Здравейте колеги,
Двигателя ми е AFN 110 конски сили. Вчера го закачих на лаптопа на един приятел и го тествахме с различни програми за диагностика на двигатели. Причината бе, че двигателя ми спира /забива/ на около 3000 оборота. Преди го правеше рядко, а сега почти винаги. Грешките, които изписа са:
1. Датчик налягане турбокомпресор.
2. Датчик управление турбокомпресор.
Като кодове са 00575, 00519, G71.
[color=darkblue]Преди за го тестваме, аз смених някои вакумни маркучета, които бяха малко протрити, но ефект нямаше. За сведение рециркулацията на отработените газове е изключена - затапен е маркуча и има пластина под клапана, нямам и катализатор. Изключвах управлението на клапана на турбината, т.е. изкарах маркучето, което влиза отгоре, тествах на ход - няма промяна, колата влиза в сервизен режим. Казаха ми да проверя за лостовата система на турбото, отдолу, понеже отгоре не се вижда - не съм го правил още.
Та въпроса ми към вас е, за кой точно датчик става на въпрос. Пропуснах да кажа, че тестващите програми казаха, че дебитомера ми е изправен.
Моля Ви, да ми помогнете ако можете за да не се набутвам излишно за диагностика или да ми кажете човек от гр. Варна, който може да ми каже кое точно е за смяна. Не ми харесва метода - смени това, ако не се оправи смени и това, и това и това и т.н.
Предварително Ви благодаря!!
Благодаря на всички колеги,
Какво направих и какво се получи:
Свалих пласмасовия въздуховод от въздушния филтър до входа на турбината /охлюва/. Без да трябва развих болтчетата на вакумния клапан на турбото. Осигурих си място до лостовата система управляваща променливата геометрия. Хванах леко механизъма и установих, че се движи с много малък ход - около 3-4 мм. Взех една отверка, проврях я между клапана и турбото за да стигна до оста на лоста в турбото предаващ движението на геометрията. Напръсках обилно с нафта и спрей за контакти /не можах да се намеря спрея за болтчета/. С отверката натиснах леко, още малко , още малко и хоп геометрията се завъртя напълно. Почивка и цигара. Бръкнах с ръка и хванах вилката и започнах раздвижване. Трудно, малко по трудно, леко и накрая със съвсем малко усилие. Чувствам, че запира на няколко места. Цигара и пак отново. като усуквах механизъма с ръка за да може да променям до някъде хода ва лопатките. Така механизъма започна да се движи, като нов, без да опира или засича някъде. Сглобяване на всичко и запалване. Двигателя запали, а аз паля цигара. Ходих измих се и слизам отново при колата. Качвам се и на проба. Това не е моята кола. За да се убедя напълно следва здраво ръчкане до влизане на оборотомера в червения сектор. Стигнах до трета предавка - до около 130 км/ч. без да изключи компютъра. След това пробвах до 150 на четвърта и пета - самолет.
Това е колеги. Незнам колко ще изкара но нагара, който лопатките сами изчагъркаха от геометрия го издухах здраво с пълна газ. Сега с удоволствие споделям всичко това пред Вас, понеже мисля, че одисеята ми по техници, майстори с различни мнения и цени за части и ремонт приключи.
Желая ви приятен ден.[/color]
Дебатиране на изписани грешки - РЕМОНТИРАХ СИ САМ КОЛАТА
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Долни Чифлик
Дебатиране на изписани грешки - РЕМОНТИРАХ СИ САМ КОЛАТА
Последна промяна от sstancheff на Нед 25 ное 2007 14:33, променено общо 3 пъти.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Долни Чифлик
пояснение
Здравей,
Благодаря за отзоваването.
Говориш да сменя този клапан, който е над турбината. Този металния, кръглия дето в него влиза едно гумено маркуче /вакумно/, продължението, на което влиза според мен в клапана N75?
Благодаря за отзоваването.
Говориш да сменя този клапан, който е над турбината. Този металния, кръглия дето в него влиза едно гумено маркуче /вакумно/, продължението, на което влиза според мен в клапана N75?
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
WasteLand_TD написа:Не казваш каква е колата.При различните модели N75се намира на различно място.Клапана е пластмасов и е с три входа/изхода така да се каже.
Това дето ти се сещаш мисля е актуатора - механизма за управление на самата турбина.Понякога и той е виновен.
Но намери първо N75 и почни оттам.

-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Долни Чифлик
по темата
Колата е Сеат толедо 1997 г.
Сега отивам да се опитам да раздвижа лостовата система под турбината. Малко сложно, но ще опитам понеже имам пластмасова кора под двигателя. Значи сега ще пробвам и да "засмуча" маркучето от клапана над турбината за да видя дали ще има движение.
Значи N75 според мен е този клапан в който влиза именно това маркуче от над тоурбината до клапана през един тройник.
Иначе влязох във връзка с нашия колега SMEL и той ми препоръча да отида в едно сервизче до блок 45 в кв. "Чайка" на гр. Варна. Смятам в събота да прескоча, дано майстора се окаже стабилен.
Ако може да ми кажете как се проверява този клапан N75. Намерих в нета един файл pdf за проверка, но той е на немски и ...... ми е малко трудно.
Благодаря, и ако с общи усилия стане ще изхарчим парите на някоя от сбирките, естествено ако ме приемете при Вас щото съм със ... Сеат.
Сега отивам да се опитам да раздвижа лостовата система под турбината. Малко сложно, но ще опитам понеже имам пластмасова кора под двигателя. Значи сега ще пробвам и да "засмуча" маркучето от клапана над турбината за да видя дали ще има движение.
Значи N75 според мен е този клапан в който влиза именно това маркуче от над тоурбината до клапана през един тройник.
Иначе влязох във връзка с нашия колега SMEL и той ми препоръча да отида в едно сервизче до блок 45 в кв. "Чайка" на гр. Варна. Смятам в събота да прескоча, дано майстора се окаже стабилен.
Ако може да ми кажете как се проверява този клапан N75. Намерих в нета един файл pdf за проверка, но той е на немски и ...... ми е малко трудно.
Благодаря, и ако с общи усилия стане ще изхарчим парите на някоя от сбирките, естествено ако ме приемете при Вас щото съм със ... Сеат.
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Долни Чифлик
по темата
Под турбината няма механична лостова система, която да е зациклила.
Клапана над турбото не е пробит и не изтърва налягане. Мисля, че като го пробвам с уста леко мърда.
Клапана над турбото не е пробит и не изтърва налягане. Мисля, че като го пробвам с уста леко мърда.
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
Re: Дебатиране на изписани грешки
sstancheff написа:Здравейте колеги,
...Причината бе, че двигателя ми спира /забива/ на около 3000 оборота. Преди го правеше рядко, а сега почти винаги. Грешките, които изписа са:
1. Датчик налягане турбокомпресор.
2. Датчик управление турбокомпресор.
Като кодове са 00575, 00519, G71...
Проблема сам си го написал. Турбината си е заминала.
Ако преди е било само от време на време, с времето става постоянно. И да раздвижиш лостовата система, колата ще се е оправила само докато е студена, загрее ли веднъж - връщаюш се в изходно положение.
Ремонт на турбина, за съжаление.
Дано да не съм прав де!
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
абе kombito-tdi ако можеш нещо да помогнеш напиши.Тъпите ти коментари не са нужни никому.А напоследък те са доста такива.
Правиш се на интересен и голям разбирач.
Много от постовете ти казват само едно - ела при мен да ти я погледна аз!!!!
П.С
Иначе модератори много тука.......
П.П.С
00519 може мисля да има няколко състояния
short to positive
short to earth
и т.н.Погледни точно грешката.
но и за двете ти грешки 00575/00519 N75 го дават като виновник за тях, неправилно свързани маркучки.Виж си дали нямаш вакуум утечки.Погледни маркучето към ECU-то.
Вижте турбината в движение какви стойности дава.
Понякога се получава и от задръстени колектори.
Намери някой опитен диагностик запознат с Vag-com
Правиш се на интересен и голям разбирач.
Много от постовете ти казват само едно - ела при мен да ти я погледна аз!!!!
П.С
Иначе модератори много тука.......
П.П.С
00519 може мисля да има няколко състояния
short to positive
short to earth
и т.н.Погледни точно грешката.
но и за двете ти грешки 00575/00519 N75 го дават като виновник за тях, неправилно свързани маркучки.Виж си дали нямаш вакуум утечки.Погледни маркучето към ECU-то.
Вижте турбината в движение какви стойности дава.
Понякога се получава и от задръстени колектори.
Намери някой опитен диагностик запознат с Vag-com
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
днес всичко ни е позволено някои са пияни и лазятhttp://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=65682
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
kombito_tdi е прав, бая свирки трябва да си направил, че да успееш да задвижиш лоста на турбото чрез всмукване с уста
извади маркучето което влиза в Н75 и го НАДУЙ с уста ( не това което отива към турбото, а другото по което идва вакуума). Ако има утечка , оправи я , и си карай. Ако няма, свържи го с една тръбичка с маркуча който отива към турбото и запали. Ако лоста на турбината се качи максимално нагоре значи лостовата система може да се предположи, че работи (тоа не значи че не задържа някъде).
Ако не се качи до горе, разкачи вакумните маркучета и провери има ли въобще вакуум както трябва (доста по силен е от този който правиш с уста)
Ако се качи до горе , продължи със следното:
При така свързано "управление" , настъпи двигателя не 3-та предавка и вижте стойностите на налягането. Твърде вероятно е да изплюе грешка "свръх налягане" . Ако продължи да дава ниски стойности на налягането, причините са 2: или турбо(което според мен е малко вероятно) или g71 (мап сензора дава грешни стойности, при което маркучите към интеркулера трябва да се надуват яко при рязко подаване на газ). Ако дава свръх налягане(или високи стойност на налягането, смени Н75 и пробвай пак !
Успех !

извади маркучето което влиза в Н75 и го НАДУЙ с уста ( не това което отива към турбото, а другото по което идва вакуума). Ако има утечка , оправи я , и си карай. Ако няма, свържи го с една тръбичка с маркуча който отива към турбото и запали. Ако лоста на турбината се качи максимално нагоре значи лостовата система може да се предположи, че работи (тоа не значи че не задържа някъде).
Ако не се качи до горе, разкачи вакумните маркучета и провери има ли въобще вакуум както трябва (доста по силен е от този който правиш с уста)

Ако се качи до горе , продължи със следното:
При така свързано "управление" , настъпи двигателя не 3-та предавка и вижте стойностите на налягането. Твърде вероятно е да изплюе грешка "свръх налягане" . Ако продължи да дава ниски стойности на налягането, причините са 2: или турбо(което според мен е малко вероятно) или g71 (мап сензора дава грешни стойности, при което маркучите към интеркулера трябва да се надуват яко при рязко подаване на газ). Ако дава свръх налягане(или високи стойност на налягането, смени Н75 и пробвай пак !
Успех !
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 66 госта