Пробка скоростна кутия

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
meri
Мнения: 109
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 15:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пробка скоростна кутия

Мнениеот meri » Чет 22 ное 2007 10:47


Колеги,да споделя.Преди известно време ходих в сервиз да проверят маслото в скоростната кутия и щото съм любопитна и реших и аз да визя къде е тая пробка.Слязох в канала и пишман майстора развъртя отпред на скоростната кутия и потече масло.Аз се успокоих,че има.Да,но от семеринга на избирача на скоростите сълзеше и аз реших да го сменя.Отидох на друго място след 2-3 дни да го сменят.Обадиха ми се,че нямало никакво масло в скоростната кутия и са доляли 2 литра.Исках да погледна къде е тая пробка .За да се провери маслото в скоростната кутия се оказа,че трябва да се свали гумата и пробката се намира отстрани навътре на доста неудобно място.Предния майстор не гледа там изобщо.Убедено каза,че има масло обаче .Другия майстор поне ми показа къде да се гледа.
Та още веднъж аман от пишман майстори.
То не,че не ми се прокрадва съмнението,че втория майстор може и нищо да не е долял,а да ми взе 30 лева просто хей така.
Поне разбрах мястото на тая пробка за финал да кажа.Тя била на всичси VW на това място.




meri
Мнения: 109
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 15:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

==

Мнениеот meri » Чет 22 ное 2007 12:05


Колеги,доколкото знам стига маслото да е диференциално може да се долива спокойно.Така ли е?Трябва ли да се източва маслото или само може да се долива във скоростната кутия става въпрос.


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Re: ==

Мнениеот vladko_g40 » Чет 22 ное 2007 12:31


meri написа:Колеги,доколкото знам стига маслото да е диференциално може да се долива спокойно.Така ли е?Трябва ли да се източва маслото или само може да се долива във скоростната кутия става въпрос.
ми ако маслото в скоростната кутия е чисто и на малък пробег може да се долее :wink: но ако е мътно е желателно да се смени :wink:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: ==

Мнениеот Anbuch » Чет 22 ное 2007 12:56


meri написа:доколкото знам стига маслото да е диференциално може да се долива спокойно.Така ли е?


Ами не съвсем, трябва да е пълна синтетика 75W90 ,а не просто дифернциално. Ама да ти налея 2 литра значи 5-та скорост е била на сухо доста време. Има ли сега разлика при включването на 5-та скорост? (ако няма ми се струва ,че може и нищо да не са наливали :roll: )


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: ==

Мнениеот Теодор » Чет 22 ное 2007 13:02


Anbuch написа:
meri написа:доколкото знам стига маслото да е диференциално може да се долива спокойно.Така ли е?


Ами не съвсем, трябва да е пълна синтетика 75W90 ,а не просто дифернциално. Ама да ти налея 2 литра значи 5-та скорост е била на сухо доста време. Има ли сега разлика при включването на 5-та скорост? (ако няма ми се струва ,че може и нищо да не са наливали :roll: )
    Добре де но къде е тази пробка защото на Пасат и Голф си е отпред дето е казал първия майстор че и на мен ми е интересно как е на Полото. А също така колко събират тия скорости че на Пасата ми е 2л а на Полото колко са та да долеят 2л :roll: или нещо я клатят колежката :evil:


meri
Мнения: 109
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 15:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

==

Мнениеот meri » Чет 22 ное 2007 13:21


Не,няма разлика във включването на предавките.То и преди си беше добре.Това,което исках да кажа е,че много "майстори", така наречени не знаят къде е пробката за проверка и уж гледат,но от грешното място и после-ооооооо! ужас-гръмна ми кутията,нямам 5-та предавка.Така ще е като всеки смотаняк се е писал майстор и взима скъпо и прескъпо.Аман вече.


meri
Мнения: 109
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 15:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

..

Мнениеот meri » Чет 22 ное 2007 13:25


Не,не ме клатят изобщо.Аз щото присъствах и на двете проверки.Първия разви отпред и там се намирал един датчик,който не знам за какво е.От там като развъртиш не е достатъчно за да си проверил дали има масло или не.Другата пробка се намира от ляво на кутията доста по-високо.От там се долива.За да стигнеш до тая пробка обаче трябва да се свали гумата.След това с удължители и специален ключ се развива пробката.На всичси WV e така.
Дано да съм обяснила,че и аз бях се шашнала и докато не видях всичко с очите си не се успокоих.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: ==

Мнениеот Anbuch » Чет 22 ное 2007 13:26


Теодор написа:А също така колко събират тия скорости


При полото в зависимаос от скоростната кутия от 1.9л до 3.1л ,като при повечето скоростни кутии е 2.7л


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jijane » Чет 22 ное 2007 20:08


Винаги ми е било интересно като се каже, че "5-та скорост била на сухо доста дълго време" вярвате ли си като го казвате. Верно че е влошено мазането при намалено количество на маслото в скоростната кутия(специално за 5-та скорост), но чак да остане на сухо няма как просто. Само си представете какво става с маслото когато входящия вал се завърти с 2-3000 оборота да речем и всичките налични по него зъбни колелета, синхронизатари и т.н. увлечат маслото, тогава си помислете колко на сухо остава. Просто за части от секундата ако е имало сухо място вече няма такова, маслото просто е навсякъде където можете да се сетите.
Да влошено е мазането, но че е на сухо е те такова животно нема.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 22 ное 2007 20:13


Датчика отпред е за задна..да светкат ламбите за задна..
Там се развива, само когато се сменя..
Другите проки са 2 отзад..
долната е за източване, горната е за проверка.

Налива се докато почне да прелива от горната пробка..
след което се затваря..
долната се развива само ако искаш да източиш цялото масло.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 22 ное 2007 20:14


jijane написа:Да влошено е мазането, но че е на сухо е те такова животно нема.

Има .. не си виждал скоростна кутия с много малко масло ;)
чак хептем на сухо не е.. ама си е почти.. ;(


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пет 23 ное 2007 0:37


jijane написа:тогава си помислете колко на сухо остава.


Достатъчно на сухо остава та 90% от темите в тоя подфорум за скоростни кутии да са за прецакана 5 та предавка


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Мнениеот Lizard » Пет 23 ное 2007 1:48


Аз съм със 1.4 АЕХ мотора и пробката за проверка на маслото в скорастна е отпред!!!
Знам със сигорност защото беше вътрешен шестограм и превъртя. След това майстора за да я смени с заварка развиване алабала. ...

колко пробки реално има има скоростната кутия незнам. Ама за 2-3 дена да ти изтече маслото през семерингата на избирача е абсурд.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта