
по големи гуми-разход? въртене на геврека?
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
andro_ написа:Сервото е източник на главоболия,като почне да се предава.
Абе ей,разход-мразход.На Голф 3 стандартно гумите са му:
175/70/13 или
185/60/14 или
195/50/15, като и трите размера са с еднакъв външен диаметър на гумата и харчлъка на мотор от 90 коня нагоре е еднакъв и с трите размера гуми.При двойката ще е същото.
така е ама за Голф -Вариант(комби) дават
195/60/14 или 195/55/15....пише го оригинал на капачката на резевоара..
Така,че въпрос на избор.....
Друг е въпроса отде е този Голф-3 без серво на волана????...и особено 1.8????

- StanTheMan
- Мнения: 211
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:09
- Автомобил:
- Двигател: AFT
- Местоположение: Смолян; София
- Контакти:
Колега, според мен разхода трябва да се качи поне малко, но не вярвам да е осезаемо, все пак нали уж за това са по дебелите гуми - да лепнат по-здраво към пътя
Обаче физичен факт е, че силата на трине не зависи от площта, а само от големината на упражнения натиск! За мен това е трудно обяснимо, но е факт!

Обаче физичен факт е, че силата на трине не зависи от площта, а само от големината на упражнения натиск! За мен това е трудно обяснимо, но е факт!

- Nick_axe
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 19:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
StanTheMan написа:Обаче физичен факт е, че силата на трине не зависи от площта, а само от големината на упражнения натиск! За мен това е трудно обяснимо, но е факт!
точно така колега-силата на триене е равна на силата на натиск умножен по коефициента на триене, който зависи от двата триещи се материала
- Cyberloner
- Мнения: 470
- Регистриран на: Пон 17 апр 2006 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
http://en.allexperts.com/q/Tires-2359/Tire-width.htm
oбяснено е простичко...
Ако някой не знае английски да чете по-долу (не претендирам за точен превод
)
Въпрос:
Ако сложа по-широки гуми отзад отколкото са стандартните от завода, има ли някаква полза? Стабилност? Сцепление?
Отговор
Пръво, нека продположим че всико друго е същото, освен това което описваме. Във всичко долуописани случай се предполага че джантата е същата и е адекватна на размера на гумата(тук разбирайте ширина а е 14" или 18").
Първи случай - по-широки гуми същия размер джанти
Понижена устойчивост на хидропланиране
Повишено сцепление на сухо
Повишено сцепление на мокро с изключение на хидропланирането
Увеличен разход на гориво
Втори случай: По-широки и по-големи, но с понижено налягане, за да получим същата товароносимост
Понижена устойчивост на хидропланиране
Повишено сцепление на сухо
Повишено сцепление на мокро с изключение на хидропланирането
Увеличен разход на гориво
Трети случай: По-широки и по-големи гуми, но със същото налягане, за по-голяма товароносимост
Непроменена устойчивост на хидропланиране
Повишено сцепление на сухо
Повишено сцепление на мокро освен при хидропланиране
Непроменен разход
По-бавно износване на грайфера на гумите
Повишена издръжливост на гумата
Понижено удобство при возене.
Но ако наистина искате ползите от трети случай, направете и четирите гуми така, ще получите допълнително по-стегнато управление.
Между другото, повечето от предимствата от трети случай могат да се постигнат с леко пренапомпване на гумите
Хидропланиране не знам дали трябва да обяснявам какво е ама.... айде от мен да мине:) това е като минем през някоя наистина голяма локва с голяма скорост дали колата ще си стои на асфалта или гумите ще започнат да се "носят" по тънък филм вода между тях и асфалта
(в този случай губим почти всякаква стабилност лично съм го изпитвал, доста е неприятно да ти омекне волана в ръцете и да усетиш как предницата става като лодка)
интересно клипче за хидропланирането и защо е по-добре новите гуми да са отзад http://youtube.com/watch?v=BIsvDMc--8s
oбяснено е простичко...


Въпрос:
Ако сложа по-широки гуми отзад отколкото са стандартните от завода, има ли някаква полза? Стабилност? Сцепление?
Отговор
Пръво, нека продположим че всико друго е същото, освен това което описваме. Във всичко долуописани случай се предполага че джантата е същата и е адекватна на размера на гумата(тук разбирайте ширина а е 14" или 18").
Първи случай - по-широки гуми същия размер джанти
Понижена устойчивост на хидропланиране
Повишено сцепление на сухо
Повишено сцепление на мокро с изключение на хидропланирането
Увеличен разход на гориво
Втори случай: По-широки и по-големи, но с понижено налягане, за да получим същата товароносимост
Понижена устойчивост на хидропланиране
Повишено сцепление на сухо
Повишено сцепление на мокро с изключение на хидропланирането
Увеличен разход на гориво
Трети случай: По-широки и по-големи гуми, но със същото налягане, за по-голяма товароносимост
Непроменена устойчивост на хидропланиране
Повишено сцепление на сухо
Повишено сцепление на мокро освен при хидропланиране
Непроменен разход
По-бавно износване на грайфера на гумите
Повишена издръжливост на гумата
Понижено удобство при возене.
Но ако наистина искате ползите от трети случай, направете и четирите гуми така, ще получите допълнително по-стегнато управление.
Между другото, повечето от предимствата от трети случай могат да се постигнат с леко пренапомпване на гумите
Хидропланиране не знам дали трябва да обяснявам какво е ама.... айде от мен да мине:) това е като минем през някоя наистина голяма локва с голяма скорост дали колата ще си стои на асфалта или гумите ще започнат да се "носят" по тънък филм вода между тях и асфалта
(в този случай губим почти всякаква стабилност лично съм го изпитвал, доста е неприятно да ти омекне волана в ръцете и да усетиш как предницата става като лодка)
интересно клипче за хидропланирането и защо е по-добре новите гуми да са отзад http://youtube.com/watch?v=BIsvDMc--8s
- Go_baby_go
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 0:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Cyberloner
- Мнения: 470
- Регистриран на: Пон 17 апр 2006 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- ВАН
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 12 авг 2007 13:43
- Автомобил: VW Golf II 1991 1.6 Keihin
- Двигател: PN
- Местоположение: София
а
карам Голф 2 1.6 PN
старите гуми - 175/70 R13
новите гуми - 195/55 R15
Колата няма серво, хидравлики, мидравлики..... и геврека си се върти по същия начин.
Разхода не се е променил забележимо (харчи си 13 до 15 л/100км газ и с 13ки и с 15ки, извънградско - 6.5 до 8 литра)
Проблеми, след смяната:
1. Кача ли някой отзад или малко багаж- почва да опира гумата в нещо. А това нещо и е**ва мамата - направо ми се реве как са нарязани гумите!!!
2. Комфорт - много започна да друса. Вече избягвам маршрути по паваж, ако има алтернативен по асфалт, макар и по-дълъг.
старите гуми - 175/70 R13
новите гуми - 195/55 R15
Колата няма серво, хидравлики, мидравлики..... и геврека си се върти по същия начин.
Разхода не се е променил забележимо (харчи си 13 до 15 л/100км газ и с 13ки и с 15ки, извънградско - 6.5 до 8 литра)
Проблеми, след смяната:
1. Кача ли някой отзад или малко багаж- почва да опира гумата в нещо. А това нещо и е**ва мамата - направо ми се реве как са нарязани гумите!!!
2. Комфорт - много започна да друса. Вече избягвам маршрути по паваж, ако има алтернативен по асфалт, макар и по-дълъг.
- T.Spark
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна VW Golf III 1.8 ABS GT
Cyberloner написа:Go_baby_go написа:Колеги имам едно вапрос4е относно видеото за новите гъми отпред или отзад.Някои знае ли с каво предаване са тестваните автомобил4ета?Предно или задно...
Благодаря...
ти да си виждал BMW Е36 с предно?
Едва ли колегата пита за БМВ-то. Според мен бялата и тъмната кола са с предно
- bomber
- Мнения: 4315
- Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Софията
Re: а
ВАН написа:карам Голф 2 1.6 PN
старите гуми - 175/70 R13
новите гуми - 195/55 R15
Колата няма серво, хидравлики, мидравлики..... и геврека си се върти по същия начин.
Разхода не се е променил забележимо (харчи си 13 до 15 л/100км газ и с 13ки и с 15ки, извънградско - 6.5 до 8 литра)
При мен със 15-ките е много трудно въртенета на място.Много зависи от материала на гумата доли е мек или твърд и от налягането.
Колега твойте гуми чисто нови ли са били

- ВАН
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 12 авг 2007 13:43
- Автомобил: VW Golf II 1991 1.6 Keihin
- Двигател: PN
- Местоположение: София
Re: а
При мен със 15-ките е много трудно въртенета на място.Много зависи от материала на гумата доли е мек или твърд и от налягането.
Колега твойте гуми чисто нови ли са били
Почти нови са гумите - зимни , лесно се деформират при натиск с пръст.
- ivan123
- Мнения: 28
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
голф
карал сам голф 2 сас 195х50х15 без нидравлика на място се варти много трудно апак да разноса между 14 и 15 соло ще пишо по касно че сега сложих 14 но моята голф 3 че баша сса 15 та да видя дали има разлика
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], MyLens и 82 госта