
Въпрос Маншони външни карета!Сменен, но Проблем!!!КРИК???
- krazkraz
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 12:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Asenovgrad 1Z TDI Kombi
Въпрос Маншони външни карета!Сменен, но Проблем!!!КРИК???
Моля, дайте съвет за смяна!По-лесно ли е да се отвие гайката на карето, или да се отвие накрайника,шарнира и двата болта на амор-ра?В комплекта на маншона има шайба жълта на цвят,цепната и краищата и са закривени навън.за какво служи и къде се слага?Моля, кажете че ми сцепен маншона и трябва да го сменя! 

Последна промяна от krazkraz на Пет 09 сеп 2005 7:49, променено общо 2 пъти.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Отвива се голямата гайка на полуоската, разкача се и шарнира. Кълчиш шенкела настрани и изваждаш края на полуоската. След това се сваля карето, слага се новия маншон, слагаш карето, скобите, мушкаш в шенкела, сглобяваш шарнира, завиваш гайката /голямата/ и отиваш на реглаж на предница.
Голямата гайка се развива при кола НЕ вдигната на крик и евенруално един трябва да скача на спирачките защото е много здраво стегнато там.
EDIT: За да се избегне ходенето на реглаж шарнира се сваля от този болт който е от горната му страна, а не от 3-те които са отдолу.
silent мерсим за поправката.
Голямата гайка се развива при кола НЕ вдигната на крик и евенруално един трябва да скача на спирачките защото е много здраво стегнато там.
EDIT: За да се избегне ходенето на реглаж шарнира се сваля от този болт който е от горната му страна, а не от 3-те които са отдолу.
silent мерсим за поправката.
Последна промяна от °niksi° на Чет 08 сеп 2005 11:43, променено общо 1 път.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
°niksi° написа:Отвива се голямата гайка на полуоската, разкача се и шарнира. Кълчиш шенкела настрани и изваждаш края на полуоската. След това се сваля карето, слага се новия маншон, слагаш карето, скобите, мушкаш в шенкела, сглобяваш шарнира, завиваш гайката /голямата/ и отиваш на реглаж на предница.
Голямата гайка се развива при кола НЕ вдигната на крик и евенруално един трябва да скача на спирачките защото е много здраво стегнато там.
Голямана гайка може да я развиеш и ако е качена колата на крик само че трябва да навиеш и болтовете на джантата. Аз я развивам качена на крик защото така ми е по-удобно.
Само не разбирам какво налага реглажа на предницата след като не се демонтира или разхлабва нито един елемнт който регулира предницата.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Въпрос Маншони външни карета
krazkraz написа:...В комплекта на маншона има шайба жълта на цвят,цепната и краищата и са закривени навън.за какво служи и къде се слага?
Многократно съм сменял маншони и карета и наистина в ремонтния комплект има такава шайба.
Никога не съм я слагал - така и не разбрах за къде е

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос Маншони външни карета
rmk написа:krazkraz написа:...В комплекта на маншона има шайба жълта на цвят,цепната и краищата и са закривени навън.за какво служи и къде се слага?
Многократно съм сменял маншони и карета и наистина в ремонтния комплект има такава шайба.
Никога не съм я слагал - така и не разбрах за къде е
Доколкото знам същите манщони се слагат и на каретата на опел и там тази шайба се слага. Та затова е в комплекта.Иначе при нас е излишна
- popeye
- Мнения: 1253
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос Маншони външни карета
rmk написа:krazkraz написа:...В комплекта на маншона има шайба жълта на цвят,цепната и краищата и са закривени навън.за какво служи и къде се слага?
Многократно съм сменял маншони и карета и наистина в ремонтния комплект има такава шайба.
Никога не съм я слагал - така и не разбрах за къде е
мисля че говорите за зегерка, а не шайба
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
външните карета на ФВ са 2 типа по начин на захващане към полуоската (което прави и 2 типа полуоски).
едните са със зегерка във вътрешната на карето част и външна на полуоската (канал за зегерката) и те се разглобяват с помоща на клещи(зегер). именно този тип захващане ползва тази зегерка.
другия тип е със зегерката на полуоската и тя е навътре в полуоската и навън в карето-тези са по нови и се свалят с просто избиване. което не работи по никакъв начин при първия тип.
едните са със зегерка във вътрешната на карето част и външна на полуоската (канал за зегерката) и те се разглобяват с помоща на клещи(зегер). именно този тип захващане ползва тази зегерка.
другия тип е със зегерката на полуоската и тя е навътре в полуоската и навън в карето-тези са по нови и се свалят с просто избиване. което не работи по никакъв начин при първия тип.
- krazkraz
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 12:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Asenovgrad 1Z TDI Kombi
Започнах да го сменям, та голям зор видях.Не намерих ключ за главината и развих шарнира,двата болта на амортисьора, но накраиника ми *.* майката.
Както си беше на крика навих волана да мога с чука да чукам накрайника И КОЛАТА ПАДНА ОТ КРИКА!!!
Крика се усука целия и остана легнал под колата.Цялата кола се подпря на спирачния диск и на двигателя.Какъв е тоя скапан крик
: Е..си! Поне не станаха никакви поразии!Дайте съвет да си купя ли маслен крик и дали са хубави? 




- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Ами така като чета ти си направил най-сложната смяна на маншон.
По принцип накрайника е най-смотаното нещо за отвиване - обикновенно има склонността да се върти заедно с гайката и не може да се хване контра.
Всички други гайки се отвиват далече по-лесно.
Колкото до масления крик мога само да кажа, че винаги един допълнителен крик не е излишен, пък бил той маслен или не.
По принцип накрайника е най-смотаното нещо за отвиване - обикновенно има склонността да се върти заедно с гайката и не може да се хване контра.
Всички други гайки се отвиват далече по-лесно.
Колкото до масления крик мога само да кажа, че винаги един допълнителен крик не е излишен, пък бил той маслен или не.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
krazkraz написа:( Както си беше на крика навих волана да мога с чука да чукам накрайника И КОЛАТА ПАДНА ОТ КРИКА!!!Крика се усука целия и остана легнал под колата.Цялата кола се подпря на спирачния диск и на двигателя.Какъв е тоя скапан крик
не е виновен крика а ти самия.
при действията,които си направил е напълно логично това да се случи с този крик .
след като вдигнеш колата се слагат стойки и подпираш задните гуми.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 173 госта