Изисквания:
Истински кабели за даване на ток, които могат да издържат на продължително въртене на тегав дизел.. без да се деформират
Компактни, гъвкави...
Въпрос 1.
Колко кв. мм да е многожилният кабел..
На мен лично ми се мота нещо от сорта на ПВ-А2 да речем 25 мм2 дълги около 2.5мтр
Все си мисля, че 25мм2 могат да устискат без никакви проблеми около 100 ампера ток продъжително време, и около 200 ампера, за да започнат да се нагряват... а за около 1-2 мин.. зимно време трябва да устускат около 400 ампера...
Та според вас достатъчно ли е 25мм2 кабел многожилен?
Щипки.. явно щом кабела ще издържи на тока, сагата ще настане в щипките..
Какви къде някой да каже хубави щипки.. естествено, ще бъдат запоени за кабела..
като мераци, мисля до около 40 кинта /да се сместя/
Я някой да каже дали е виждал нейде подобни яки щипки или кабели.. и на какви цени..
кабела го гледах за около 7-8 лв може да се вземе за мтр.
Кабели за даване на ток..тука няква дискусиика
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
Wili, правилото е че 1 квадратен мм жица носи 10 ампера променлив ток, при постоянен - повече. дълготрайно.
тоест 25мм издържа поне 250А променлив или около 350 постоянен.
и 16мм ти върши работа щото доколко знам почти няма стартер над 200А
дължината не е фатална
фатална е контактната повърхност на щипките
аз лично не съм фен на тия кабели, предпочитам тънки жички, връзваш + към + и - към -, палиш колата донор и пушиш една цигара, всеки нормален акумулатр за 10 мин ще зареди достатъчно за да запали
тоест 25мм издържа поне 250А променлив или около 350 постоянен.
и 16мм ти върши работа щото доколко знам почти няма стартер над 200А
дължината не е фатална
фатална е контактната повърхност на щипките
аз лично не съм фен на тия кабели, предпочитам тънки жички, връзваш + към + и - към -, палиш колата донор и пушиш една цигара, всеки нормален акумулатр за 10 мин ще зареди достатъчно за да запали
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Колкото е по-високо напрежението,толкова сечението на кабела,необходимо да пренесе 1А ток е по-малко
.
За дължина 5-6 метра на 12 волта,1 кв.мм кабел носи без проблеми 5-6А ток в дълготраен период.В пикове 1 кв.мм ще понесе и повече.
Ако не ви мързи,проверявайте по таблиците в нета.
Ако ви мързи,просто ми се доверете
.

За дължина 5-6 метра на 12 волта,1 кв.мм кабел носи без проблеми 5-6А ток в дълготраен период.В пикове 1 кв.мм ще понесе и повече.
Ако не ви мързи,проверявайте по таблиците в нета.
Ако ви мързи,просто ми се доверете

-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
nii написа:andro_ написа:Колкото е по-високо напрежението,толкова сечението на кабела,необходимо да пренесе 1А ток е по-малко.
напрежението в случая нама никакво отношение
Аз така по принцип,защото гледам си писал за прав ток/крив ток

Мойто лично мнение за тези кабели - колкото по-як,толкова по-як.
Разгледах различни готови комплекти и като гледам тези,които си струват са определено над 20-25 лева.С комплектите от 13-15-19 лева най-много да стане някоя беля.
Аз мислих да си правя кабели собствено производство,но само трябва да си намеря подходящи щипки.За кабели ще ползвам стари кабели от професионален електрожен (голямшък,колкото 1/3 Голф,не като тия детските

GodLike написа:В Практикер има кабели
200А - 7.50лв
400А - 10лв
600А - 23лв
800А - 28лв
Не знам колко са качествени, но ако си вземеш кабели за 600А трябва поне на 400 да нямат никакъв проблем
Да те пази господ от тези кабели

Никой не знае кой и как е направил замерването, че издържат съответните ампери, но редовно виждам такива "истински" кабели разтопени около щипките

Не само кабела, но и щипките трябва да са читави. И връзката между двете да е качествена.
Аз имам едни "кабелчета" от по 25 квадрата, дълги по 3 метра, калайдисани на връзката към щипките. Не съм имал никакъв проблем, а редовно "раздавам" ток през зимата.... Правени са на ръка и ми струваха 30 лева, но не съжалявам за нито една стотинка от тях.
- tatenceto
- Мнения: 781
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
аз да попитам-щипките ти същите ли са като на купешките или са по различни.и ако са други дай моля инфо от къде си ги взел.или майстора ти -координати,ако може.greda написа:GodLike написа:В Практикер има кабели
200А - 7.50лв
400А - 10лв
600А - 23лв
800А - 28лв
Не знам колко са качествени, но ако си вземеш кабели за 600А трябва поне на 400 да нямат никакъв проблем
Да те пази господ от тези кабели![]()
Никой не знае кой и как е направил замерването, че издържат съответните ампери, но редовно виждам такива "истински" кабели разтопени около щипките![]()
Не само кабела, но и щипките трябва да са читави. И връзката между двете да е качествена.
Аз имам едни "кабелчета" от по 25 квадрата, дълги по 3 метра, калайдисани на връзката към щипките. Не съм имал никакъв проблем, а редовно "раздавам" ток през зимата.... Правени са на ръка и ми струваха 30 лева, но не съжалявам за нито една стотинка от тях.
- stinka
- Мнения: 83
- Регистриран на: Сря 27 дек 2006 18:09
- Автомобил: pasat b5 i pasat b3
- Двигател:
- Местоположение: София
дизела
тия купешките стават за бензиновите,но за дизела си требва сериозен кабел-все пак имаш и подгряване. карам дизелаци сигурно 15-16г вече и направил съм си кабели - 16квадрата около 1.5-1.6 са дълги и едни яки щипки/много отдавна съм ги купувал,нямам спомен откъде/.кабелите се запояват с газова горелка задължително-тока е с голям ампераж.купешките са с малко сечение на проводника,иначе vasseto е прав-презапояват се наново и за бензинов мотор нямаш грижи. p.s -не трябва и да са много дълги -има загуба на ампераж.ако са по дълги ти трябва проводник с по голямо сечение..
Вили,ако имаш път към моето жилищно място-имам едни жици без щипки-ела да ги видиш,ако ти харесат-взимаш
!Не ги знам какви са,останаха от предния собственик на колата...даже и някакъв измекярски калъф имат....
не споря,не съм сигурен...ама аз знам че 1 мм2 =6 ампера
Greda-с такива кабели от практикер 3 зима подаваме ток на дъртите служебни бангии в работата-и дизели(лт55,транзит) и разни бензинки....

nii написа: правилото е че 1 квадратен мм жица носи 10 ампера променлив ток,
не споря,не съм сигурен...ама аз знам че 1 мм2 =6 ампера


Greda-с такива кабели от практикер 3 зима подаваме ток на дъртите служебни бангии в работата-и дизели(лт55,транзит) и разни бензинки....
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта