


последователно или паралелно да закача водата на изпарителя?
последователно или паралелно да закача водата на изпарителя?
в момента е закачен паралелно на парното,ама парното не грее както трябва на празен ход.по-добре ли ще е да го закача последователно?
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз си го вързах на изхода от входния колектор (за подгряване на моноблок-а се ползва по принцип).Така няма нищо общо с парното и не се налага да бърникам там.Дефакто това е едно тънко макруче (Ф10) и тръгва от входния колектор отстрани до тръбата,на която се свързва и изхода от парното.Това,което е необходимо за да се върже там са едни преходници от Ф10 на Ф16 понеже марлучето е Ф10 а отвора на изпаритлея е за Ф16.
Грее та се къса и не пречи на парното по никакъв начин.
Успех!
Грее та се къса и не пречи на парното по никакъв начин.
Успех!
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
zfa159 написа:Аз си го вързах на изхода от входния колектор (за подгряване на моноблок-а се ползва по принцип).Така няма нищо общо с парното и не се налага да бърникам там.Дефакто това е едно тънко макруче (Ф10) и тръгва от входния колектор отстрани до тръбата,на която се свързва и изхода от парното.Това,което е необходимо за да се върже там са едни преходници от Ф10 на Ф16 понеже марлучето е Ф10 а отвора на изпаритлея е за Ф16.
Грее та се къса и не пречи на парното по никакъв начин.
Успех!
Мдам , и моя изпарител е вързан там, при мен е свързан и автоматичния смукач там, но това не му пречи.
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: последователно или паралелно да закача водата на изпарит
poni написа:в момента е закачен паралелно на парното,ама парното не грее както трябва на празен ход.по-добре ли ще е да го закача последователно?
Аз съм с 2 изпарителя - единия за пропан, а другия за метан, и двата са паралелно. Италианците първо са свързали този за пропан паралено, а после , майсторът в БГ дато ми прави метана го върза и втория паралелно на първия .... такава каша от грозно вързани маркучи стана , но някой ден ще ги оправя . Имам и перфектно парно, макар да подозирм че термостата ми е за смяна защото на дълъг път ми пада температурата на 70 градуса.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
batsasho1 написа:ако не е последователно дебита на охладителната течност ще е по-нисък=>последователно!!!
Тук мога да поспоря с теб и за да не го правим ще се обосновя.
Ако се свърже последователно, изпърителят се явява още едно хидравлично съпротивление във веригата и тогава неминуемо дебита в системата където е свързан пада. (с колко -зависи от съпротивлението (дебита, проходността) на изпарителят).
Ако се свърже паралелно, изпарителят затваря контура който е след него в системата. Като цяло дебита на системата се увеличава, но дебита в контура след изпаритялят пада с толкова, с колкото минава през изпарителят.
Ако означим хидравличното съпротивление на изпарителят с R1 и съответно хидравличните съпротивления на другите възли с ...R2,R3.....Rn (в случаят май е достатъчно само R1-което да е хидравличното съпротивление на парното), то може да ги заместите във формулата на Ом за цялата верига, като дебита ще е тока ( I ) ,който протича в системата (U=1 -нялагането на водната помпата).
За последователно : I=U / (R1+R2+...Rn)
За паралелно : I=U / (1/ ( (1/R1) + ( 1/R2) +....(1/Rn) )
или в случаят I=U / ( (R1.R2)/(R1+R2 ))
Който иска може да замести и в закона на Ом за част от веригата, и да провери какъв дебит минава през всеки един "консумятор" в двата случая.
До тук Ви омръзна да четете простотии за това ето извода:
Ако Изпарителят Ви е с голям дебит(дебели щуцери и добра проходимост) го свързвате последователно на системата. (в противен случай би ви "окъсил" парното).
Ако е с малък дебит(тесни щуцери, или лоша проходимост) го свързвате Паралелно на парното (в противен случай би паднал дебита в цялата система)
Нека не забравяме Възможността изкуствено да намалим дебита (увеличим съпротивлението) на изпарителят при паралелно свързване, чрез поставянето на бленда на маркуча. (с 2 думи да го позатапим малко)
Недостатък на паралелното монтиране е възможността на водата да минава по 2 различни кръга, и ако в някой от тях се получи въздушна възглавница, тя се явавя хидравлична тапа, която може да спре дебита в единият кръг.
Айде стига че се олях. Който не е разбрал да разчита на "майсторско" мнение

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта