Гаранция при закупуване на стоки и услуги

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Гаранция при закупуване на стоки и услуги

Мнениеот K22 » Чет 29 ное 2007 10:05


Имаме приет Закон за защита на потребителя, който обаче не се знае от мнозина.Например когато някакъв уред не работи, или прояви дефект в Гарнционния срок, купувачът тръгва по сервизите вместо да отиде в магазина.
Това е неправилно Защото:
Търговската гаранция представлява задължение на продавача или на производителя към потребителя да възстанови заплатената цена, да замени или поправи стоката или да положи други грижи за нея, без това да е свързано с разходи за потребителя, когато потребителската стока не отговаря на обявените качества.
Трябва да сме настоятелни и да си търсим правата!




Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 29 ное 2007 10:07


еми да имаш си гаранция отиваш в сервиза и ти го правят без пари
или нещо аз не разбрах
замяна, обезщетение са друга бира
па и закона е от 1 година преди него имаше друг па същия в тая си част


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 29 ное 2007 10:12


Продавачъте е длъжен да замени или поправи стоката ! Не трябва да се разкарваме по сервизи!Купуваш уред от селския магазин а после тръгваш да търсиш сервиза в окръжния град...
и още за нашите права
Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.

(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.

(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот mely » Чет 29 ное 2007 10:38


В две годишен срок е длъжен да поправи подмени или да въстанови сумата виж глава пета раздел две http://www.kzp.bg/modules.php?name=Cont ... ge&pid=250 Гаранция и рекламация са две различни неща Гаранцията може да е и един месец но срока за рекламация е 2 години Разгледай и това
http://www.bnap.org/f/?page=4 ще видиш как стават тия работи Аз лично съм се сблъсквал в Технополис и просто започнах по ред -първо продавач консултанта го отнесе после шефа на отдела и накрая управителя на магазина който ме убеждаваше че трябва да нося на сервиз уреда който бях купил от тях преди 20 мин След като цитирах закона член по член/не съм юрист просто мнооооого чета :lol: то и затова за две години имам толкова мнения щото все само се образовам/управителя взе да :shock :shock пък и като споменах къде се намира КЗП хептен се на....ка Да видиш как се сменя лаптоп за норматив :twisted: :twisted: Всички трябва да си знаем правата а не дани правят на маймуни Договора за продажба на стоката е с магазина и теб не те интересуват никакви сервизе тръскаш им го и това е Ако до 30 дена не го управят мъка :lol: мъка ама за тях

P.s Лаптопа беше на един колега ама той ме извика щото съм бил по устат през цялото време той гледаше като ПУ...КА

Последна промяна от mely на Чет 29 ное 2007 10:50, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Чет 29 ное 2007 10:43


Абе трябва да стане като в Америка. Купуваш си телевизор, гледаш го 1 месец и после го връщаш и казваш, че нещо не е хубава картината, че не ти харесва и те ти връщат парите !


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот mely » Чет 29 ное 2007 10:46


Рано или късно и това ще стане :P Обаче сигурно ще е по-скоро късно


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 29 ное 2007 10:51


Имаме нормативната уредба- Закон за защита на потребителя-само че трябва да се научим да отстояваме и ползваме правата си.До като се огъваме пред продавача и разнасяме стоката по сервизи за своя сметка така ще бъде!Няма да станем скоро като в Германия, където ако ти се повреди телевизора в гаранция, ти доставят нов, до като си го ремонтират.


Потребителски аватар
Dragon
Мнения: 880
Регистриран на: Сря 05 окт 2005 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dragon » Чет 29 ное 2007 15:20


Супер полезно, мерси!


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Мнениеот Lizard » Чет 29 ное 2007 15:26


megalodon написа:Абе трябва да стане като в Америка. Купуваш си телевизор, гледаш го 1 месец и после го връщаш и казваш, че нещо не е хубава картината, че не ти харесва и те ти връщат парите !


Никога ама никога няма да стане това във България :)

Давам пример с америката. 2-ма авери са на бригада единия копува лаптоп ползва го 1 седмица и го връща, дават му парите! Дугия влиза след него в магазина и копужа същия лаптоп, който продавача вече е пуснал на по-ниска цена като ползван!

Ами кажи сега това кога ще стане в България. Кой ще тоз продавач дето ще се набута така


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 29 ное 2007 15:32


Lizard написа:
megalodon написа:Абе трябва да стане като в Америка. Купуваш си телевизор, гледаш го 1 месец и после го връщаш и казваш, че нещо не е хубава картината, че не ти харесва и те ти връщат парите !


Никога ама никога няма да стане това във България :)

Давам пример с америката. 2-ма авери са на бригада единия копува лаптоп ползва го 1 седмица и го връща, дават му парите! Дугия влиза след него в магазина и копужа същия лаптоп, който продавача вече е пуснал на по-ниска цена като ползван!

Ами кажи сега това кога ще стане в България. Кой ще тоз продавач дето ще се набута така

щото сме тарикати на дребно :twisted: а ония там не са свикнали на такива дребнавости...и тука в 7 дневен срок можеш да върнеш стоката


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Чет 29 ное 2007 15:59


Pichaga написа:
Lizard написа:
megalodon написа:Абе трябва да стане като в Америка. Купуваш си телевизор, гледаш го 1 месец и после го връщаш и казваш, че нещо не е хубава картината, че не ти харесва и те ти връщат парите !


Никога ама никога няма да стане това във България :)

Давам пример с америката. 2-ма авери са на бригада единия копува лаптоп ползва го 1 седмица и го връща, дават му парите! Дугия влиза след него в магазина и копужа същия лаптоп, който продавача вече е пуснал на по-ниска цена като ползван!

Ами кажи сега това кога ще стане в България. Кой ще тоз продавач дето ще се набута така

щото сме тарикати на дребно :twisted: а ония там не са свикнали на такива дребнавости...и тука в 7 дневен срок можеш да върнеш стоката
може ама не са свикнали и на такива измами :wink: кой американец ще се сети да връща лаптоп и да прати да го купи негов приятел по тънко :wink:

п.с. това скоро в БГ няма да стане


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 29 ное 2007 16:11


отново идваме до чипа
беден човек жив дявол, ама и чипа ни е сбъркан
все гледам енещо далаверката


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 29 ное 2007 16:19


За сега само в Кауфланд имат заповед в 3 дневен срок да приемат обратно стокота.Аз с голямо притеснение смених един пълнител за автоматичен дезодорант щото беше друг размер...Толкова сме свикнали да бъдем унижавани...Не можем да свикнем че е нормално да върнеш килим, щото не ти харесва цветът на домашно осветление..


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 29 ное 2007 17:27


Според мен и търговците и клиентите тук имат много да учат и двете страни не са стока!


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 29 ное 2007 17:29


L&R написа:Според мен и търговците и клиентите тук имат много да учат и двете страни не са стока!

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта