:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

по големи гуми-разход? въртене на геврека?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Jacobs
Мнения: 20
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 8:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jacobs » Чет 22 ное 2007 10:42


Ами какво да ти кажа аз съм с 195/50/15 но с хидравлика,тук нямам проблеми,но с разхода не е така!двигателя ми е 1.8 моно инжекция и градско ми дава между 10 - 12 на 100!




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 22 ное 2007 10:52


andro_ написа:Сервото е източник на главоболия,като почне да се предава.
Абе ей,разход-мразход.На Голф 3 стандартно гумите са му:
175/70/13 или
185/60/14 или
195/50/15, като и трите размера са с еднакъв външен диаметър на гумата и харчлъка на мотор от 90 коня нагоре е еднакъв и с трите размера гуми.При двойката ще е същото.

така е ама за Голф -Вариант(комби) дават
195/60/14 или 195/55/15....пише го оригинал на капачката на резевоара..
Така,че въпрос на избор.....
Друг е въпроса отде е този Голф-3 без серво на волана????...и особено 1.8???? :cry:


Потребителски аватар
StanTheMan
Мнения: 211
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:09
Автомобил:
Двигател: AFT
Местоположение: Смолян; София
Контакти:

Мнениеот StanTheMan » Чет 22 ное 2007 12:48


Колега, според мен разхода трябва да се качи поне малко, но не вярвам да е осезаемо, все пак нали уж за това са по дебелите гуми - да лепнат по-здраво към пътя 8)
Обаче физичен факт е, че силата на трине не зависи от площта, а само от големината на упражнения натиск! За мен това е трудно обяснимо, но е факт! :dontknow:


Потребителски аватар
Nick_axe
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nick_axe » Чет 22 ное 2007 13:04


StanTheMan написа:Обаче физичен факт е, че силата на трине не зависи от площта, а само от големината на упражнения натиск! За мен това е трудно обяснимо, но е факт! :dontknow:


точно така колега-силата на триене е равна на силата на натиск умножен по коефициента на триене, който зависи от двата триещи се материала


Потребителски аватар
Vito
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 6:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vito » Пет 23 ное 2007 1:38


Няма разлика в разхода.На моя Г2 ГТИ съм му слага и 185/14,и 205/15,и 195/45/15(сега съм с такива).Разлика няма,а за волана не ми се говори,като я взех беше с мноу як спортен волан,ама е невъзможно с голямата гума и с малкия волан без хидравлика :shock


Потребителски аватар
Cyberloner
Мнения: 470
Регистриран на: Пон 17 апр 2006 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cyberloner » Пет 23 ное 2007 10:42


http://en.allexperts.com/q/Tires-2359/Tire-width.htm
oбяснено е простичко... :) Ако някой не знае английски да чете по-долу (не претендирам за точен превод :) )

Въпрос:
Ако сложа по-широки гуми отзад отколкото са стандартните от завода, има ли някаква полза? Стабилност? Сцепление?

Отговор
Пръво, нека продположим че всико друго е същото, освен това което описваме. Във всичко долуописани случай се предполага че джантата е същата и е адекватна на размера на гумата(тук разбирайте ширина а е 14" или 18").

Първи случай - по-широки гуми същия размер джанти
Понижена устойчивост на хидропланиране
Повишено сцепление на сухо
Повишено сцепление на мокро с изключение на хидропланирането
Увеличен разход на гориво

Втори случай: По-широки и по-големи, но с понижено налягане, за да получим същата товароносимост
Понижена устойчивост на хидропланиране
Повишено сцепление на сухо
Повишено сцепление на мокро с изключение на хидропланирането
Увеличен разход на гориво

Трети случай: По-широки и по-големи гуми, но със същото налягане, за по-голяма товароносимост

Непроменена устойчивост на хидропланиране
Повишено сцепление на сухо
Повишено сцепление на мокро освен при хидропланиране
Непроменен разход
По-бавно износване на грайфера на гумите
Повишена издръжливост на гумата
Понижено удобство при возене.

Но ако наистина искате ползите от трети случай, направете и четирите гуми така, ще получите допълнително по-стегнато управление.
Между другото, повечето от предимствата от трети случай могат да се постигнат с леко пренапомпване на гумите


Хидропланиране не знам дали трябва да обяснявам какво е ама.... айде от мен да мине:) това е като минем през някоя наистина голяма локва с голяма скорост дали колата ще си стои на асфалта или гумите ще започнат да се "носят" по тънък филм вода между тях и асфалта
(в този случай губим почти всякаква стабилност лично съм го изпитвал, доста е неприятно да ти омекне волана в ръцете и да усетиш как предницата става като лодка)

интересно клипче за хидропланирането и защо е по-добре новите гуми да са отзад http://youtube.com/watch?v=BIsvDMc--8s


Потребителски аватар
Go_baby_go
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот Go_baby_go » Вто 27 ное 2007 21:31


Колеги имам едно вапрос4е относно видеото за новите гъми отпред или отзад.Някои знае ли с каво предаване са тестваните автомобил4ета?Предно или задно...
Благодаря...


Потребителски аватар
Cyberloner
Мнения: 470
Регистриран на: Пон 17 апр 2006 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cyberloner » Вто 27 ное 2007 22:10


Go_baby_go написа:Колеги имам едно вапрос4е относно видеото за новите гъми отпред или отзад.Някои знае ли с каво предаване са тестваните автомобил4ета?Предно или задно...
Благодаря...


ти да си виждал BMW Е36 с предно? :wink:


Потребителски аватар
ВАН
Мнения: 227
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 13:43
Автомобил: VW Golf II 1991 1.6 Keihin
Двигател: PN
Местоположение: София

а

Мнениеот ВАН » Вто 27 ное 2007 23:32


карам Голф 2 1.6 PN
старите гуми - 175/70 R13
новите гуми - 195/55 R15

Колата няма серво, хидравлики, мидравлики..... и геврека си се върти по същия начин.
Разхода не се е променил забележимо (харчи си 13 до 15 л/100км газ и с 13ки и с 15ки, извънградско - 6.5 до 8 литра)

Проблеми, след смяната:
1. Кача ли някой отзад или малко багаж- почва да опира гумата в нещо. А това нещо и е**ва мамата - направо ми се реве как са нарязани гумите!!!
2. Комфорт - много започна да друса. Вече избягвам маршрути по паваж, ако има алтернативен по асфалт, макар и по-дълъг.


Потребителски аватар
T.Spark
Мнения: 309
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна VW Golf III 1.8 ABS GT

Мнениеот T.Spark » Вто 27 ное 2007 23:43


Cyberloner написа:
Go_baby_go написа:Колеги имам едно вапрос4е относно видеото за новите гъми отпред или отзад.Някои знае ли с каво предаване са тестваните автомобил4ета?Предно или задно...
Благодаря...


ти да си виждал BMW Е36 с предно? :wink:


Едва ли колегата пита за БМВ-то. Според мен бялата и тъмната кола са с предно


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Re: а

Мнениеот bomber » Сря 28 ное 2007 12:27


ВАН написа:карам Голф 2 1.6 PN
старите гуми - 175/70 R13
новите гуми - 195/55 R15

Колата няма серво, хидравлики, мидравлики..... и геврека си се върти по същия начин.
Разхода не се е променил забележимо (харчи си 13 до 15 л/100км газ и с 13ки и с 15ки, извънградско - 6.5 до 8 литра)

При мен със 15-ките е много трудно въртенета на място.Много зависи от материала на гумата доли е мек или твърд и от налягането.
Колега твойте гуми чисто нови ли са били :?:


Потребителски аватар
ВАН
Мнения: 227
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 13:43
Автомобил: VW Golf II 1991 1.6 Keihin
Двигател: PN
Местоположение: София

Re: а

Мнениеот ВАН » Сря 28 ное 2007 13:49


При мен със 15-ките е много трудно въртенета на място.Много зависи от материала на гумата доли е мек или твърд и от налягането.
Колега твойте гуми чисто нови ли са били :?:


Почти нови са гумите - зимни , лесно се деформират при натиск с пръст.


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Сря 28 ное 2007 18:13


Явно затова ти е лек волана.С по твърди летни си е еб......мамата :?


Потребителски аватар
ivan123
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

голф

Мнениеот ivan123 » Нед 16 дек 2007 17:50


карал сам голф 2 сас 195х50х15 без нидравлика на място се варти много трудно апак да разноса между 14 и 15 соло ще пишо по касно че сега сложих 14 но моята голф 3 че баша сса 15 та да видя дали има разлика



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MyLens и 83 госта