
Виждал съм мощнички 12 волтови прахосмукачки за кола. Също така не лоша идея са и тези малките компресорчета за помпане на гумите - пак на 12V.
VW_FEN написа:При всички случаи не е лишено от смисъл![]()
http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... index.html
Хората отдавна работят над такова електрическо турбо...
Tyan написа:мда ама за онова са похарчени средства колкото за турбиниране ..
dimitarpetrov написа:Мусурски, ако се сметне дебита на мотора при 4000 оборота ( 4000 / 2 * 0.0018 = 3.6 м3/минута = 216 м3/час (за работа на всичките цилиндри трябват 2 оборота, следователно 4000/2, умножено по работния обем от 1.8 литра или 0.0018 м3 и накрая умножено по 60 минути)).....
Li4o написа:dimitarpetrov написа:Мусурски, ако се сметне дебита на мотора при 4000 оборота ( 4000 / 2 * 0.0018 = 3.6 м3/минута = 216 м3/час (за работа на всичките цилиндри трябват 2 оборота, следователно 4000/2, умножено по работния обем от 1.8 литра или 0.0018 м3 и накрая умножено по 60 минути)).....
Тия сметки според мен са пълна нула - за да се сметне количеството въздух, което засмуква двигателя трябва да вкараш в сметките параметри като диаметър на клапани, на всмукатели, отвори на главата, фази на разпределителния вал и т.н.
dimitarpetrov написа:Li4o написа:dimitarpetrov написа:Мусурски, ако се сметне дебита на мотора при 4000 оборота ( 4000 / 2 * 0.0018 = 3.6 м3/минута = 216 м3/час (за работа на всичките цилиндри трябват 2 оборота, следователно 4000/2, умножено по работния обем от 1.8 литра или 0.0018 м3 и накрая умножено по 60 минути)).....
Тия сметки според мен са пълна нула - за да се сметне количеството въздух, което засмуква двигателя трябва да вкараш в сметките параметри като диаметър на клапани, на всмукатели, отвори на главата, фази на разпределителния вал и т.н.
Личо, сметката е ако имаме идеален поток без съпротивление - всичко по пътя го НАМАЛЯВА. И за това се базирам при изчисленията колко въздух поема мотора ако няма препиятствия по пътя си и да му го набавиме
Li4o написа: Добре, да предположим, че доставиш некакви допълнителни количества въздух на двигателя - как компа ще разбере това и откъде ще дойде горивото за този въздух...
dimitarpetrov написа:Li4o написа: Добре, да предположим, че доставиш некакви допълнителни количества въздух на двигателя - как компа ще разбере това и откъде ще дойде горивото за този въздух...
Личо, то той компа си го знае - от ТПС-а и си бута необходимото гориво, ама въздуха му малее - нали за това на всички кюнците са ни омазани в черно - от недоизгорял бензин (щото не е имало въздух за него)
И пак, говориме за ниски налягания колкото да се пребориме с препиятствията по пътя, не за наддув като от компресор или турбо
Li4o написа:dimitarpetrov написа:Li4o написа: Добре, да предположим, че доставиш некакви допълнителни количества въздух на двигателя - как компа ще разбере това и откъде ще дойде горивото за този въздух...
Личо, то той компа си го знае - от ТПС-а и си бута необходимото гориво, ама въздуха му малее - нали за това на всички кюнците са ни омазани в черно - от недоизгорял бензин (щото не е имало въздух за него)
И пак, говориме за ниски налягания колкото да се пребориме с препиятствията по пътя, не за наддув като от компресор или турбо
Компа знае каквото му е задал производителя - и при напълно отворен дросел ще пусне точно толкова гориво, колкото въздух си мисли, че има, а за въздуха, който ти ше му вкараш допълнително - хич нема и да се сети...![]()
П.С. ламбдата я забрави като компенсатор
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта