Здравейте!
Открих този форум търсейки информация за проблема с колата ми и трябва да кажа, че е страхотен! Надявам се да можете да ми помогнете да открия точно проблема, защото никога преди не съм имал кола с турбо и не съм 100% сигурен, че е то.
Та ето какво става. Всичко започна 500 м. след бензиностанция по нанагорно на магистралата. Колата все едно накъса и прекъсна и загуби мощност. Каза и едно Кхъ (като хълцане нещо). Всичко това за 10-ина секунди. Отбих и почнах да я оглеждам и слушам на място - никакви проблеми. Работи нормално на празен ход, колкото и газ да подавам. Не се чува и свирене. От тогава вече 3-4 дни проблема се задълбочава и зачестява. Първо да кажа, че на празен ход, колкото и да вдигам обороти работи съвсем нормално и не свири. Когато я натоваря обаче (било на ход или на място на полусъединител) започва да свири, все едно турбото (но не тихо и равномерно засилващо се виуууу, а силно и неравномерно наподобяващо доста повече свирене). Започва при около 1400 оборота, пика му е на около 1800-2000 и зачезва над 2200. Мощност съвсем изгуби. Над тия 2200, когато съм в движение и след като свиренето е спряло почти винаги казва онова Кхъ, съпроводено с нещо като прекъсване или загуба на мощност, но за части от секундата. И в началото след потегляне докато е студена още се движи по-добре и почти не свири. И след 5-10 мин вече всичко описано по-горе е доста силно изразено.
И сега моля за съвети от вас. Моля имайте предвид, че няма къде и как да я закарам в момента на диагностика и трябва да се оправям сам. Не ми се иска и да свалям турбото преди да съм взел друго, защото колата ми трябва всеки ден за придвижване. Та как да съм сигурен, дали проблема е в него, за да не купя друго, дето да си остане вечно мое, ако това си е здраво. И ако трябва да купувам, някое от тези дали става:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=007&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=170167324768&rd=1
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=013&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=230191372051&rd=1
Предварително благодаря за всички съвети!



Проблем с турбото Passat 1.8T 20V 1999
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Сря 30 май 2007 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ванкувър
Турбото беше смляно вътре, гайката на турбината беше развита и си подскачаше между перките. Няколко винта тръгнаха изключително лесно, явно беше правено. По цялата маслена система беше разглабяно. Освен, че беше счупено турбото, светна и маслото. Накрая се оказа, че така се е опекло от счупеното турбо, че беше блокирало клапана в маслената помпа и един на пружина в стойката на масления филтър. Сега вече изглежда ок, но новото турбо като че почва да бута чак над 3000-3500 оборота в движение, така че явно трябва и някаква настройка да направя сега. Освен това мирише на недобра смес отзад (на бензин) така че след реглажите ще кажа какво е станало.
Последна промяна от garfild на Съб 15 дек 2007 1:27, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ванкувър
Знае ли някой, как да проверя маже ли се добре турбото. Сега вече изглежда наред мазането по двигателя, но не знам има ли начин да проверя и какво минава до турбото.
Днес започна да се случва е същото, което се случи първия път, когато турбото се счупи. Първия ден след като я подкарах колата вървеше наред, но тази сутрин, при полузагрял двигател, когато подадох газ да сменя лентата колата издаде звук като хълцане и веднага загуби тяга, все едно и спря въздуха или бензина в момента на хълцането (звучи като опитване за бързо и дълбоко поемане на въздух, прекъснато рязко след части от секундата с едно кх). И след това го прави при всеки лек наклон, ако подам нормално газ. Налага се да карам едва, едва, без мощност с леко и плавно много постепенно подаване на газ, докато стигна върха на наклона, т.е. изглежда все едно че всеки път, когато турбото трябва да се развърти бива рязко прекъснато в момента на развъртане. Освен това вчера то изобщо не се чуваше, а днес почна да издава и онзи звук фиууу, когато подавам газ, ако не се изхълца междувременно.
И понеже никога преди не съм имал турбо в колата не знам дали турбото някога въобще е давало всичката мощност, която се полага. Преди имах Голф 2 ГТИ и определено беше по-пъргав и набираше по-бързо.
Тук един час труд в сервиза се плаща грубо 80$. Смяна на турбо - 7 часа труд, отваряне на картер за почистване на маслена помпа - 6.5 часа труд. Имат си всичко в книга. Това толкова часа, онова толкова часа. За такъв ремонт, само труда ще иде над 1000$, което сега не ми е по джоба, не че се натисакам да се мъча под колата, без правилните приспособления, инструменти и апаратура, часове наред. Сега ще взема OBD II уред да видя какви грешки показва. Ако не мога да се справя сам, чак тогава на сервиз. Затова и питам за информация от хора с повече опит. Това е.
Благодаря!
Днес започна да се случва е същото, което се случи първия път, когато турбото се счупи. Първия ден след като я подкарах колата вървеше наред, но тази сутрин, при полузагрял двигател, когато подадох газ да сменя лентата колата издаде звук като хълцане и веднага загуби тяга, все едно и спря въздуха или бензина в момента на хълцането (звучи като опитване за бързо и дълбоко поемане на въздух, прекъснато рязко след части от секундата с едно кх). И след това го прави при всеки лек наклон, ако подам нормално газ. Налага се да карам едва, едва, без мощност с леко и плавно много постепенно подаване на газ, докато стигна върха на наклона, т.е. изглежда все едно че всеки път, когато турбото трябва да се развърти бива рязко прекъснато в момента на развъртане. Освен това вчера то изобщо не се чуваше, а днес почна да издава и онзи звук фиууу, когато подавам газ, ако не се изхълца междувременно.
И понеже никога преди не съм имал турбо в колата не знам дали турбото някога въобще е давало всичката мощност, която се полага. Преди имах Голф 2 ГТИ и определено беше по-пъргав и набираше по-бързо.
Тук един час труд в сервиза се плаща грубо 80$. Смяна на турбо - 7 часа труд, отваряне на картер за почистване на маслена помпа - 6.5 часа труд. Имат си всичко в книга. Това толкова часа, онова толкова часа. За такъв ремонт, само труда ще иде над 1000$, което сега не ми е по джоба, не че се натисакам да се мъча под колата, без правилните приспособления, инструменти и апаратура, часове наред. Сега ще взема OBD II уред да видя какви грешки показва. Ако не мога да се справя сам, чак тогава на сервиз. Затова и питам за информация от хора с повече опит. Това е.
Благодаря!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov, Danny boy и 48 госта