Въпрос за експлоатация на турбо-дизелови двигатели

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Въпрос за експлоатация на турбо-дизелови двигатели

Мнениеот longora » Пет 16 ное 2007 15:46


Колега kam_tod искам да те питам за нещо което не си написал в темата си, а именно какво ще стане ако колата е била в обороти ( на магистрала примерно ) и се наложи да заредя на бензиностанция. Опасно ли е ако колата не е оставена да работи 5 минути или не е карана в 2000 оборота известно време преди да изгася колата на бензиностанцията. Има ли опасност във времето в което зареждам ( да кажем 5 минути ) нещо да се прецака по двигателя ? Благодаря !




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 16 ное 2007 16:04


Опасноста /то трудно може се нарече опасност-не става отведнъж ,а от системно гасене/ си е все същата - квото има да се случва/неравномерни температурни натоварвания/ се случва първите няколко минути в най-голяма сила.То на 5та-10та минута вече всичко се е охладило.


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Пет 16 ное 2007 16:10


Значи не е препоръчително да се гаси колата ... а нещо пречи ли да се сипва на запален двигател ... Напоследък се натъквам на доста хора които не си гасят двигателите ... та дали е възможно да не го гася за да не си прецакам турбината ( ПАК ) и докато сипвам колата да си работи ?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 16 ное 2007 16:16


По принцип на бензиностанция, до колонките е забранено двигателят да работи, още повече докато зареждаш. Затова като ще зареждаш, не натискай "до ламарината" докато стигнеш - обикновено бензиностанциите се виждат отдалеч. Ако толкова внезапно е изскочила пред погледа ти, спри преди колонките - обикновено има места за паркинг, почивка, и т.н.; в краен случай, на аварийната лента (но така, че да не пречиш на останалите !!!).
Питанката е какво правим като ни спрат полицаи - е това вече е внезапно, и "по правило" когато сме на високи обороти. Някак си не върви да изслушваме представянето на работещ двигател - още повече, че преди време излезе в закона (и не знам дали е отменяно) че като те спре полиция, трябва да угасиш двигателя, да сложиш ключовете на таблото (горе - така, че да се виждат), и ръцете ти да са на волана (и двете, също горе, за да се виждат).


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Пет 16 ное 2007 17:35


колега искам да ти напиша нещо от сьрце ;
не се вживяваи в експлоатацията на чудното возило да неби да си мислиш че си по-умен от онези вьв волфсбург те горките докьто извадат тази дрьнкачка по улиците са я подложили на множество тестове а и предишните и собственици са я тествали достатьчно .
КОЛАТА Е ЗА КАРАНЕ
с едно гасене или не ти няма да промениш нищо


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пет 16 ное 2007 18:01


Според мен като се говори за каране "в обороти" се има предвид 160км/ч+ а ако се потдържа разрешената скорост от 120-130 преди да решиш да спреш едва ли нещо ще се случи с двигателя в противен случай нямаше да са останали TDI-та в движение :wink:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пет 16 ное 2007 19:02


gr_kanev написа:...Питанката е какво правим като ни спрат полицаи - е това вече е внезапно, и "по правило" когато сме на високи обороти. Някак си не върви да изслушваме представянето на работещ двигател - още повече, че преди време излезе в закона (и не знам дали е отменяно) че като те спре полиция, трябва да угасиш двигателя, да сложиш ключовете на таблото (горе - така, че да се виждат), и ръцете ти да са на волана (и двете, също горе, за да се виждат).

Аз не знам да има такова нещо в закона, но може и да съм в грешка. Колега, ако наистина има такова изискване, я го извади от ЗДП и го пусни тука, да го видим.
А иначе имах един случай, когато едно ченге се опита да ме накара да изключа двигателя, когато бях напичал печката зверски, точно на кръстовището на Патриарха и Раковски, но не успя, въпреки че стана скандал. Написа ми само акт за неправилно престрояване и създаване на предпоставки за ПТП, но нищо не написа за това, че не съм гасил двигателя.
Както каза по-горе Rabbit_TDI, не става отведнъж, ама всяко такова гасене допринася с весели подскоци до състоянието, от което боли глава и душа после.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2192
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пет 16 ное 2007 21:08


longora прекалено навътре вземаш написаното тук :)
Радвам се, че си от тези, които дават мило и драго, за да си поддържат колата, но недей да издребняваш...
Все пак това е просто една кола, както kombito-tdi е казал...
Не виждам проблем да си караш на магистралата и като решиш да зареждаш да спреш като нормален човек, а не да киснеш по 10 минути безмислено в колата... Все пак няма да караш колата на 2-ра или 3-та на прекъсвач постоянно, нали :wink:
Не искам да се замислям тези преди нас как са карали нашите возила, особено в периода, когато е решено, че колата отива в автокъщата :?


Потребителски аватар
sashoskiora
Мнения: 449
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sashoskiora » Пет 16 ное 2007 21:26


Опасност за двигателя е ако е много жестоко експлоатиран и го пуснеш непосредствено след това по енерция.Получава се бързо охлаждане и промяна на температурата и възможност от спуквания по цилиндровите глави.
Но новите TDI-та едва ли имат този проблем.Наблюденията са ми главно от Шкода 1.9SDI;1.9TDI-90к.с.;1.9TDI-131к.с. те си поддържат 90градуса зиме лете независимо как ги караш,за турбо двигателите е добре след високи обороти продължително по магистрала да се охлади турбината,а това става като изключиш от скорост преди бензиностанцията и влезеш на празен ход.


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Пет 16 ное 2007 21:40


sashoskiora написа:Опасност за двигателя е ако е много жестоко експлоатиран и го пуснеш непосредствено след това по енерция.Получава се бързо охлаждане и промяна на температурата и възможност от спуквания по цилиндровите глави.
Но новите TDI-та едва ли имат този проблем.Наблюденията са ми главно от Шкода 1.9SDI;1.9TDI-90к.с.;1.9TDI-131к.с. те си поддържат 90градуса зиме лете независимо как ги караш,за турбо двигателите е добре след високи обороти продължително по магистрала да се охлади турбината,а това става като изключиш от скорост преди бензиностанцията и влезеш на празен ход.


Колега, айде реши кое от двете :)

А тези с автоматите какво да правят?


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Пет 16 ное 2007 21:57


Tougi написа:
sashoskiora написа:Опасност за двигателя е ако е много жестоко експлоатиран и го пуснеш непосредствено след това по енерция.Получава се бързо охлаждане и промяна на температурата и възможност от спуквания по цилиндровите глави.
Но новите TDI-та едва ли имат този проблем.Наблюденията са ми главно от Шкода 1.9SDI;1.9TDI-90к.с.;1.9TDI-131к.с. те си поддържат 90градуса зиме лете независимо как ги караш,за турбо двигателите е добре след високи обороти продължително по магистрала да се охлади турбината,а това става като изключиш от скорост преди бензиностанцията и влезеш на празен ход.


Колега, айде реши кое от двете :)

А тези с автоматите какво да правят?

mhihi


Потребителски аватар
sashoskiora
Мнения: 449
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sashoskiora » Пет 16 ное 2007 23:06


Съжалявам че не сте ме разбрали добре.Практика при българските шофьори е да пускат по енерция,старите дизелови двигатели имат по голям температурен диапазон и когато е бил напечен яко един дизелов двигател и температурата е била 95+,следва при пускането по енерция по продължително време интензивно охлаждане и разлика от повече от 20градуса което е предпоставка за съответната повреда характерна за цилиндровите глави/спукани предкамери/бренери//,при новите двигатели поради подобрени конструктивни промени такова голямо колебание в температурата не се появява,а конкретно за турбината е характерно при продължително каране по магистрала в продължение на часове при по висока скорост и съответно обороти на двигателя и натоварване на турбината при спиране да се остави колата да поработи на празен ход или да се изключи от скорост за да се охлади турбината.
Един пистолет за горещ въздух до 700градуса примерно ако като го изключваш постепенно на по слаба степен ще изкара по дълго е такава е логиката и с турбината.


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Съб 17 ное 2007 1:12


Ясно. Благодаря много за съветите !!


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Съб 17 ное 2007 6:28


sashoskiora написа:Съжалявам че не сте ме разбрали добре.Практика при българските шофьори е да пускат по енерция,старите дизелови двигатели имат по голям температурен диапазон и когато е бил напечен яко един дизелов двигател и температурата е била 95+,следва при пускането по енерция по продължително време интензивно охлаждане и разлика от повече от 20градуса което е предпоставка за съответната повреда характерна за цилиндровите глави/спукани предкамери/бренери//,при новите двигатели поради подобрени конструктивни промени такова голямо колебание в температурата не се появява,а конкретно за турбината е характерно при продължително каране по магистрала в продължение на часове при по висока скорост и съответно обороти на двигателя и натоварване на турбината при спиране да се остави колата да поработи на празен ход или да се изключи от скорост за да се охлади турбината.
Един пистолет за горещ въздух до 700градуса примерно ако като го изключваш постепенно на по слаба степен ще изкара по дълго е такава е логиката и с турбината.

Сашо - дай малко по-сериозно със сравненията :wink:


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Съб 17 ное 2007 10:19


я не се втелясваите;единственото което е важно е да се из4ака малко да се стопли мотора и тогава да се пържи,а за изстиването-ако маслото е хубаво ,няма никакви ядове дали ще гасиш веднага или не



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986, pe6o__ и 197 госта