brabus написа:Има такова животно.
Cherepaha, сигурен ли си за Торсена? Според мен той се слага само на Файтон.
Сигурен. Б5 и 5.5 са с торсен.
brabus написа:Сега порових в нета.
Торсен диференциала, който е почти запазена марка на АУДИ Куатро се ползва само във Файтон, където разпределя 50:50 (преден - заден мост) постоянно и може да стигне до 70:30 или обратно.
Б5 е само Синхро - т.е. Виско куплунг
Б5.5 е само Халдекс и няма никакви торсиони .... кой ще купува АУДИ ако това нещо Quattro го имаше в VW
Starting from 1996 on Audi A4/S4/RS4, Audi A6/S6/Audi_RS6, Audi A8/S8 with both manual and automatic transmissions. Also on VW Passat B5, where it was initially referred to as Syncro, but by the time it reached US soil, it had been rechristened 4motion. Also used on the Volkswagen Phaeton and sister vehicles; also the Volkswagen Touareg where they use separate transmissions, PTU's and front axles. Manually locking rear differential replaced by Electronic Differential Lock (Difflock imitation, detects wheelspin via ABS sensors and applies brakes to spinning wheels thus transferring torque via open differential to another wheel which has more traction)[1]. EDL works at speeds up to 40 km/h (25 mph), on more powerful versions such as S4/S6/S8 - up to 80 km/h (50 mph). In addition to EDL, Audi A8/S8 limits engine rpm when excessive wheelspin occurs.
What: Permanent all wheel drive.
Torsen center differential, 50/50 split, automatically locking with up to 80% of torque transfer to either axle. Some recent vehicles [2006+ B7 RS4] have the "Sport Differential" with 40/60 front/rear torque split rather than 50/50....
From Wikipedia, the free encyclopedia
brabus написа:Аз наистина не съм 100% сигурен, а никога не съм се интересувал много. Ако наистина е с торсен (говоря по-специално за В5.5) ще ми се вдигне много в очите този модел...те и сега са ми много на сърце.
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта