VW и Common Rail

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
rnayden
Мнения: 37
Регистриран на: Вто 30 авг 2005 14:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

VW и Common Rail

Мнениеот rnayden » Сря 31 авг 2005 12:55


Вярно ли е, че vw не вярвали в технологията common rail и затова не го слагали в техните дизели?
Благодаря.




Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Сря 31 авг 2005 13:33


искам и аз да добавя каква е разликата между common rail и PD? bowdown bowdown bowdown


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 31 авг 2005 13:39


VW си имат собствена технология, и тя се казва помпа-дюза. Разликата м/у комън рейл и помпа-дюза е в това, че при първата система има една помпа за високо налягане, един общ тръбопровод, от който излизат тръбопроводите за дюзите. При pump-duse има помпа за ниско налягане, която само доставя гориво до дюзите, и самите дюзи играят ролята на помпи, и впръскват горивото. Новите пиезо-дюзи са много добри и осигуряват доста високо налягане на впръскване, около 30 000 PSI. За сравнение - при комън рейл налягането е около 20 000 PSI. Помпа-дюзата си има и минуси в сравнение с комън-рейл-а, и това са по-неравномерната и по-шумна работа на ДВГ, и плюсове (освен по-високото налягане): ако при комън-рейла на едно място има пробив в системата,или една от дюзите изпуска, налягането в цялата система пада и двигателят не може дори да запали, докато при помпа-дюза не е така. Там всеки инжектор си е за себе си. И двете системи са чувствителни към чистотата на горивото, но това се отнася особено за помпа-дюзата, където и най-малкото замърсяване, или вода може да причини повреди и скъпи ремонти.


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Сря 31 авг 2005 13:55


мерсаж колега! :D

попринцип за common rail съм чувал много лоши отзиви осебенно от новите Мерджовци, но за PD не съм чувал нищо лошо още :D


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 31 авг 2005 14:10


Ами ако се карат с хубава нафта и се сменя горивния филтър редовно, няма проблеми!
В допълнение - високото налягане е необходимо, защото колкото е по-високо налягането, толкова по-добре се разпръсква горивото във цилиндъра, и оттам - по-добро изгаряне. Днешните системи впръскват по няколко пъти на такт, примерно по 3 пъти - пилотно впръскване, допълнително и накрая останалото, необходимо за самовъспламеняване. Така се постига много по-пълно изгаряне и по-голяма хомогенност на гориво-въздушната смес, съответно по-голяма икономия и по-голяма мощност, и по-екологични емисии. Всичко се командва от компютъра, разбира се. КПД на съвременния дизелов двигател достига до 43%, което е доста повече от КПД на бензиновия ДВГ.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 31 авг 2005 14:26


Все си мисля обаче,че старите дизели са по дълговечни като пробег преди основен ремонт-ама пък как се изстрелват тия нови печки-неам думи-Фиат Дукато с HDI-2.0 хем е микробус,но къса нервите на доста младоци със по-нови коли по светофарите bowdown


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Сря 31 авг 2005 15:51


аз със Спринтерчето не ги признавам хъдъи-мъдъи хем е стария мотор TDI :D


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Сря 31 авг 2005 19:41


Най новите Ауди са с Комън рейл


Потребителски аватар
eViL
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас
Контакти:

Мнениеот eViL » Чет 01 сеп 2005 4:15


Vladko написа:Най новите Ауди са с Комън рейл

Второто поколение Common Rail! :wink:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 01 сеп 2005 9:27


eViL написа:
Vladko написа:Най новите Ауди са с Комън рейл

Второто поколение Common Rail! :wink:

Edit: Ауди са с третото поколение на Common Rail - с пиезо инжектори, и се използва за пръв път при тях.
Предполагам, че за по-големите двигатели системата помпа-дюза не е рентабилна.


Потребителски аватар
Wizi
Мнения: 329
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Wizi » Чет 01 сеп 2005 10:10


... но V10 TDI доказа, че може и 5 литра с пумпе-дюзе :wink: Според мен няма вариант в който тази система да не е рентабилна.

Интересно ми е дали след като комон-рейла влезна в нов етап от своето развитие с тези пиезо инжектори няма и PD да го update-нат малко и него.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 01 сеп 2005 10:50


Еми то вече има ПД с пиезо-инжектори.


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Чет 01 сеп 2005 12:07


Всички помпи дюзи са с пиезо инжектори, а комън рейла е 3то поколение каткто е казал колегата и работи на 2000бара(1во 1350бара,2ро 1600бара)а помпа дюза работи при 2250бара


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Чет 01 сеп 2005 13:10


Аз много не признавах дизела , ама сега карам едно HDI-90 k.с(партнер) , мога да кажа че съм , учуден от пъргавината на този двг. , е верно на по големи обороти малко е по мудно , но за градски условия , чак ме хваща страх , а един приятел има 307 HDI- 136 к.с. представям си как излита .


Потребителски аватар
Wizi
Мнения: 329
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Wizi » Сря 07 сеп 2005 0:50


Не знаех, че моето Борче произведено 2000та, има технология, която всъщност е изообретена преди броени месеци, а именно пиезо инжекторите :P

Не съм сигурен, че има пумпе дюзе с пиезо инжектори. Кой двигател по-точно?

btw точно онзи ден тествах Борчето с едно 307SW hdi 130 коня, 310Нм и до 120-130км/ч бяхме до сантиметър заедно, така че.... :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deas и 36 госта