За съжаление се налага отново да се допитам до братството - този път питанката ми е свързана с нестабилните обороти на празен ход на колцата от гаража.
Бих искал да уточня, че съм изчел всички подобни теми по няколко пъти.
Колата беше в "надежден" сервиз, където откриха, че не работи коректно потенциометърът на дроселовата клапа. А нали съм си доверчив, понеже са ми приятели, и казах да ми го сменят. Удоволствието ми струваше към 150 леона - потенциометър, диагностика, труд. Ефект - НУЛЕВ! Според тях всичко било наред, карали я няколко пъти. След повторната проверка - открили хлабава връзка и пак според тях няма проблем. Да, ама не!
Колата отново си държи нестабилни обороти, и на газ и на бензин. На моменти от а-ха да угасне до 1500 1/мин. Случва се дори да угасне като освободя от скорост при движение.
По принцип колата я карам на такива разстояния, че не може да загрее до 90°С. Интересното е, че снощи след повечко каране и температура на антифриза по показанието на таблото около 90-92°С минах около 20 км в града без никакви проблеми на бензин, после на газ още толкова - пак без проблеми и стрелката стои закована на 850 1/мин при п.х.. Единственото, което правих преди това е да увия с изолирбанд целия кабел на потенциометъра до кабелния сноп.
Друго - прави ми впечатление, че на моменти перката на вентилатора се включва при показание на таблото около 88°С, друг път около 95°С. Преди се включваше единствено и само около 95°С.
Моторчето на п.х. си трака и според мен работи.
Като извадя куплунга на датчика за температура на охл. течност двигателят гасне моментално. Мерих и съпротивлението му - прилича да е в предписаните граници за съответната температура.
В крайна сметка дали можем да обвиним еднозначно датчика за температура на охл. течност? При смяната му има ли нещо, което трябва да се съблюдава?
Предварително благодаря за отговорите и съдействието!



Проблемация с оборотите на п.х.
- Undertaker
- Мнения: 158
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Проблемация с оборотите на п.х.
Последна промяна от Undertaker на Сря 07 ное 2007 22:06, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Чакай сега! Ти нали каза, че прекъсването било на Ламбдата?DJ_TOLYO написа:Датчика на дюзата за студен старт проверявал ли си?...

Пък и отделен датчик за 5-а дюза няма. Работата се върши от същия тоя син датчик, който си следи температурата по принцип.
Undertaker, проблема ти е едно към едно с проблема, който аз имах миналата година.Даже по светофарите колегите с Опели ме гледаха на кръв, защото си мислеха, че форсирам за да се дърпам с някой

Решението се оказа супер елементарно! Въздушен филтър!
В момента, в който го смених с нов (Mahle беше новия) и оборотите заспаха! След 6-7 000 км пак почнаха да шават и аз пак си го смених със същия

Единственото обяснение,което ми хрумна тогава е, че при намаления дебит на въздух клапана за празния ход отваря, но тъй като мотора не успява да реагира, отваря още повече и вдига в последствие много високо оборотите. Веднага магнита затваря рязко, за да ги смъкне в нормални граници, но тогава те падат прекалено и... отново!
Единствено защо това зависише от температурата не мога да дам смислено обяснение.
Всъщност, мога, защото тогава сместа е по-богата, ама.... много нагласено дори за пред мен си ми изглежда.
Почисти наистина около дроселната клапа и за да не се набутваш с нов филтър, пробвай да подкараш някоя сутрин без да имаш такъв. Демек - махни го!
Имай предвид, че дори да е нов филтъра, то не е гарантирано качеството му.
- Undertaker
- Мнения: 158
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12127
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Повече от година мина откакто така си карам. Вече взе да не ми пука.
Температурни датчици слагах три бройки, стъпкови моторчета едно си купих и едно назаем, оказа се че и моето си работи, чистих около дроселите, в сервиз я водих- "всичко е точно приятел, газовия анализ е перфектен". МЪКА!
Та ако някой го реши проблема с тоя празен ход нека ми пише едно л.с ако му е удобно
щото вече на 90% съм се отказал да търся проблема.
Успех колега!
Температурни датчици слагах три бройки, стъпкови моторчета едно си купих и едно назаем, оказа се че и моето си работи, чистих около дроселите, в сервиз я водих- "всичко е точно приятел, газовия анализ е перфектен". МЪКА!
Та ако някой го реши проблема с тоя празен ход нека ми пише едно л.с ако му е удобно

Успех колега!
- Undertaker
- Мнения: 158
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Още малко наблюдения:
Когато колата е студена, единствено веднага след запалването играят оборотите на п.х. След това, почти до достигане на температура около 70°С (2-3 км каране, с пуснато парно) всичко е наред.
Когато колата е напълно загряла (дори на моменти се включва перката на вентилатора) проблемите също отсъстват.
Т.е. в диапазона между 70° и 90° играят оборотите.
Каква е причината
Когато колата е студена, единствено веднага след запалването играят оборотите на п.х. След това, почти до достигане на температура около 70°С (2-3 км каране, с пуснато парно) всичко е наред.
Когато колата е напълно загряла (дори на моменти се включва перката на вентилатора) проблемите също отсъстват.
Т.е. в диапазона между 70° и 90° играят оборотите.
Каква е причината

- Undertaker
- Мнения: 158
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12127
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Undertaker написа:Още малко наблюдения:
Когато колата е студена, единствено веднага след запалването играят оборотите на п.х. След това, почти до достигане на температура около 70°С (2-3 км каране, с пуснато парно) всичко е наред.
Когато колата е напълно загряла (дори на моменти се включва перката на вентилатора) проблемите също отсъстват.
Т.е. в диапазона между 70° и 90° играят оборотите.
Каква е причината
Значи проблема ни е идентичен.Това при мен беше началото, сега съм във фаза игра на оборотите от сигурно 50 градуса нагоре, т.е преди да почне да се движи стрелката. Както по - горе писах решение на проблема не съм открил и вече си мисля, че може да е само някакъв недостатък в ЕКУ-то. Студена спойка или нещо друго, но нямам представа кой и къде може да го провери.
- GERIO
- Мнения: 26
- Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 17:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Здравейте, нещастници.
Този проблем е най - често срещания при Пасатите. И аз бях подложен на същите мъки като вас. постоянно играене на честотата при с.п.х. След като за една година, от както имам колата, по никакъв начин не можах да се преборя с това изведнъж ми попадна дебитомер втора ръка. Чудех се как да го пробвам дали работи и реших да го инсталирам на колата. Ненадейно О ЧУДО!!! Всичко заспа. За първи път чух колата да работи както трябва. При никакви условия не се появява игра на честотата. Просто паля и всичко е ОК.
А между другото в дебитомера има и термодвойка, която отчита температурата на входящия въздух, което пък е доста съществен параметър за програмата на компютъра. Така, че мога да ви пожелая късмет с откриването на дефекта.
Повярвайте ми, чувството след отстраняване на този проблем е като да караш нова кола. Успех и горе главата, това са супер автомобили.
Този проблем е най - често срещания при Пасатите. И аз бях подложен на същите мъки като вас. постоянно играене на честотата при с.п.х. След като за една година, от както имам колата, по никакъв начин не можах да се преборя с това изведнъж ми попадна дебитомер втора ръка. Чудех се как да го пробвам дали работи и реших да го инсталирам на колата. Ненадейно О ЧУДО!!! Всичко заспа. За първи път чух колата да работи както трябва. При никакви условия не се появява игра на честотата. Просто паля и всичко е ОК.
А между другото в дебитомера има и термодвойка, която отчита температурата на входящия въздух, което пък е доста съществен параметър за програмата на компютъра. Така, че мога да ви пожелая късмет с откриването на дефекта.
Повярвайте ми, чувството след отстраняване на този проблем е като да караш нова кола. Успех и горе главата, това са супер автомобили.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12127
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- Undertaker
- Мнения: 158
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Съб 17 ное 2007 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тополовград
К.Одаджийски написа:Повече от година мина откакто така си карам. Вече взе да не ми пука.
Температурни датчици слагах три бройки, стъпкови моторчета едно си купих и едно назаем, оказа се че и моето си работи, чистих около дроселите, в сервиз я водих- "всичко е точно приятел, газовия анализ е перфектен". МЪКА!
Та ако някой го реши проблема с тоя празен ход нека ми пише едно л.с ако му е удобнощото вече на 90% съм се отказал да търся проблема.
Успех колега!
Смени тампона под карборатора-инжекцията но не с менте за 20-25 лв.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 43 госта