Дебатиране на изписани грешки - РЕМОНТИРАХ СИ САМ КОЛАТА

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

Дебатиране на изписани грешки - РЕМОНТИРАХ СИ САМ КОЛАТА

Мнениеот sstancheff » Пет 09 ное 2007 10:17


Здравейте колеги,
Двигателя ми е AFN 110 конски сили. Вчера го закачих на лаптопа на един приятел и го тествахме с различни програми за диагностика на двигатели. Причината бе, че двигателя ми спира /забива/ на около 3000 оборота. Преди го правеше рядко, а сега почти винаги. Грешките, които изписа са:
1. Датчик налягане турбокомпресор.
2. Датчик управление турбокомпресор.
Като кодове са 00575, 00519, G71.

[color=darkblue]Преди за го тестваме, аз смених някои вакумни маркучета, които бяха малко протрити, но ефект нямаше. За сведение рециркулацията на отработените газове е изключена - затапен е маркуча и има пластина под клапана, нямам и катализатор. Изключвах управлението на клапана на турбината, т.е. изкарах маркучето, което влиза отгоре, тествах на ход - няма промяна, колата влиза в сервизен режим. Казаха ми да проверя за лостовата система на турбото, отдолу, понеже отгоре не се вижда - не съм го правил още.

Та въпроса ми към вас е, за кой точно датчик става на въпрос. Пропуснах да кажа, че тестващите програми казаха, че дебитомера ми е изправен.

Моля Ви, да ми помогнете ако можете за да не се набутвам излишно за диагностика или да ми кажете човек от гр. Варна, който може да ми каже кое точно е за смяна. Не ми харесва метода - смени това, ако не се оправи смени и това, и това и това и т.н.
Предварително Ви благодаря!!


Благодаря на всички колеги,
Какво направих и какво се получи:
Свалих пласмасовия въздуховод от въздушния филтър до входа на турбината /охлюва/. Без да трябва развих болтчетата на вакумния клапан на турбото. Осигурих си място до лостовата система управляваща променливата геометрия. Хванах леко механизъма и установих, че се движи с много малък ход - около 3-4 мм. Взех една отверка, проврях я между клапана и турбото за да стигна до оста на лоста в турбото предаващ движението на геометрията. Напръсках обилно с нафта и спрей за контакти /не можах да се намеря спрея за болтчета/. С отверката натиснах леко, още малко , още малко и хоп геометрията се завъртя напълно. Почивка и цигара. Бръкнах с ръка и хванах вилката и започнах раздвижване. Трудно, малко по трудно, леко и накрая със съвсем малко усилие. Чувствам, че запира на няколко места. Цигара и пак отново. като усуквах механизъма с ръка за да може да променям до някъде хода ва лопатките. Така механизъма започна да се движи, като нов, без да опира или засича някъде. Сглобяване на всичко и запалване. Двигателя запали, а аз паля цигара. Ходих измих се и слизам отново при колата. Качвам се и на проба. Това не е моята кола. За да се убедя напълно следва здраво ръчкане до влизане на оборотомера в червения сектор. Стигнах до трета предавка - до около 130 км/ч. без да изключи компютъра. След това пробвах до 150 на четвърта и пета - самолет.
Това е колеги. Незнам колко ще изкара но нагара, който лопатките сами изчагъркаха от геометрия го издухах здраво с пълна газ. Сега с удоволствие споделям всичко това пред Вас, понеже мисля, че одисеята ми по техници, майстори с различни мнения и цени за части и ремонт приключи.
Желая ви приятен ден.
[/color]

Последна промяна от sstancheff на Нед 25 ное 2007 14:33, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 09 ное 2007 10:44


Щом като си извади маркуча от управляващия клапан и е нямало промяна спрямо когато е бил "уж работещ" най-вероятно проблема е в него.Вземи един нов/не да копуваш/ за проба и виж как ще е.


sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

пояснение

Мнениеот sstancheff » Пет 09 ное 2007 12:35


Здравей,
Благодаря за отзоваването.
Говориш да сменя този клапан, който е над турбината. Този металния, кръглия дето в него влиза едно гумено маркуче /вакумно/, продължението, на което влиза според мен в клапана N75?


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пет 09 ное 2007 13:14


Не казваш каква е колата.При различните модели N75се намира на различно място.Клапана е пластмасов и е с три входа/изхода така да се каже.
Това дето ти се сещаш мисля е актуатора - механизма за управление на самата турбина.Понякога и той е виновен.
Но намери първо N75 и почни оттам.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 09 ное 2007 13:31


WasteLand_TD написа:Не казваш каква е колата.При различните модели N75се намира на различно място.Клапана е пластмасов и е с три входа/изхода така да се каже.
Това дето ти се сещаш мисля е актуатора - механизма за управление на самата турбина.Понякога и той е виновен.
Но намери първо N75 и почни оттам.

:да: -аз мислих че за Н75 говори.Актуатора можеш да го провериш като извадиш същия маркуч ,но от към Н75 и надуваш за да видиш дали се движи механизма.


sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

по темата

Мнениеот sstancheff » Пет 09 ное 2007 15:19


Колата е Сеат толедо 1997 г.
Сега отивам да се опитам да раздвижа лостовата система под турбината. Малко сложно, но ще опитам понеже имам пластмасова кора под двигателя. Значи сега ще пробвам и да "засмуча" маркучето от клапана над турбината за да видя дали ще има движение.
Значи N75 според мен е този клапан в който влиза именно това маркуче от над тоурбината до клапана през един тройник.
Иначе влязох във връзка с нашия колега SMEL и той ми препоръча да отида в едно сервизче до блок 45 в кв. "Чайка" на гр. Варна. Смятам в събота да прескоча, дано майстора се окаже стабилен.
Ако може да ми кажете как се проверява този клапан N75. Намерих в нета един файл pdf за проверка, но той е на немски и ...... ми е малко трудно.
Благодаря, и ако с общи усилия стане ще изхарчим парите на някоя от сбирките, естествено ако ме приемете при Вас щото съм със ... Сеат.


sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

по темата

Мнениеот sstancheff » Пет 09 ное 2007 19:31


Под турбината няма механична лостова система, която да е зациклила.
Клапана над турбото не е пробит и не изтърва налягане. Мисля, че като го пробвам с уста леко мърда.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пет 09 ное 2007 19:33


колега ама много яко смучиш бре


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Re: Дебатиране на изписани грешки

Мнениеот kam_tod » Пет 09 ное 2007 20:18


sstancheff написа:Здравейте колеги,
...Причината бе, че двигателя ми спира /забива/ на около 3000 оборота. Преди го правеше рядко, а сега почти винаги. Грешките, които изписа са:
1. Датчик налягане турбокомпресор.
2. Датчик управление турбокомпресор.
Като кодове са 00575, 00519, G71...


Проблема сам си го написал. Турбината си е заминала.
Ако преди е било само от време на време, с времето става постоянно. И да раздвижиш лостовата система, колата ще се е оправила само докато е студена, загрее ли веднъж - връщаюш се в изходно положение.
Ремонт на турбина, за съжаление.
Дано да не съм прав де!


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пет 09 ное 2007 22:30


абе kombito-tdi ако можеш нещо да помогнеш напиши.Тъпите ти коментари не са нужни никому.А напоследък те са доста такива.
Правиш се на интересен и голям разбирач.
Много от постовете ти казват само едно - ела при мен да ти я погледна аз!!!!
П.С
Иначе модератори много тука.......

П.П.С
00519 може мисля да има няколко състояния
short to positive
short to earth
и т.н.Погледни точно грешката.
но и за двете ти грешки 00575/00519 N75 го дават като виновник за тях, неправилно свързани маркучки.Виж си дали нямаш вакуум утечки.Погледни маркучето към ECU-то.
Вижте турбината в движение какви стойности дава.
Понякога се получава и от задръстени колектори.
Намери някой опитен диагностик запознат с Vag-com


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пет 09 ное 2007 22:34


Не е нужно да се карате.
Дано пича след диагностиката напише какъв е проблема, но аз залагам 99% на срив на турбината, защото имах един такъв еднакъв случай с VW Caravelle 2.5 TDI, чипосан 171 к.с. Все едно, че чета за буса.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пет 09 ное 2007 22:45


WasteLand_TD написа:Погледни маркучето към ECU-то.

ако ма няма мен сухарите ще умрЬт от скука .
иди ти намери маркучето като си запознат в детаили де
не мога да помогна в случая и си трая
не искам да правя никои
ОБИЧАМ ВА ВСИЧКИ
а ти знаеш ли колко подналягане трябва за да се задеиства клапана а


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пет 09 ное 2007 22:49


Осрахте я...


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пет 09 ное 2007 23:12


днес всичко ни е позволено някои са пияни и лазятhttp://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=65682


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 10 ное 2007 7:11


kombito_tdi е прав, бая свирки трябва да си направил, че да успееш да задвижиш лоста на турбото чрез всмукване с уста :)
извади маркучето което влиза в Н75 и го НАДУЙ с уста ( не това което отива към турбото, а другото по което идва вакуума). Ако има утечка , оправи я , и си карай. Ако няма, свържи го с една тръбичка с маркуча който отива към турбото и запали. Ако лоста на турбината се качи максимално нагоре значи лостовата система може да се предположи, че работи (тоа не значи че не задържа някъде).
Ако не се качи до горе, разкачи вакумните маркучета и провери има ли въобще вакуум както трябва (доста по силен е от този който правиш с уста) :)
Ако се качи до горе , продължи със следното:
При така свързано "управление" , настъпи двигателя не 3-та предавка и вижте стойностите на налягането. Твърде вероятно е да изплюе грешка "свръх налягане" . Ако продължи да дава ниски стойности на налягането, причините са 2: или турбо(което според мен е малко вероятно) или g71 (мап сензора дава грешни стойности, при което маркучите към интеркулера трябва да се надуват яко при рязко подаване на газ). Ако дава свръх налягане(или високи стойност на налягането, смени Н75 и пробвай пак !
Успех !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта