Торсен или Халдекс в Пасат Б 5.5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Вто 27 ное 2007 17:06


brabus написа:Има такова животно.
Cherepaha, сигурен ли си за Торсена? Според мен той се слага само на Файтон.


Сигурен. Б5 и 5.5 са с торсен.




Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Вто 27 ное 2007 17:16


Сега порових в нета.
Торсен диференциала, който е почти запазена марка на АУДИ Куатро се ползва само във Файтон, където разпределя 50:50 (преден - заден мост) постоянно и може да стигне до 70:30 или обратно.
Б5 е само Синхро - т.е. Виско куплунг
Б5.5 е само Халдекс и няма никакви торсиони .... кой ще купува АУДИ ако това нещо Quattro го имаше в VW mhihi


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Вто 27 ное 2007 17:22


brabus написа:Сега порових в нета.
Торсен диференциала, който е почти запазена марка на АУДИ Куатро се ползва само във Файтон, където разпределя 50:50 (преден - заден мост) постоянно и може да стигне до 70:30 или обратно.
Б5 е само Синхро - т.е. Виско куплунг
Б5.5 е само Халдекс и няма никакви торсиони .... кой ще купува АУДИ ако това нещо Quattro го имаше в VW mhihi


Не си прав човече. За това са и с надлъжни мотори. Б6 и Б4 са си халдекси....

А тайната е добре скрита .... :D


Starting from 1996 on Audi A4/S4/RS4, Audi A6/S6/Audi_RS6, Audi A8/S8 with both manual and automatic transmissions. Also on VW Passat B5, where it was initially referred to as Syncro, but by the time it reached US soil, it had been rechristened 4motion. Also used on the Volkswagen Phaeton and sister vehicles; also the Volkswagen Touareg where they use separate transmissions, PTU's and front axles. Manually locking rear differential replaced by Electronic Differential Lock (Difflock imitation, detects wheelspin via ABS sensors and applies brakes to spinning wheels thus transferring torque via open differential to another wheel which has more traction)[1]. EDL works at speeds up to 40 km/h (25 mph), on more powerful versions such as S4/S6/S8 - up to 80 km/h (50 mph). In addition to EDL, Audi A8/S8 limits engine rpm when excessive wheelspin occurs.

What: Permanent all wheel drive.

Torsen center differential, 50/50 split, automatically locking with up to 80% of torque transfer to either axle. Some recent vehicles [2006+ B7 RS4] have the "Sport Differential" with 40/60 front/rear torque split rather than 50/50....

From Wikipedia, the free encyclopedia


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Вто 27 ное 2007 17:26


За да не спамим темата на колегата.
Аз ще споря още с теб :lol: ама в момента нямам време.
:beer


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 27 ное 2007 20:39


a аз ще 4акам ,4е ми е доста любопитно :lol:


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот icoico » Вто 27 ное 2007 23:25


Значи,с риск да се набутам между шамарите,Б5(поне моят)e с торсен...иначе се води синхро.


koev
Мнения: 45
Регистриран на: Чет 18 май 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот koev » Сря 28 ное 2007 7:34


Торсен е 100% - проверено от много различни места, а и карам такъв B5. Логиката, че само на ауди се слага торсен куца - защо окачването на пасата и аудито е едно към едно - кой ще си купува ауди, като може да си купи пасат?


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 28 ное 2007 8:32


Аз наистина не съм 100% сигурен, а никога не съм се интересувал много. Ако наистина е с торсен (говоря по-специално за В5.5) ще ми се вдигне много в очите този модел...те и сега са ми много на сърце.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 28 ное 2007 9:05


Започва да ми се издига Пасатко в очите :lol:
По Vagcat излизат еднакви както за Пасат В5, В5.5 и за АУДИ :!:

Това е картинката за АУДИ А4 и Пасат В5.5 и В5 (6 скорости) и еднакъв номер и цена 01E409751F MITTENDIFF 636 Euro
Изображение


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 28 ное 2007 9:10


По същия начин е и за задния диф...само не знам как може двата да са една и съща цена, но явно може :wink:
01V409751 MITTENDIFF 636 Euro


Изображение


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Сря 28 ное 2007 11:09


brabus написа:Аз наистина не съм 100% сигурен, а никога не съм се интересувал много. Ако наистина е с торсен (говоря по-специално за В5.5) ще ми се вдигне много в очите този модел...те и сега са ми много на сърце.


Получаваш пълноценно quattro, като само търговското наименование е сменено на 4motion.

Иначе торсен диференциала нито е измислен, нито е патентован от Ауди. Ползват го и други освен ВАГ ....


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 28 ное 2007 11:49


Това за измислянето на торсена го знам. По-скоро идеята ми е, че Quattro е запазена (търговска) марка само на АУДИ и все ми се струваше невъзможно да се прилага, вгражда дори под друго име, дори и в кола пак на VAG.
Затова имах съмнения.
Сега като се замисля АУДИ ТТ или А/S 3, на които пише Quattro са си чист Халдекс :lol:


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Сря 28 ное 2007 12:02


brabus написа:
Сега като се замисля АУДИ ТТ или А/S 3, на които пише Quattro са си чист Халдекс :lol:


Абсолютно. Новите А8-ци също не са с торсен диференциал. Явно му минава времето вече ...


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот icoico » Вто 11 дек 2007 18:01


Ъъ,да изтупам темата от нафталина понеже днес без друго лазих под колата :)
4MOTION е непрекъснато задвижване на всички колела на Volkswagen. При това задвижване, силата на двигателя се разпределя, според потребностите, между всичките четири колела.



При моделите с надлъжно вграден двигател, Torsen-диференциал се грижи за разпределението на задвижващите сили между предната и задната оси. При автомобили с напречно вграден двигател се прилага Haldex-съединител. Той предлага висока активна сигурност, надеждно следене на пътя при практически всякакви настилки и постоянно най-доброто праволинейно движение - също при страничен вятър - и е със значително предимство пред включените задвижвания 4 х 4, на базата на „непрекъснато предимство на сигурността”. Към това, 4MOTION може да се съчетава със всички системи за регулиране на динамиката на движение, като стабилизираща програма(ESP), регулиране приплъзването в задвижването(ASR), регулиране приплъзващия момент на двигателя(MSR) и електронна блокираща система на съединителя(EDS).
Това казва сайта на ФВ БГ и същото видях и аз(поне така мисля)и снимах даже :)
P.S.на Б5


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 11 дек 2007 19:41


мдаааа таман днеска с колегата приказвахме и го убеждавах че не е торсен... ма явно е че не съм баш прав...
ми ко да праа като съм фен под прикритие на ОООО



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта