Въпрос за експлоатация на турбо-дизелови двигатели
- longora
- Мнения: 2153
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Въпрос за експлоатация на турбо-дизелови двигатели
Колега kam_tod искам да те питам за нещо което не си написал в темата си, а именно какво ще стане ако колата е била в обороти ( на магистрала примерно ) и се наложи да заредя на бензиностанция. Опасно ли е ако колата не е оставена да работи 5 минути или не е карана в 2000 оборота известно време преди да изгася колата на бензиностанцията. Има ли опасност във времето в което зареждам ( да кажем 5 минути ) нещо да се прецака по двигателя ? Благодаря !
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
По принцип на бензиностанция, до колонките е забранено двигателят да работи, още повече докато зареждаш. Затова като ще зареждаш, не натискай "до ламарината" докато стигнеш - обикновено бензиностанциите се виждат отдалеч. Ако толкова внезапно е изскочила пред погледа ти, спри преди колонките - обикновено има места за паркинг, почивка, и т.н.; в краен случай, на аварийната лента (но така, че да не пречиш на останалите !!!).
Питанката е какво правим като ни спрат полицаи - е това вече е внезапно, и "по правило" когато сме на високи обороти. Някак си не върви да изслушваме представянето на работещ двигател - още повече, че преди време излезе в закона (и не знам дали е отменяно) че като те спре полиция, трябва да угасиш двигателя, да сложиш ключовете на таблото (горе - така, че да се виждат), и ръцете ти да са на волана (и двете, също горе, за да се виждат).
Питанката е какво правим като ни спрат полицаи - е това вече е внезапно, и "по правило" когато сме на високи обороти. Някак си не върви да изслушваме представянето на работещ двигател - още повече, че преди време излезе в закона (и не знам дали е отменяно) че като те спре полиция, трябва да угасиш двигателя, да сложиш ключовете на таблото (горе - така, че да се виждат), и ръцете ти да са на волана (и двете, също горе, за да се виждат).
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
колега искам да ти напиша нещо от сьрце ;
не се вживяваи в експлоатацията на чудното возило да неби да си мислиш че си по-умен от онези вьв волфсбург те горките докьто извадат тази дрьнкачка по улиците са я подложили на множество тестове а и предишните и собственици са я тествали достатьчно .
КОЛАТА Е ЗА КАРАНЕ
с едно гасене или не ти няма да промениш нищо
не се вживяваи в експлоатацията на чудното возило да неби да си мислиш че си по-умен от онези вьв волфсбург те горките докьто извадат тази дрьнкачка по улиците са я подложили на множество тестове а и предишните и собственици са я тествали достатьчно .
КОЛАТА Е ЗА КАРАНЕ
с едно гасене или не ти няма да промениш нищо
gr_kanev написа:...Питанката е какво правим като ни спрат полицаи - е това вече е внезапно, и "по правило" когато сме на високи обороти. Някак си не върви да изслушваме представянето на работещ двигател - още повече, че преди време излезе в закона (и не знам дали е отменяно) че като те спре полиция, трябва да угасиш двигателя, да сложиш ключовете на таблото (горе - така, че да се виждат), и ръцете ти да са на волана (и двете, също горе, за да се виждат).
Аз не знам да има такова нещо в закона, но може и да съм в грешка. Колега, ако наистина има такова изискване, я го извади от ЗДП и го пусни тука, да го видим.
А иначе имах един случай, когато едно ченге се опита да ме накара да изключа двигателя, когато бях напичал печката зверски, точно на кръстовището на Патриарха и Раковски, но не успя, въпреки че стана скандал. Написа ми само акт за неправилно престрояване и създаване на предпоставки за ПТП, но нищо не написа за това, че не съм гасил двигателя.
Както каза по-горе Rabbit_TDI, не става отведнъж, ама всяко такова гасене допринася с весели подскоци до състоянието, от което боли глава и душа после.
- buller
- Мнения: 2192
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
longora прекалено навътре вземаш написаното тук
Радвам се, че си от тези, които дават мило и драго, за да си поддържат колата, но недей да издребняваш...
Все пак това е просто една кола, както kombito-tdi е казал...
Не виждам проблем да си караш на магистралата и като решиш да зареждаш да спреш като нормален човек, а не да киснеш по 10 минути безмислено в колата... Все пак няма да караш колата на 2-ра или 3-та на прекъсвач постоянно, нали
Не искам да се замислям тези преди нас как са карали нашите возила, особено в периода, когато е решено, че колата отива в автокъщата

Радвам се, че си от тези, които дават мило и драго, за да си поддържат колата, но недей да издребняваш...
Все пак това е просто една кола, както kombito-tdi е казал...
Не виждам проблем да си караш на магистралата и като решиш да зареждаш да спреш като нормален човек, а не да киснеш по 10 минути безмислено в колата... Все пак няма да караш колата на 2-ра или 3-та на прекъсвач постоянно, нали

Не искам да се замислям тези преди нас как са карали нашите возила, особено в периода, когато е решено, че колата отива в автокъщата

- sashoskiora
- Мнения: 449
- Регистриран на: Сря 07 ное 2007 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Опасност за двигателя е ако е много жестоко експлоатиран и го пуснеш непосредствено след това по енерция.Получава се бързо охлаждане и промяна на температурата и възможност от спуквания по цилиндровите глави.
Но новите TDI-та едва ли имат този проблем.Наблюденията са ми главно от Шкода 1.9SDI;1.9TDI-90к.с.;1.9TDI-131к.с. те си поддържат 90градуса зиме лете независимо как ги караш,за турбо двигателите е добре след високи обороти продължително по магистрала да се охлади турбината,а това става като изключиш от скорост преди бензиностанцията и влезеш на празен ход.
Но новите TDI-та едва ли имат този проблем.Наблюденията са ми главно от Шкода 1.9SDI;1.9TDI-90к.с.;1.9TDI-131к.с. те си поддържат 90градуса зиме лете независимо как ги караш,за турбо двигателите е добре след високи обороти продължително по магистрала да се охлади турбината,а това става като изключиш от скорост преди бензиностанцията и влезеш на празен ход.
sashoskiora написа:Опасност за двигателя е ако е много жестоко експлоатиран и го пуснеш непосредствено след това по енерция.Получава се бързо охлаждане и промяна на температурата и възможност от спуквания по цилиндровите глави.
Но новите TDI-та едва ли имат този проблем.Наблюденията са ми главно от Шкода 1.9SDI;1.9TDI-90к.с.;1.9TDI-131к.с. те си поддържат 90градуса зиме лете независимо как ги караш,за турбо двигателите е добре след високи обороти продължително по магистрала да се охлади турбината,а това става като изключиш от скорост преди бензиностанцията и влезеш на празен ход.
Колега, айде реши кое от двете

А тези с автоматите какво да правят?
Tougi написа:sashoskiora написа:Опасност за двигателя е ако е много жестоко експлоатиран и го пуснеш непосредствено след това по енерция.Получава се бързо охлаждане и промяна на температурата и възможност от спуквания по цилиндровите глави.
Но новите TDI-та едва ли имат този проблем.Наблюденията са ми главно от Шкода 1.9SDI;1.9TDI-90к.с.;1.9TDI-131к.с. те си поддържат 90градуса зиме лете независимо как ги караш,за турбо двигателите е добре след високи обороти продължително по магистрала да се охлади турбината,а това става като изключиш от скорост преди бензиностанцията и влезеш на празен ход.
Колега, айде реши кое от двете
А тези с автоматите какво да правят?

- sashoskiora
- Мнения: 449
- Регистриран на: Сря 07 ное 2007 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Съжалявам че не сте ме разбрали добре.Практика при българските шофьори е да пускат по енерция,старите дизелови двигатели имат по голям температурен диапазон и когато е бил напечен яко един дизелов двигател и температурата е била 95+,следва при пускането по енерция по продължително време интензивно охлаждане и разлика от повече от 20градуса което е предпоставка за съответната повреда характерна за цилиндровите глави/спукани предкамери/бренери//,при новите двигатели поради подобрени конструктивни промени такова голямо колебание в температурата не се появява,а конкретно за турбината е характерно при продължително каране по магистрала в продължение на часове при по висока скорост и съответно обороти на двигателя и натоварване на турбината при спиране да се остави колата да поработи на празен ход или да се изключи от скорост за да се охлади турбината.
Един пистолет за горещ въздух до 700градуса примерно ако като го изключваш постепенно на по слаба степен ще изкара по дълго е такава е логиката и с турбината.
Един пистолет за горещ въздух до 700градуса примерно ако като го изключваш постепенно на по слаба степен ще изкара по дълго е такава е логиката и с турбината.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
sashoskiora написа:Съжалявам че не сте ме разбрали добре.Практика при българските шофьори е да пускат по енерция,старите дизелови двигатели имат по голям температурен диапазон и когато е бил напечен яко един дизелов двигател и температурата е била 95+,следва при пускането по енерция по продължително време интензивно охлаждане и разлика от повече от 20градуса което е предпоставка за съответната повреда характерна за цилиндровите глави/спукани предкамери/бренери//,при новите двигатели поради подобрени конструктивни промени такова голямо колебание в температурата не се появява,а конкретно за турбината е характерно при продължително каране по магистрала в продължение на часове при по висока скорост и съответно обороти на двигателя и натоварване на турбината при спиране да се остави колата да поработи на празен ход или да се изключи от скорост за да се охлади турбината.
Един пистолет за горещ въздух до 700градуса примерно ако като го изключваш постепенно на по слаба степен ще изкара по дълго е такава е логиката и с турбината.
Сашо - дай малко по-сериозно със сравненията

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта