Позволявам си да отворя тази нова тема, защото за 10 дни ровене (тук и въобще) не намерих изчерпателна информация по темата. Възнамерявам да монтирам сам газова уредба на Пасата (1.8 Mi, ABS мотор), защото имам една подръка и при газарите стана като при зъболекарите (ден, час и тем подобни зверски изнервящо).
Газовата уредба, която имам е Marini с вакуумен изпарител (знам електрически е по-добре, но така или иначе разпогам с този), въпросите ми са:
1. изрично необходимо ли е да се монтира емулатор за ЕБУ-то ( тук прочетох доста разнопосочни мнения)?
2. каква марка смесител да купя?
3. на бензиновата помпа да прекъсвам ли захранването при работа на двигателя на газ или да я оставя да бичи (да върти през байпаса)?
4. ако някой има пасатина със същия мотор ще му бъда много благодарен, ако ми прати няколко снимки от под капака (e.zabov@kes-sofia.com), та да се ориентирам как да разположа парчетата (няма що да откривам топлата вода) и как да пусна връзките.
Благодаря ви предварително.
Двигател ABS /Passat 1.8/ монтаж на АГУ?
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Първо не мисля, че е разумно сам да я монтираш, но като си решил поне мини на тех. преглед за АГУ - хем ще ти я "лицензират" хем ще проверят за евентуално изтичане на газ. /и ти може да го направиш с вода и сапун/.
Колкото до изпарителя, не че е по-добре да е електрически, а е задължително /отговора беше някъде тук: http://www.avtogaz.com/cgi-bin/advices.pl /.
Колкото до другите въпроси при мен емулатор няма, вместо това на конектора на ЕCU-то два кабела се дават на късо /различни са за ABS мотор в зависимост от датата на производство- трябва да имаш точната ел.схема/, резултата е че когато дадеш контакт се нулира паметта на ЕCU-то, т.е. нямаш натрупване на грешки.
По втория въпрос - BRC, Lovato или Landi Renzo.
Добре е да си с автоматичен превключвател на горивото /с вградено реле е/.
Бензиновата помпа при мен се изключва при работа на газ.
Снимки в момента не мога да ти пратя, но изпарителя ми е монтиран на метална планка закрепена до акумулатора, по точно той се пада някъде между стартера и акумулатора на височината на последния.
Колкото до изпарителя, не че е по-добре да е електрически, а е задължително /отговора беше някъде тук: http://www.avtogaz.com/cgi-bin/advices.pl /.
Колкото до другите въпроси при мен емулатор няма, вместо това на конектора на ЕCU-то два кабела се дават на късо /различни са за ABS мотор в зависимост от датата на производство- трябва да имаш точната ел.схема/, резултата е че когато дадеш контакт се нулира паметта на ЕCU-то, т.е. нямаш натрупване на грешки.
По втория въпрос - BRC, Lovato или Landi Renzo.
Добре е да си с автоматичен превключвател на горивото /с вградено реле е/.
Бензиновата помпа при мен се изключва при работа на газ.
Снимки в момента не мога да ти пратя, но изпарителя ми е монтиран на метална планка закрепена до акумулатора, по точно той се пада някъде между стартера и акумулатора на височината на последния.
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
гепи , имам пасат с ABS мотор и с Popeye я метнахме уредбичката за ден има мног врътки за изпарителя ими мнения че вакумния е по добър така че споко карай с каквото имаш помпата сме я оставили да върти емулатор не сме качвали разхода градско е между 10-15 газ според зависи тоест не зависи от теб а от хиляди неща за вървеж е яко на дълго пада на 6
то си е от модела
успех

успех

popeye написа:не е задължително да е вакуумен, даже е по-добре с него, а смесителя да е с 2 щуцера
Имаш предвид, че не е задължително да е електрически (елекрическо управление на дозирането)?
Голям мерсаж, между другото днес гледах смесители, много дървено направени (18 кинта парчето), искат да се прешлайфат тук там. С два щутцера са, около квадратни на пръв поглед. Сигур т'ва са смесителите. Знаете ли някъде да има бутилки за резервна гума, ама не торообразни, а такива като затворени лигени (без центален отвор). И още един просташки въпрос: то е ясно ще трябва да вкарам отнякъде вакуума в изпарителя (та да пуска газ пропорционално на разреждането), откъде да го взема (ще трябва ли да дупча възухопровода някъде, преди дюзата на инжекциона)?
Благодаря отново, други ден слизам с електрическата отвертка и к'вото стане, просто не издържам.
- Ivcho
- Мнения: 1439
- Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
http://ivogti.hit.bg/Pas5.jpg
http://ivogti.hit.bg/Pas6.jpg
http://ivogti.hit.bg/Pas7.jpg
Дано ти свършат някаква работа.
http://ivogti.hit.bg/Pas6.jpg
http://ivogti.hit.bg/Pas7.jpg
Дано ти свършат някаква работа.
От моя скромен опит като помощник при един от най добрите диагностици ще кажа само няколко от неговите мнения:1;Дали изпарителя е вакуумен или електрически при моно инжекцията няма голяма разлика. 2;Монтажа на симулатор за ламбда сондата е наложителен. 3;Категорично е против нулирането на ЕКУ при всяко гасене на двигателя 4;По добре е лри работа на газ да се спира инжекцион помпата.
АГУ на пасат с мотор ABS 1.8 mi монтирана!
Колеги благодаря ви за мненията. Извинявам се за закъснелия отговор, но затова пък вече мога да споделя известен опит от монтажа и експлоатацията.
Монтажа не е труден. Използвах горивната магистрала отдолу, за да прекарам газовата тръба. За какво не знам, но имах едно свободно гнездо в щипките и тръбата на газовата стана като от завода. В коша влезе също успоредно и през канала за бензинопровода. В багажника тръбата влезе през накакви технологични отвори, не знам дали се използват в някои модели за нещо, но при мен бяха запушени с тапи, които много лесно преодолях. Бутилката сложих на мястото на резервната гума, тръбата за пъленен изведох през отдушниците на купето, клапите под задната броня. Клапана за пълнене монтирах по-високо и близо до извивката на бронята, а не долу в полата й. Там е по-твърдо и като се закачи пистолета не се люлее застрашително все едно ще падне задно с бронята. Избегнах всякакво дупчене на купето и калник по избор.
Бутилката ми е турска. Арматурата е на Marini и я свалих от една 'пура'. Наложи се 'малка' преработка, скъсяване на поплавъка и други работи.
Смесителя, който поставих е с два щуцера за подаване на газ. Наложи се да прешлайфам корпуса, защото изглеждаше като много запазена отломка от катастрофирал самолет. Монтирах го под дюзата на моноинжекциона. Оригиналните крепежни болтове на дюзата (страхотна изработка, ковани, черни, абе страшни М6) за жалост са къси (смесителя е около 10mm и повдига дюзата) и се наложи да ги подменя пак с болтове, които намерих на най-невзрачното място на пазара на Младост 1. Новите болтове скъсих и прекарах резбата с търпение и триъгълна пиличка. Мъркучите за газ натиках в щуцерите още при монтажа на смесителя, защото после ми се стори, че ще ми е доста трудно. Ааа забравих, използвах малко топло и маслоустойчив силикон за да уплътня между дюзата и смесителя, предпочитах да сложа гарнитура, но както и да е.
Вакуумният изпарител монтирах пред акумулатора, акумулатора вкарах по-дълбото под калника след като се отървах от старата аларма (тази с която купих колата). Подгряването на изпарителя свързах успоредно на радиатора на парното с идеята по-късно да монтирам диференциален регулатор на разход на двата кръга, така че да мога да управлявам потоците през изпарителя и през радиатора на отоплението на купето. Е това не стана, два тройника и шест скоби и готово!
Ключа е Stargas, електронен, не го използвам пълноценно, но това е!
Електриките прекарах много лесно и с помощта на две релета направих следното:
1. при работа на газ обезточвам дюзата (спирам захранването);
2. отварям клапана на газта, . . . . и толкоз.
При работа на бензин:
0. ресет на компютъра (ставям го без захранване за малко);
1. затварям клапана на газта;
2. включвам захранването на дюзата;
Едното реле е от 'хубавите', а другото купих от магазина на лада (значи е 'Сделано в СССР'), и двете работят като 'хубавото'.
Друго, друго няма! Сега около десетина месеца след монатжа всичко е наред. Работи нормално, без емулатори, без да спира горивната помпа. Имах по едно време 'много сериозан проблем', но просто сипах газ и той се разреши от самосебеси.
Разхода на газ тази зима в най-големите студове беше малко под 13/100. Ако на някой този пост му помогне ще бъда много доволен.
Успех на всички.
Монтажа не е труден. Използвах горивната магистрала отдолу, за да прекарам газовата тръба. За какво не знам, но имах едно свободно гнездо в щипките и тръбата на газовата стана като от завода. В коша влезе също успоредно и през канала за бензинопровода. В багажника тръбата влезе през накакви технологични отвори, не знам дали се използват в някои модели за нещо, но при мен бяха запушени с тапи, които много лесно преодолях. Бутилката сложих на мястото на резервната гума, тръбата за пъленен изведох през отдушниците на купето, клапите под задната броня. Клапана за пълнене монтирах по-високо и близо до извивката на бронята, а не долу в полата й. Там е по-твърдо и като се закачи пистолета не се люлее застрашително все едно ще падне задно с бронята. Избегнах всякакво дупчене на купето и калник по избор.
Бутилката ми е турска. Арматурата е на Marini и я свалих от една 'пура'. Наложи се 'малка' преработка, скъсяване на поплавъка и други работи.
Смесителя, който поставих е с два щуцера за подаване на газ. Наложи се да прешлайфам корпуса, защото изглеждаше като много запазена отломка от катастрофирал самолет. Монтирах го под дюзата на моноинжекциона. Оригиналните крепежни болтове на дюзата (страхотна изработка, ковани, черни, абе страшни М6) за жалост са къси (смесителя е около 10mm и повдига дюзата) и се наложи да ги подменя пак с болтове, които намерих на най-невзрачното място на пазара на Младост 1. Новите болтове скъсих и прекарах резбата с търпение и триъгълна пиличка. Мъркучите за газ натиках в щуцерите още при монтажа на смесителя, защото после ми се стори, че ще ми е доста трудно. Ааа забравих, използвах малко топло и маслоустойчив силикон за да уплътня между дюзата и смесителя, предпочитах да сложа гарнитура, но както и да е.
Вакуумният изпарител монтирах пред акумулатора, акумулатора вкарах по-дълбото под калника след като се отървах от старата аларма (тази с която купих колата). Подгряването на изпарителя свързах успоредно на радиатора на парното с идеята по-късно да монтирам диференциален регулатор на разход на двата кръга, така че да мога да управлявам потоците през изпарителя и през радиатора на отоплението на купето. Е това не стана, два тройника и шест скоби и готово!
Ключа е Stargas, електронен, не го използвам пълноценно, но това е!
Електриките прекарах много лесно и с помощта на две релета направих следното:
1. при работа на газ обезточвам дюзата (спирам захранването);
2. отварям клапана на газта, . . . . и толкоз.
При работа на бензин:
0. ресет на компютъра (ставям го без захранване за малко);
1. затварям клапана на газта;
2. включвам захранването на дюзата;
Едното реле е от 'хубавите', а другото купих от магазина на лада (значи е 'Сделано в СССР'), и двете работят като 'хубавото'.
Друго, друго няма! Сега около десетина месеца след монатжа всичко е наред. Работи нормално, без емулатори, без да спира горивната помпа. Имах по едно време 'много сериозан проблем', но просто сипах газ и той се разреши от самосебеси.
Разхода на газ тази зима в най-големите студове беше малко под 13/100. Ако на някой този пост му помогне ще бъда много доволен.
Успех на всички.
- marto890424
- Мнения: 81
- Регистриран на: Вто 18 май 2010 7:47
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: KR Pl 89
- Местоположение: София
Re: Двигател ABS /Passat 1.8/ монтаж на АГУ?
Колега и аз като теб се хванах да правя сам имам 50 литрова бутилка и вакуумен изпарител ловато имам клапан на изпарителя и клапан които прекьсва работата на бензин на карбуратора ключа ми е обикновен има и за черпене.цялата инсталация работеше добре в голф 2 1.6 ез.Сега тая сьщата система трябва да я преместя в новия ми голф 2 1.8моно 90г.По монтажа не ме притеснява нищо проблемите са ми следните моля ти и колегите да ми помогнете нямам пари за маистори
1.от каде да взема вакуум за изпарителя
2.ако може по подробно врьзването от ключа до моното ,тука не ми е ясно
това са нещата които останаха не знам трябват ли релета нещо от каде кво що изчетох целия форум тук е второто място обяснено както трябва и лесно разбираемо
1.от каде да взема вакуум за изпарителя
2.ако може по подробно врьзването от ключа до моното ,тука не ми е ясно
това са нещата които останаха не знам трябват ли релета нещо от каде кво що изчетох целия форум тук е второто място обяснено както трябва и лесно разбираемо
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигател ABS /Passat 1.8/ монтаж на АГУ?
Сега съм с ел изпарител,като бях с вакумен,ползвах готов отвор за вакум,май беше на тръбата между колектора и сервото.
Трябва ти едно реле,с което да прекъснеш захранването на дюзата на моноинжекциона.Ако ще прекъсваш помпата,стават две.
Трябва ти едно реле,с което да прекъснеш захранването на дюзата на моноинжекциона.Ако ще прекъсваш помпата,стават две.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Двигател ABS /Passat 1.8/ монтаж на АГУ?
Да,най-доброто е вакуума за сервото,принципно има затапени отвори преди клапана мисля.Схема за връзване на ключа потърси с търсачката,виждал съм теми с тези въпроси.Релета за дюзата и помпата от фарове на лада,реле за компа или направо хващане на постоянния + за плаващия.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта