Paдиатор парно-РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Passat
psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 22 ное 2007 15:51


Ако нямаш климатик, е доста по-лесно, не се разглабя таблото!:

Сваляш жабката и тавата;
Сваляш дясната част на охладител/отоплителя. Състои се от две части, лявата е еднаква и за климатик и за без, и включва въпросната клапа (и други клапи) и радиаторчето за парно. Дясната при варианта без климатик е просто въздуховод с една клапа на жило и вентилатор.
Двете части са захванати една за друга с пружинни скоби - махаш скобите, откачаш двата болта отпред под филтъра за входящ въздух и дясната част се сваля. Скобите се свалят малко трудно, но е напълно възможно.

Така въпросната клапа ще се открие, и ще може да подмениш дунапрена с нещо друго, без да я сваляш от колата. Просто лепиш, и ако трябва - стягаш с щипки за пране или нещо друго докато стегне лепилото (силикона). Тънкия момент е че клапата е доста голяма, и сгъната, обаче много вероятно е дунапрена да е скапан само по тази част която е достъпна. В такъв случай просто отрязваш стария дунапрен до здраво и подлепяш нещо ново. Ако и навътре е скапана - лош късмет - трябва да се вади, което значи сваляне на табло, разкачване на тръби за антифриз и т.н.

После монтираш по обратния ред. Скобите са малко пипкави и искат дълги пръсти, но става. :-)




Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Чет 22 ное 2007 15:55


Мерси за помоща,относно пръстите са ми дълги :heeeavy metal


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Чет 22 ное 2007 16:03


IVAN MAKSIMOV BICHOVSKI написа:Благодаря,а колега свалял ли си таблото и ако си можеш ли да ми обиасниш(горе-долу)как става(само на 4 болта отстрани ли се държи,тунела сваля ли се).


Да свалял съм го 2 пъти и един път съм го качвал обратно (първият път Никси помогна).

Сичко се сваля, горе-долу в следната последователност (бъди много търпелив):

1. решетките на духалките (под тях има бинтове);
2. частта със спидомера и километража и часовниците, два болта (ако не се лъжа) в горните ъгли, като махнеш платмасовата рамка ще ги видиш;
3. кората с джобовете и капака на бушоните, която се намира в ляво под волана;
4. кората отдясно под волана, която стига до 'брчето' (май така му казваха навремето);
5. кората под жабката, тя е с един голям джоб (пред дясната седалка);
6. жабката, отваряш и гледаш къде са винтовете;
7. централния панел вадиш всичко от него (копчаляк и прочее) и внимателно развиваш (4 или 6 винта са, не помня съвсем точно, в ъглите има със сигурност, точно с това парче бъди внимателен, много е крехко, пластмасата е кофти;
8. развиваш топката около скоростния лост и махаш 'сичко, което врви с него;
9. извашдаш пепелника за пътниците, намираш двата винта под него и освобождаваш кората около и зад лоста на ръчната спирачка;
10. махаш котата, която е под централната колона на таблото и воала . . .;
11. развиваш двата болта (отляво и отдясно), които свързват централната клона на таблото с две пластини към купето;
12. сваляш корите под волана и махаш волана, може и да не го махаш, но ако го няма е по-удобно (според мен);
13. отваряш широко вратите и махаш капачките и развиваш онези четири болта за които питаш;
14. развиваш болтовете и махаш щипките, които свързват въздуховодите към кутията с топлобменника (радиаторчето) и изтегляш таблото напред и го изваждаш от купето;
15. отваряш предния капак, източваш охладителната течност, разкачаш мъркучите към 'парното';
16. зад двигателя в изолационното покритие има две капачета, под тях развиваш две 'десетки', които пприкрепват паното към купето;
17. в дясно на предното стъкло, непосредствено под него се намира решетката през която 'парното' засмуква въздух, освобождаваш двете щипки и развиваш двата болта (май бяха 13-ки);
18. готово вече можеш да извадиш парното извън купето и да започнеш да го ремонтираш.

Ами това е най-общо, без много подробности.

Успех.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Чет 22 ное 2007 16:12


направо ми стана ЛОШО :предавам се ,но все пак ще го свалям само да "поомекне" времето


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Emo » Чет 22 ное 2007 16:36


IVAN MAKSIMOV BICHOVSKI написа:направо ми стана ЛОШО :предавам се ,но все пак ще го свалям само да "поомекне" времето


Действай смело, но много търпеливо, търпение му е майката, ако нещо не излиза с лекота го огледай внимателно, да не си забравил да разкачиш нещо.

Като разкачаш куплунзи, драсвай си по един номер на най-обикновен лейкопласт и им го лепвай, а на един лист си пиши откъде си го разкачил, това не е защото може да свържеш нещо 'накриво', а защото може да забравиш да включиш някой, пък и ще ти помогне да следваш обратна последователност при сглобяването (аз карах 4 месеца без стоп-светлини, докато едим пич в Пловдив ми обърна внимание).

Ако имаш въпроси - питай, на твое разположение съм.

Успех.


Потребителски аватар
Dart
Мнения: 259
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dart » Чет 22 ное 2007 19:20


Колегата Емо е абсолютно прав - описал го е напълно изчерпателно. Както той те съветва прави го бавно и внимателно , защото когато дойде времето за сглобяване - сам ще се учудиш колко много пластмаси,винтове, кабели и др. има. Аз минах по този път и според мен сглобяването е по- трудната част.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Пет 23 ное 2007 9:33


то винаги сглобяването е по трудно,а и бързата работа срам за майстора :gay fight


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 23 ное 2007 10:03


Все пак бих ти препоръчал да пробваш първо моя метод за частично разглабяне. :-) Много по-малко работа е. Вярно, има шанс да не мине номера (ако се окаже че дунапрена е съсипан изцяло, включително в частта на клапата която е навътре и е недостъпна), но тази дясната част така или иначе и при двата варианта се сваля, т.е. не губиш нищо, освен усилията по разкачване на пружинните скоби.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Пет 23 ное 2007 13:17


О.К. да така и ще направя,ако не стане ще правя както е написал колегата емо(за което съм му много благодарен за изчерпателня отговор),а претполагам че един ден ще е достатачен за цялата история :gruebel


kikosliven
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 16:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот kikosliven » Нед 25 ное 2007 21:27


здравейте на всички.много е трудно това с парното.ако можеш направи няколко снимки на цялата процедура ще бъдеш много полезен на всички .иначе има снимки но са за ауди от vaskoto1 и не знам дали е същото.http://audibg.com/index.php?showtopic=7033


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 26 ное 2007 13:12


Ако сваляш всичко, един ден може и да не стигне - предполага се че го правиш за пръв път, т.е. ще има много умуване в стил "тая хуйовина гадните шваби как са я сглобили и как да я разглобя без да я счупя" и т.н.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Пон 26 ное 2007 15:16


да за пръв път ще го свалям :banghead: ,ще видя какво мога да направя за снимките,а за БЛАГОСЛОВИТЕ със сигорност ще ги има :maaad:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта