга на датчика за температура на охл. течност двигателят гасне моментално. Мерих и съпротивлението му - прилича да е в предписаните граници за съответната температура.
В крайна сметка дали можем да обвиним еднозначно датчика за температура на охл. течност? При смяната му има ли нещо, което трябва да се съблюдава?
Предварително благодаря за отговорите и съдействието!

Последна промяна от Undertaker на Сря 07 ное 2007 22:06, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Сря 07 ное 2007 21:23


първо изчисти колектора отвътре където затваря дроселната клапа.най вероятно има нагар по ръба .излъскаи го и пак пиши.


Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Сря 07 ное 2007 22:09


Датчика на дюзата за студен старт проверявал ли си? Или може би не му се вика така, но не се сещам как да го кажа... При мен имах такъв проблем и се оказа, че се е прекъснал кабел на гореспоменатия...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 07 ное 2007 22:59


DJ_TOLYO написа:Датчика на дюзата за студен старт проверявал ли си?...
Чакай сега! Ти нали каза, че прекъсването било на Ламбдата? :gruebel
Пък и отделен датчик за 5-а дюза няма. Работата се върши от същия тоя син датчик, който си следи температурата по принцип.
Undertaker, проблема ти е едно към едно с проблема, който аз имах миналата година.Даже по светофарите колегите с Опели ме гледаха на кръв, защото си мислеха, че форсирам за да се дърпам с някой :lol:
Решението се оказа супер елементарно! Въздушен филтър!
В момента, в който го смених с нов (Mahle беше новия) и оборотите заспаха! След 6-7 000 км пак почнаха да шават и аз пак си го смених със същия ;)
Единственото обяснение,което ми хрумна тогава е, че при намаления дебит на въздух клапана за празния ход отваря, но тъй като мотора не успява да реагира, отваря още повече и вдига в последствие много високо оборотите. Веднага магнита затваря рязко, за да ги смъкне в нормални граници, но тогава те падат прекалено и... отново!
Единствено защо това зависише от температурата не мога да дам смислено обяснение.
Всъщност, мога, защото тогава сместа е по-богата, ама.... много нагласено дори за пред мен си ми изглежда.
Почисти наистина около дроселната клапа и за да не се набутваш с нов филтър, пробвай да подкараш някоя сутрин без да имаш такъв. Демек - махни го!
Имай предвид, че дори да е нов филтъра, то не е гарантирано качеството му.


Потребителски аватар
Undertaker
Мнения: 158
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот Undertaker » Чет 08 ное 2007 7:19


Въздушният филтър (Манн) беше първото нещо, което смених още в самото начало... :roll:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 08 ное 2007 10:45


Повече от година мина откакто така си карам. Вече взе да не ми пука.
Температурни датчици слагах три бройки, стъпкови моторчета едно си купих и едно назаем, оказа се че и моето си работи, чистих около дроселите, в сервиз я водих- "всичко е точно приятел, газовия анализ е перфектен". МЪКА!
Та ако някой го реши проблема с тоя празен ход нека ми пише едно л.с ако му е удобно :D щото вече на 90% съм се отказал да търся проблема.
Успех колега!


Потребителски аватар
Undertaker
Мнения: 158
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот Undertaker » Чет 08 ное 2007 20:22


Още малко наблюдения:
Когато колата е студена, единствено веднага след запалването играят оборотите на п.х. След това, почти до достигане на температура около 70°С (2-3 км каране, с пуснато парно) всичко е наред.
Когато колата е напълно загряла (дори на моменти се включва перката на вентилатора) проблемите също отсъстват.
Т.е. в диапазона между 70° и 90° играят оборотите.
Каква е причината :?:


Потребителски аватар
Undertaker
Мнения: 158
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот Undertaker » Вто 13 ное 2007 20:36


:arrow:


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Вто 13 ное 2007 21:41


А дебитомера проверен ли е в какво състояние е, дали няма изтъркани писти?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 13 ное 2007 21:58


Undertaker написа:Още малко наблюдения:
Когато колата е студена, единствено веднага след запалването играят оборотите на п.х. След това, почти до достигане на температура около 70°С (2-3 км каране, с пуснато парно) всичко е наред.
Когато колата е напълно загряла (дори на моменти се включва перката на вентилатора) проблемите също отсъстват.
Т.е. в диапазона между 70° и 90° играят оборотите.
Каква е причината :?:

Значи проблема ни е идентичен.Това при мен беше началото, сега съм във фаза игра на оборотите от сигурно 50 градуса нагоре, т.е преди да почне да се движи стрелката. Както по - горе писах решение на проблема не съм открил и вече си мисля, че може да е само някакъв недостатък в ЕКУ-то. Студена спойка или нещо друго, но нямам представа кой и къде може да го провери.


Потребителски аватар
GERIO
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 17:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот GERIO » Сря 14 ное 2007 13:48


Здравейте, нещастници.
Този проблем е най - често срещания при Пасатите. И аз бях подложен на същите мъки като вас. постоянно играене на честотата при с.п.х. След като за една година, от както имам колата, по никакъв начин не можах да се преборя с това изведнъж ми попадна дебитомер втора ръка. Чудех се как да го пробвам дали работи и реших да го инсталирам на колата. Ненадейно О ЧУДО!!! Всичко заспа. За първи път чух колата да работи както трябва. При никакви условия не се появява игра на честотата. Просто паля и всичко е ОК.
А между другото в дебитомера има и термодвойка, която отчита температурата на входящия въздух, което пък е доста съществен параметър за програмата на компютъра. Така, че мога да ви пожелая късмет с откриването на дефекта.
Повярвайте ми, чувството след отстраняване на този проблем е като да караш нова кола. Успех и горе главата, това са супер автомобили.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 15 ное 2007 10:30


Възможно е да е дебитомера, но засега нямам друг да пробвам.
В единия от сервизите където ходих въртяха с едно шестограмче нещо под тая тапичка на снимката. Дали оттам си е ***о мамата?
Изображение


Потребителски аватар
Undertaker
Мнения: 158
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот Undertaker » Чет 15 ное 2007 12:35


Оттам се променя съдържанието на СО в изгорелите газове...


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Чет 15 ное 2007 23:53


повтарям се но изчисти покрай клапата


Q5Q5Q5
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тополовград

Мнениеот Q5Q5Q5 » Съб 17 ное 2007 20:14


К.Одаджийски написа:Повече от година мина откакто така си карам. Вече взе да не ми пука.
Температурни датчици слагах три бройки, стъпкови моторчета едно си купих и едно назаем, оказа се че и моето си работи, чистих около дроселите, в сервиз я водих- "всичко е точно приятел, газовия анализ е перфектен". МЪКА!
Та ако някой го реши проблема с тоя празен ход нека ми пише едно л.с ако му е удобно :D щото вече на 90% съм се отказал да търся проблема.
Успех колега!

Смени тампона под карборатора-инжекцията но не с менте за 20-25 лв.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта