Вярно ли е, че vw не вярвали в технологията common rail и затова не го слагали в техните дизели?
Благодаря.
VW и Common Rail
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
VW си имат собствена технология, и тя се казва помпа-дюза. Разликата м/у комън рейл и помпа-дюза е в това, че при първата система има една помпа за високо налягане, един общ тръбопровод, от който излизат тръбопроводите за дюзите. При pump-duse има помпа за ниско налягане, която само доставя гориво до дюзите, и самите дюзи играят ролята на помпи, и впръскват горивото. Новите пиезо-дюзи са много добри и осигуряват доста високо налягане на впръскване, около 30 000 PSI. За сравнение - при комън рейл налягането е около 20 000 PSI. Помпа-дюзата си има и минуси в сравнение с комън-рейл-а, и това са по-неравномерната и по-шумна работа на ДВГ, и плюсове (освен по-високото налягане): ако при комън-рейла на едно място има пробив в системата,или една от дюзите изпуска, налягането в цялата система пада и двигателят не може дори да запали, докато при помпа-дюза не е така. Там всеки инжектор си е за себе си. И двете системи са чувствителни към чистотата на горивото, но това се отнася особено за помпа-дюзата, където и най-малкото замърсяване, или вода може да причини повреди и скъпи ремонти.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Ами ако се карат с хубава нафта и се сменя горивния филтър редовно, няма проблеми!
В допълнение - високото налягане е необходимо, защото колкото е по-високо налягането, толкова по-добре се разпръсква горивото във цилиндъра, и оттам - по-добро изгаряне. Днешните системи впръскват по няколко пъти на такт, примерно по 3 пъти - пилотно впръскване, допълнително и накрая останалото, необходимо за самовъспламеняване. Така се постига много по-пълно изгаряне и по-голяма хомогенност на гориво-въздушната смес, съответно по-голяма икономия и по-голяма мощност, и по-екологични емисии. Всичко се командва от компютъра, разбира се. КПД на съвременния дизелов двигател достига до 43%, което е доста повече от КПД на бензиновия ДВГ.
В допълнение - високото налягане е необходимо, защото колкото е по-високо налягането, толкова по-добре се разпръсква горивото във цилиндъра, и оттам - по-добро изгаряне. Днешните системи впръскват по няколко пъти на такт, примерно по 3 пъти - пилотно впръскване, допълнително и накрая останалото, необходимо за самовъспламеняване. Така се постига много по-пълно изгаряне и по-голяма хомогенност на гориво-въздушната смес, съответно по-голяма икономия и по-голяма мощност, и по-екологични емисии. Всичко се командва от компютъра, разбира се. КПД на съвременния дизелов двигател достига до 43%, което е доста повече от КПД на бензиновия ДВГ.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Не знаех, че моето Борче произведено 2000та, има технология, която всъщност е изообретена преди броени месеци, а именно пиезо инжекторите
Не съм сигурен, че има пумпе дюзе с пиезо инжектори. Кой двигател по-точно?
btw точно онзи ден тествах Борчето с едно 307SW hdi 130 коня, 310Нм и до 120-130км/ч бяхме до сантиметър заедно, така че....

Не съм сигурен, че има пумпе дюзе с пиезо инжектори. Кой двигател по-точно?
btw точно онзи ден тествах Борчето с едно 307SW hdi 130 коня, 310Нм и до 120-130км/ч бяхме до сантиметър заедно, така че....

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта