Имаме приет Закон за защита на потребителя, който обаче не се знае от мнозина.Например когато някакъв уред не работи, или прояви дефект в Гарнционния срок, купувачът тръгва по сервизите вместо да отиде в магазина.
Това е неправилно Защото:
Търговската гаранция представлява задължение на продавача или на производителя към потребителя да възстанови заплатената цена, да замени или поправи стоката или да положи други грижи за нея, без това да е свързано с разходи за потребителя, когато потребителската стока не отговаря на обявените качества.
Трябва да сме настоятелни и да си търсим правата!
Гаранция при закупуване на стоки и услуги
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Продавачъте е длъжен да замени или поправи стоката ! Не трябва да се разкарваме по сервизи!Купуваш уред от селския магазин а после тръгваш да търсиш сервиза в окръжния град...
и още за нашите права
Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
и още за нашите права
Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
В две годишен срок е длъжен да поправи подмени или да въстанови сумата виж глава пета раздел две http://www.kzp.bg/modules.php?name=Cont ... ge&pid=250 Гаранция и рекламация са две различни неща Гаранцията може да е и един месец но срока за рекламация е 2 години Разгледай и това
http://www.bnap.org/f/?page=4 ще видиш как стават тия работи Аз лично съм се сблъсквал в Технополис и просто започнах по ред -първо продавач консултанта го отнесе после шефа на отдела и накрая управителя на магазина който ме убеждаваше че трябва да нося на сервиз уреда който бях купил от тях преди 20 мин След като цитирах закона член по член/не съм юрист просто мнооооого чета
то и затова за две години имам толкова мнения щото все само се образовам/управителя взе да
пък и като споменах къде се намира КЗП хептен се на....ка Да видиш как се сменя лаптоп за норматив
Всички трябва да си знаем правата а не дани правят на маймуни Договора за продажба на стоката е с магазина и теб не те интересуват никакви сервизе тръскаш им го и това е Ако до 30 дена не го управят мъка
мъка ама за тях
P.s Лаптопа беше на един колега ама той ме извика щото съм бил по устат през цялото време той гледаше като ПУ...КА
http://www.bnap.org/f/?page=4 ще видиш как стават тия работи Аз лично съм се сблъсквал в Технополис и просто започнах по ред -първо продавач консултанта го отнесе после шефа на отдела и накрая управителя на магазина който ме убеждаваше че трябва да нося на сервиз уреда който бях купил от тях преди 20 мин След като цитирах закона член по член/не съм юрист просто мнооооого чета






P.s Лаптопа беше на един колега ама той ме извика щото съм бил по устат през цялото време той гледаше като ПУ...КА
Последна промяна от mely на Чет 29 ное 2007 10:50, променено общо 2 пъти.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Имаме нормативната уредба- Закон за защита на потребителя-само че трябва да се научим да отстояваме и ползваме правата си.До като се огъваме пред продавача и разнасяме стоката по сервизи за своя сметка така ще бъде!Няма да станем скоро като в Германия, където ако ти се повреди телевизора в гаранция, ти доставят нов, до като си го ремонтират.
- Lizard
- Мнения: 940
- Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Варна
- Контакти:
megalodon написа:Абе трябва да стане като в Америка. Купуваш си телевизор, гледаш го 1 месец и после го връщаш и казваш, че нещо не е хубава картината, че не ти харесва и те ти връщат парите !
Никога ама никога няма да стане това във България

Давам пример с америката. 2-ма авери са на бригада единия копува лаптоп ползва го 1 седмица и го връща, дават му парите! Дугия влиза след него в магазина и копужа същия лаптоп, който продавача вече е пуснал на по-ниска цена като ползван!
Ами кажи сега това кога ще стане в България. Кой ще тоз продавач дето ще се набута така
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Lizard написа:megalodon написа:Абе трябва да стане като в Америка. Купуваш си телевизор, гледаш го 1 месец и после го връщаш и казваш, че нещо не е хубава картината, че не ти харесва и те ти връщат парите !
Никога ама никога няма да стане това във България![]()
Давам пример с америката. 2-ма авери са на бригада единия копува лаптоп ползва го 1 седмица и го връща, дават му парите! Дугия влиза след него в магазина и копужа същия лаптоп, който продавача вече е пуснал на по-ниска цена като ползван!
Ами кажи сега това кога ще стане в България. Кой ще тоз продавач дето ще се набута така
щото сме тарикати на дребно

- santo_trafficante
- Мнения: 7159
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
може ама не са свикнали и на такива измамиPichaga написа:Lizard написа:megalodon написа:Абе трябва да стане като в Америка. Купуваш си телевизор, гледаш го 1 месец и после го връщаш и казваш, че нещо не е хубава картината, че не ти харесва и те ти връщат парите !
Никога ама никога няма да стане това във България![]()
Давам пример с америката. 2-ма авери са на бригада единия копува лаптоп ползва го 1 седмица и го връща, дават му парите! Дугия влиза след него в магазина и копужа същия лаптоп, който продавача вече е пуснал на по-ниска цена като ползван!
Ами кажи сега това кога ще стане в България. Кой ще тоз продавач дето ще се набута така
щото сме тарикати на дребноа ония там не са свикнали на такива дребнавости...и тука в 7 дневен срок можеш да върнеш стоката


п.с. това скоро в БГ няма да стане
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
За сега само в Кауфланд имат заповед в 3 дневен срок да приемат обратно стокота.Аз с голямо притеснение смених един пълнител за автоматичен дезодорант щото беше друг размер...Толкова сме свикнали да бъдем унижавани...Не можем да свикнем че е нормално да върнеш килим, щото не ти харесва цветът на домашно осветление..
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 42 госта