Проблем с турбото Passat 1.8T 20V 1999

Техническа и сервизна информация за Passat
garfild
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ванкувър

Проблем с турбото Passat 1.8T 20V 1999

Мнениеот garfild » Сря 14 ное 2007 11:33


Здравейте!

Открих този форум търсейки информация за проблема с колата ми и трябва да кажа, че е страхотен! Надявам се да можете да ми помогнете да открия точно проблема, защото никога преди не съм имал кола с турбо и не съм 100% сигурен, че е то.
Та ето какво става. Всичко започна 500 м. след бензиностанция по нанагорно на магистралата. Колата все едно накъса и прекъсна и загуби мощност. Каза и едно Кхъ (като хълцане нещо). Всичко това за 10-ина секунди. Отбих и почнах да я оглеждам и слушам на място - никакви проблеми. Работи нормално на празен ход, колкото и газ да подавам. Не се чува и свирене. От тогава вече 3-4 дни проблема се задълбочава и зачестява. Първо да кажа, че на празен ход, колкото и да вдигам обороти работи съвсем нормално и не свири. Когато я натоваря обаче (било на ход или на място на полусъединител) започва да свири, все едно турбото (но не тихо и равномерно засилващо се виуууу, а силно и неравномерно наподобяващо доста повече свирене). Започва при около 1400 оборота, пика му е на около 1800-2000 и зачезва над 2200. Мощност съвсем изгуби. Над тия 2200, когато съм в движение и след като свиренето е спряло почти винаги казва онова Кхъ, съпроводено с нещо като прекъсване или загуба на мощност, но за части от секундата. И в началото след потегляне докато е студена още се движи по-добре и почти не свири. И след 5-10 мин вече всичко описано по-горе е доста силно изразено.
И сега моля за съвети от вас. Моля имайте предвид, че няма къде и как да я закарам в момента на диагностика и трябва да се оправям сам. Не ми се иска и да свалям турбото преди да съм взел друго, защото колата ми трябва всеки ден за придвижване. Та как да съм сигурен, дали проблема е в него, за да не купя друго, дето да си остане вечно мое, ако това си е здраво. И ако трябва да купувам, някое от тези дали става:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=007&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=170167324768&rd=1

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=013&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=230191372051&rd=1

Предварително благодаря за всички съвети!




Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Сря 14 ное 2007 11:54


Не се хвърляй веднага на турбото, макар че е на 90% то. Незнам защо не можеш да я закараш никъде, но без диагностика си е "сляпа баба". Свържи се с Ваското1 -> телефона му го има в подфорум Сервизи.


garfild
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ванкувър

Мнениеот garfild » Сря 14 ное 2007 12:01


Ами за съжаление средствата и времето са ми изключително ограничени в момента, за да мога да ида на сервиз или диагностика.

Забравих да кажа, че не виждам да пуши повече или в някакви цветове.


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Чет 15 ное 2007 11:21


Мисля че много рано го отписа турбото. Все пак има много места от които може да ти "бяга" налягането. Има разни клапани и други такива. Но без диагностика едва ли ще се справиш. Намери време и се обади на Vaskoto1


garfild
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ванкувър

Мнениеот garfild » Чет 15 ное 2007 21:20


ами то вече като изгася колата турбото спира със стържене и виене още около 5 секунди. Няма какво друго да е


Потребителски аватар
GERIO
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 17:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот GERIO » Чет 15 ное 2007 21:30


Ами то, ако турбото ти спира със стържене и виене защо изобщо задаваш въпроси


garfild
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ванкувър

Мнениеот garfild » Пет 16 ное 2007 0:53


Защото когато зададох въпроса то още не се чуваше така.


naskocanada
Мнения: 25
Регистриран на: Сря 30 май 2007 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот naskocanada » Съб 17 ное 2007 22:32


колега а с какво масло си караш бегачката надявам се синтетично тъй като тоя мотор си е малко взискателен кам точно тоя консуматив и не разбирам само едно една диагностика няма ли да е по евтинка от колкото да си купиш цяло турбо на ново? :?:


garfild
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ванкувър

Мнениеот garfild » Чет 13 дек 2007 21:25


Турбото беше смляно вътре, гайката на турбината беше развита и си подскачаше между перките. Няколко винта тръгнаха изключително лесно, явно беше правено. По цялата маслена система беше разглабяно. Освен, че беше счупено турбото, светна и маслото. Накрая се оказа, че така се е опекло от счупеното турбо, че беше блокирало клапана в маслената помпа и един на пружина в стойката на масления филтър. Сега вече изглежда ок, но новото турбо като че почва да бута чак над 3000-3500 оборота в движение, така че явно трябва и някаква настройка да направя сега. Освен това мирише на недобра смес отзад (на бензин) така че след реглажите ще кажа какво е станало.

Последна промяна от garfild на Съб 15 дек 2007 1:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kacho
Мнения: 735
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kacho » Съб 15 дек 2007 0:28


колега, успех с машината, ще я оправиш, споко и после само :drive


garfild
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ванкувър

Мнениеот garfild » Съб 15 дек 2007 1:31


Знае ли някой, как да проверя маже ли се добре турбото. Сега вече изглежда наред мазането по двигателя, но не знам има ли начин да проверя и какво минава до турбото.
Днес започна да се случва е същото, което се случи първия път, когато турбото се счупи. Първия ден след като я подкарах колата вървеше наред, но тази сутрин, при полузагрял двигател, когато подадох газ да сменя лентата колата издаде звук като хълцане и веднага загуби тяга, все едно и спря въздуха или бензина в момента на хълцането (звучи като опитване за бързо и дълбоко поемане на въздух, прекъснато рязко след части от секундата с едно кх). И след това го прави при всеки лек наклон, ако подам нормално газ. Налага се да карам едва, едва, без мощност с леко и плавно много постепенно подаване на газ, докато стигна върха на наклона, т.е. изглежда все едно че всеки път, когато турбото трябва да се развърти бива рязко прекъснато в момента на развъртане. Освен това вчера то изобщо не се чуваше, а днес почна да издава и онзи звук фиууу, когато подавам газ, ако не се изхълца междувременно.
И понеже никога преди не съм имал турбо в колата не знам дали турбото някога въобще е давало всичката мощност, която се полага. Преди имах Голф 2 ГТИ и определено беше по-пъргав и набираше по-бързо.
Тук един час труд в сервиза се плаща грубо 80$. Смяна на турбо - 7 часа труд, отваряне на картер за почистване на маслена помпа - 6.5 часа труд. Имат си всичко в книга. Това толкова часа, онова толкова часа. За такъв ремонт, само труда ще иде над 1000$, което сега не ми е по джоба, не че се натисакам да се мъча под колата, без правилните приспособления, инструменти и апаратура, часове наред. Сега ще взема OBD II уред да видя какви грешки показва. Ако не мога да се справя сам, чак тогава на сервиз. Затова и питам за информация от хора с повече опит. Това е.

Благодаря!


garfild
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 14 ное 2007 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ванкувър

Мнениеот garfild » Съб 15 дек 2007 8:00


Сега проверих за грешки с OBD II уред и за съжаление ми казва, че в момента DTC информация в бордовия компютър няма :( Знае ли някой каква може да е причината?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: бай Вълчо и 56 госта