Въпрос Маншони външни карета!Сменен, но Проблем!!!КРИК???

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
krazkraz
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 12:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Asenovgrad 1Z TDI Kombi

Въпрос Маншони външни карета!Сменен, но Проблем!!!КРИК???

Мнениеот krazkraz » Чет 08 сеп 2005 10:11


Моля, дайте съвет за смяна!По-лесно ли е да се отвие гайката на карето, или да се отвие накрайника,шарнира и двата болта на амор-ра?В комплекта на маншона има шайба жълта на цвят,цепната и краищата и са закривени навън.за какво служи и къде се слага?Моля, кажете че ми сцепен маншона и трябва да го сменя! :(

Последна промяна от krazkraz на Пет 09 сеп 2005 7:49, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 08 сеп 2005 10:29


Отвива се голямата гайка на полуоската, разкача се и шарнира. Кълчиш шенкела настрани и изваждаш края на полуоската. След това се сваля карето, слага се новия маншон, слагаш карето, скобите, мушкаш в шенкела, сглобяваш шарнира, завиваш гайката /голямата/ и отиваш на реглаж на предница.
Голямата гайка се развива при кола НЕ вдигната на крик и евенруално един трябва да скача на спирачките защото е много здраво стегнато там.

EDIT: За да се избегне ходенето на реглаж шарнира се сваля от този болт който е от горната му страна, а не от 3-те които са отдолу.
silent мерсим за поправката.

Последна промяна от °niksi° на Чет 08 сеп 2005 11:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Чет 08 сеп 2005 11:36


°niksi° написа:Отвива се голямата гайка на полуоската, разкача се и шарнира. Кълчиш шенкела настрани и изваждаш края на полуоската. След това се сваля карето, слага се новия маншон, слагаш карето, скобите, мушкаш в шенкела, сглобяваш шарнира, завиваш гайката /голямата/ и отиваш на реглаж на предница.
Голямата гайка се развива при кола НЕ вдигната на крик и евенруално един трябва да скача на спирачките защото е много здраво стегнато там.

Голямана гайка може да я развиеш и ако е качена колата на крик само че трябва да навиеш и болтовете на джантата. Аз я развивам качена на крик защото така ми е по-удобно.
Само не разбирам какво налага реглажа на предницата след като не се демонтира или разхлабва нито един елемнт който регулира предницата.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 08 сеп 2005 11:41


silent написа:Само не разбирам какво налага реглажа на предницата след като не се демонтира или разхлабва нито един елемнт който регулира предницата.

Да да да, тука се отпласнах малко и изключих, че шарнира трябва да се свали от този болт който е в горната му част, а не от трите които са отдолу.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Въпрос Маншони външни карета

Мнениеот rmk » Чет 08 сеп 2005 11:58


krazkraz написа:...В комплекта на маншона има шайба жълта на цвят,цепната и краищата и са закривени навън.за какво служи и къде се слага?

Многократно съм сменял маншони и карета и наистина в ремонтния комплект има такава шайба.
Никога не съм я слагал - така и не разбрах за къде е :dontknow:


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос Маншони външни карета

Мнениеот silent » Чет 08 сеп 2005 15:00


rmk написа:
krazkraz написа:...В комплекта на маншона има шайба жълта на цвят,цепната и краищата и са закривени навън.за какво служи и къде се слага?

Многократно съм сменял маншони и карета и наистина в ремонтния комплект има такава шайба.
Никога не съм я слагал - така и не разбрах за къде е :dontknow:

Доколкото знам същите манщони се слагат и на каретата на опел и там тази шайба се слага. Та затова е в комплекта.Иначе при нас е излишна


Потребителски аватар
granci
Мнения: 105
Регистриран на: Чет 04 авг 2005 16:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот granci » Чет 08 сеп 2005 16:07


И на Опел и на Голф1 /1976-1979/ я има.След1979г карето се променя, а маншона остава същия.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос Маншони външни карета

Мнениеот popeye » Чет 08 сеп 2005 21:56


rmk написа:
krazkraz написа:...В комплекта на маншона има шайба жълта на цвят,цепната и краищата и са закривени навън.за какво служи и къде се слага?

Многократно съм сменял маншони и карета и наистина в ремонтния комплект има такава шайба.
Никога не съм я слагал - така и не разбрах за къде е :dontknow:


мисля че говорите за зегерка, а не шайба


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 08 сеп 2005 22:06


външните карета на ФВ са 2 типа по начин на захващане към полуоската (което прави и 2 типа полуоски).
едните са със зегерка във вътрешната на карето част и външна на полуоската (канал за зегерката) и те се разглобяват с помоща на клещи(зегер). именно този тип захващане ползва тази зегерка.
другия тип е със зегерката на полуоската и тя е навътре в полуоската и навън в карето-тези са по нови и се свалят с просто избиване. което не работи по никакъв начин при първия тип.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пет 09 сеп 2005 7:17


Имате ли представа на кои модификации или години се монтират тези карета със зегерката със закривените краища, че ми стана любопитно ?
На голф 2 има ли я или само на единица, както е писал по-горе колегата ?


Потребителски аватар
krazkraz
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 12:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Asenovgrad 1Z TDI Kombi

Мнениеот krazkraz » Пет 09 сеп 2005 7:48


Започнах да го сменям, та голям зор видях.Не намерих ключ за главината и развих шарнира,двата болта на амортисьора, но накраиника ми *.* майката. :( Както си беше на крика навих волана да мога с чука да чукам накрайника И КОЛАТА ПАДНА ОТ КРИКА!!! :? Крика се усука целия и остана легнал под колата.Цялата кола се подпря на спирачния диск и на двигателя.Какъв е тоя скапан крик :shock: Е..си! Поне не станаха никакви поразии!Дайте съвет да си купя ли маслен крик и дали са хубави? :idea:


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пет 09 сеп 2005 8:10


Ами така като чета ти си направил най-сложната смяна на маншон.
По принцип накрайника е най-смотаното нещо за отвиване - обикновенно има склонността да се върти заедно с гайката и не може да се хване контра.
Всички други гайки се отвиват далече по-лесно.
Колкото до масления крик мога само да кажа, че винаги един допълнителен крик не е излишен, пък бил той маслен или не.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Пет 09 сеп 2005 8:15


krazkraz написа:( Както си беше на крика навих волана да мога с чука да чукам накрайника И КОЛАТА ПАДНА ОТ КРИКА!!! :? Крика се усука целия и остана легнал под колата.Цялата кола се подпря на спирачния диск и на двигателя.Какъв е тоя скапан крик

не е виновен крика а ти самия.
при действията,които си направил е напълно логично това да се случи с този крик .
след като вдигнеш колата се слагат стойки и подпираш задните гуми.


Потребителски аватар
krazkraz
Мнения: 29
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 12:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Asenovgrad 1Z TDI Kombi

Мнениеот krazkraz » Пет 09 сеп 2005 9:26


rmk, трябваше да го развия тъпия накрайник, защото нямах ключ за главината(комшията беше на работа).А за падането бях сам докато я правих и като навих волана докато заобиколя и беше подала, беше късно и бързах.КОЙ КАКВОТО СИ НАПРАВИ ДРУГ НЕ МОЖЕ ДА МУ ГО НАПРАВИ :cry: Поне леко се подпря на земята!


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 09 сеп 2005 10:39


Ако си развил двата болта дето държат амортесьора 90% си за реглаж, защото е много малко вероятно да си уцелил наклона на колелото както е бил.
Другия път не се притеснявай, а се обади преди това.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], TheEx0rcist и 219 госта