Кабели за даване на ток..тука няква дискусиика

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Кабели за даване на ток..тука няква дискусиика

Мнениеот wili98 » Пет 23 ное 2007 23:28


Изисквания:
Истински кабели за даване на ток, които могат да издържат на продължително въртене на тегав дизел.. без да се деформират

Компактни, гъвкави...

Въпрос 1.
Колко кв. мм да е многожилният кабел..
На мен лично ми се мота нещо от сорта на ПВ-А2 да речем 25 мм2 дълги около 2.5мтр

Все си мисля, че 25мм2 могат да устискат без никакви проблеми около 100 ампера ток продъжително време, и около 200 ампера, за да започнат да се нагряват... а за около 1-2 мин.. зимно време трябва да устускат около 400 ампера...

Та според вас достатъчно ли е 25мм2 кабел многожилен?

Щипки.. явно щом кабела ще издържи на тока, сагата ще настане в щипките..
Какви къде някой да каже хубави щипки.. естествено, ще бъдат запоени за кабела..

като мераци, мисля до около 40 кинта /да се сместя/

Я някой да каже дали е виждал нейде подобни яки щипки или кабели.. и на какви цени..

кабела го гледах за около 7-8 лв може да се вземе за мтр.




Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Пет 23 ное 2007 23:39


Щипки за маса на електрожен? :roll:


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пет 23 ное 2007 23:57


Wili, правилото е че 1 квадратен мм жица носи 10 ампера променлив ток, при постоянен - повече. дълготрайно.
тоест 25мм издържа поне 250А променлив или около 350 постоянен.
и 16мм ти върши работа щото доколко знам почти няма стартер над 200А
дължината не е фатална
фатална е контактната повърхност на щипките

аз лично не съм фен на тия кабели, предпочитам тънки жички, връзваш + към + и - към -, палиш колата донор и пушиш една цигара, всеки нормален акумулатр за 10 мин ще зареди достатъчно за да запали


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Съб 24 ное 2007 0:17


Дължината според мен е от съществено значение, щото често се случва да не могат да се нагодят акумулаторите на донора и черпещия ток един до друг, и стават едни протягания. Та затова поне 3 метра - докат не артиса не стига ...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 24 ное 2007 0:40


Колкото е по-високо напрежението,толкова сечението на кабела,необходимо да пренесе 1А ток е по-малко :wink: .
За дължина 5-6 метра на 12 волта,1 кв.мм кабел носи без проблеми 5-6А ток в дълготраен период.В пикове 1 кв.мм ще понесе и повече.
Ако не ви мързи,проверявайте по таблиците в нета.
Ако ви мързи,просто ми се доверете :wink: .


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Съб 24 ное 2007 1:04


andro_ написа:Колкото е по-високо напрежението,толкова сечението на кабела,необходимо да пренесе 1А ток е по-малко :wink: .
:shock напрежението в случая нама никакво отношение


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Съб 24 ное 2007 1:18


Когато инсталирам усилватели слагам на 5 ампера 1 квадрат. А амперите ги взимам от предпазителя на усилвателя като винаги се презастраховам или с "по-дебел" кабел или с по-малък бушон при аку-то.

При подаването на ток не знам дали се процедира по същия начин...


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Съб 24 ное 2007 7:38


nii написа:
andro_ написа:Колкото е по-високо напрежението,толкова сечението на кабела,необходимо да пренесе 1А ток е по-малко :wink: .
:shock напрежението в случая нама никакво отношение

Аз така по принцип,защото гледам си писал за прав ток/крив ток :D .
Мойто лично мнение за тези кабели - колкото по-як,толкова по-як.
Разгледах различни готови комплекти и като гледам тези,които си струват са определено над 20-25 лева.С комплектите от 13-15-19 лева най-много да стане някоя беля.
Аз мислих да си правя кабели собствено производство,но само трябва да си намеря подходящи щипки.За кабели ще ползвам стари кабели от професионален електрожен (голямшък,колкото 1/3 Голф,не като тия детските :D ).Не знам какво им е сечението,но са якички.


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Съб 24 ное 2007 8:22


В Практикер има кабели

200А - 7.50лв
400А - 10лв
600А - 23лв
800А - 28лв

Не знам колко са качествени, но ако си вземеш кабели за 600А трябва поне на 400 да нямат никакъв проблем :lol:


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Съб 24 ное 2007 18:32


GodLike написа:В Практикер има кабели

200А - 7.50лв
400А - 10лв
600А - 23лв
800А - 28лв

Не знам колко са качествени, но ако си вземеш кабели за 600А трябва поне на 400 да нямат никакъв проблем :lol:

Да те пази господ от тези кабели :evil:
Никой не знае кой и как е направил замерването, че издържат съответните ампери, но редовно виждам такива "истински" кабели разтопени около щипките :shock
Не само кабела, но и щипките трябва да са читави. И връзката между двете да е качествена.
Аз имам едни "кабелчета" от по 25 квадрата, дълги по 3 метра, калайдисани на връзката към щипките. Не съм имал никакъв проблем, а редовно "раздавам" ток през зимата.... Правени са на ръка и ми струваха 30 лева, но не съжалявам за нито една стотинка от тях.


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Съб 24 ное 2007 18:43


greda написа:
GodLike написа:В Практикер има кабели

200А - 7.50лв
400А - 10лв
600А - 23лв
800А - 28лв

Не знам колко са качествени, но ако си вземеш кабели за 600А трябва поне на 400 да нямат никакъв проблем :lol:

Да те пази господ от тези кабели :evil:
Никой не знае кой и как е направил замерването, че издържат съответните ампери, но редовно виждам такива "истински" кабели разтопени около щипките :shock
Не само кабела, но и щипките трябва да са читави. И връзката между двете да е качествена.
Аз имам едни "кабелчета" от по 25 квадрата, дълги по 3 метра, калайдисани на връзката към щипките. Не съм имал никакъв проблем, а редовно "раздавам" ток през зимата.... Правени са на ръка и ми струваха 30 лева, но не съжалявам за нито една стотинка от тях.
аз да попитам-щипките ти същите ли са като на купешките или са по различни.и ако са други дай моля инфо от къде си ги взел.или майстора ти -координати,ако може.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Съб 24 ное 2007 18:50


Купи си едни кабели от 7 лв и първото нещо дето трябва да направиш е да си ги запоиш като пише по дебелите книги за щипките.
Такива кабели имам и съм мн доволен.

P.S. Мисля че на всички стана ясно че ги псувах при първото им ползване,но след като си ги запоих всичко се оправи.


Потребителски аватар
stinka
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 27 дек 2006 18:09
Автомобил: pasat b5 i pasat b3
Двигател:
Местоположение: София

дизела

Мнениеот stinka » Съб 24 ное 2007 21:29


тия купешките стават за бензиновите,но за дизела си требва сериозен кабел-все пак имаш и подгряване. карам дизелаци сигурно 15-16г вече и направил съм си кабели - 16квадрата около 1.5-1.6 са дълги и едни яки щипки/много отдавна съм ги купувал,нямам спомен откъде/.кабелите се запояват с газова горелка задължително-тока е с голям ампераж.купешките са с малко сечение на проводника,иначе vasseto е прав-презапояват се наново и за бензинов мотор нямаш грижи. p.s -не трябва и да са много дълги -има загуба на ампераж.ако са по дълги ти трябва проводник с по голямо сечение..


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Съб 24 ное 2007 23:18


Вили,ако имаш път към моето жилищно място-имам едни жици без щипки-ела да ги видиш,ако ти харесат-взимаш :D !Не ги знам какви са,останаха от предния собственик на колата...даже и някакъв измекярски калъф имат....
nii написа: правилото е че 1 квадратен мм жица носи 10 ампера променлив ток,

не споря,не съм сигурен...ама аз знам че 1 мм2 =6 ампера :roll: :roll:
Greda-с такива кабели от практикер 3 зима подаваме ток на дъртите служебни бангии в работата-и дизели(лт55,транзит) и разни бензинки....


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Съб 24 ное 2007 23:42


На фирмата Guard кабелите си струват парите 300А=17лв. в практикер на око над 25 квадрата със масивни щипки :idea:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: domina7or и 41 госта